Caronatopic #10

Bij ons is dat wel redelijk eerlijk gegaan. De eerste lichting was voor OK personeel, cohort personeel en SEH personeel. Daarna heel lang niks meer gekregen. De tweede lichting was voor verpleegkundigen die aan het bed staan. De derde lichting was voor risico werk (ik onderzoek bijvoorbeeld longfunctie dus mensen kunnen geen mondkapje dragen en hoesten continue in mijn gezicht, dus ik mocht mee in de derde ronde). Nu zijn ze bezig om deze week iedereen te vaccineren die met patiënten in contact komen.

5 likes

Oh dit klinkt als een goede verdeling. In het ziekenhuis van mijn schoonmoeder is OK personeel pas 2 weken geleden gevaccineerd nadat ze hadden gedreigd met niet mee te werken op de COVID afdeling.

1 like

Wat fijn dat iedereen dan als het goed is deze week aan de beurt is geweest! Hoop dat het overal nu zo snel gaat. Vriendin van mij is arts-assistent en dagelijks in contact met covid-patiënten, en die is ook nog niet gevaccineerd. :cry:

3 likes

NPO radio 1:
Maar er zit wel een addertje onder het gras, maar als ie er op ligt mag je ‘m wel bekijken :raised_hands:t3::joy:

Onder t nom van de slangenverblijven blijven dicht :crazy_face:

4 likes

Maar er staat ‘mogelijk’. Dus het hoeft niet zo te zijn, misschien komen er wel voldoende vaccins. Of worden er andere vaccins meer geleverd.

Koningsdag leidde tot zeker 1.104 besmettingen in Amsterdam

Het vieren van Koningsdag en -nacht heeft in Amsterdam tot zeker 16 clusters geleid met ten minste 69 besmettingen. Dat schrijft het Outbreak Management Team in het laatste gepubliceerde advies. In totaal betreft het zeker 1.104 personen die het virus hebben opgelopen.

Demissionair premier Mark Rutte sprak dinsdagavond tijdens de persconferentie al zijn zorgen uit over de ontwikkelingen in Amsterdam. Rutte waarschuwde dat de personen die op de feestdag het virus opliepen, nu riskeren het virus over te dragen aan huisgenoten en hun families. “En dan loopt het snel op”, sprak Rutte.

Rutte en het OMT doen geen uitspraken over het effect van Koningsdag in andere steden. Onderzoek moet aantonen of elders ook grote clusters ontstonden na Koningsdag. Tijdens de feestdag waren op sociale media op veel plaatsen grote groepen mensen te zien die zich onvoldoende aan de geldende maatregelen hielden. Meerdere steden sloten parken of toegangswegen naar hun stad om bezoekers te weren.

:woozy_face::woozy_face::face_with_symbols_over_mouth:

4 likes

Dat klinkt echt beter! Kunnen ze bij ons wat van leren!

1 like

Ik probeer er op die manier maar de moed in te houden. Want ik snap je reactie heel goed.

1 like

Deze hartpatiënt ziet nog steeds geen brief in de PostNL app voorbij komen :cry: volgende week maar weer de huisarts even bellen. De moed zakt me een beetje in de schoenen.

2 likes

Idd… dat klinkt als iemand die je moet coachen in het drinkproces.

1 like

keel open, ogen dicht, en gieten maar! Goedzo! zo gaat hij lekker… SLIKKEN BLIJVEN SLIKKEN

5 likes

Hiero Kun je t zien

1 like

Ik had net een coronatest en ik werd daar geholpen door twee ontzettend aardige en hele knappe jongens… Jammer dat je altijd binnen 30 seconden weer uit dat hokje bent.

44 likes

En niet door henzelf wordt teruggebeld! Had je ook nog een poging kunnen wagen haha

7 likes

Nou mij liever niet bellen want dan heb ik corona :joy::sob: misschien kunnen ze in mijn dm sliden

4 likes

Ik wacht ook nog steeds, maar volgens mij kan het nog tot dinsdag duren, ook door Hemelvaart en wanneer post wordt geleverd. Woensdag ga ik bellen als ik dan nog niks binnen heb.

1 like

Yes net m’n tweede prik gehad :smile:

10 likes

Oh ja natuurlijk Hemelvaart! Die vergeet ik steeds…

en @Drosera hélemaal mee eens. Ik snap dat leerlingen (en docenten) het online onderwijs slecht trekken maar het middelbaar onderwijs gewoon weer open zonder aanvullende voorzorgen is naar mijn idee ook echt niet veilig. Met een beetje geluk zijn veel docenten na de zomervakantie in ieder geval deels gevaccineerd. Is het dan niet beter om het jaar af te maken in de huidige vorm?

Maar onze overheid vindt het volgens mij wel prima om corona “gecontroleerd” te laten razen onder scholieren want dan zijn er lekker snel veel mensen immuun :angry:

3 likes

En ach kinderen en jongeren worden toch niet ernstig ziek, beetje verkouden en klaar. Dus boeiend he.

En die leerkrachten, ach die houden maar gewoon afstand (in een lokaal, zonder fatsoenlijke ventilatie en alsof de hele dag met een groep in 1 lokaal afstand houden nog zin heeft, als er dan iemand hoest ben je al te laat) en met jonge kinderen, ach die tellen niet mee.
Leerkrachten genoeg, een paar meer of minder :woman_shrugging:

:woman_facepalming:t3::sweat:

1 like