Caronatopic #10

In de uitnodiging stond Pfizer/Moderna maar in de afspraakbevestiging stond specifiek pfizer!

1 like

Nou ik kan voorlopig opgelucht ademhalen want de test was negatief, van die andere jongen ook trouwens. Hopelijk heeft hij ervan geleerd.

3 likes

Hij is zo slim volgens mij he. Hij valt maar niet van het voetstuk waar ik hem op heb gezet.

1 like

O hier ook indd op deze manier! Nou dat lijkt toch te verschillen per regio dan.

Vond ik ook wel zo handig om hier te delen!

4 likes

Voor 5 mei en de uitnodigingen komen tussen 6 en 20 mei.

Edit: en als het goed is krijgen we na 14 mei de beschikking over “de medische indicatie-brief” zelf, dus mensen die dan niet zijn doorgegeven, kunnen we dan zelf een brief laten ophalen met een naam-etiket erop, zodat “foutjes” hersteld kunnen worden.

6 likes

Ik gun het zorgpersoneel en iedereen die echt veel direct 'klant’contact heeft heel erg snel de vaccinatie.
Maar ik zag het dat mijn brief onderweg is dus direct een afspraak gemaakt. Volgende week zaterdag gaat de eerste prik erin! Ben zo blij :smiley:

10 likes

@kleinmeisje als ik deze edit zo lees zou dat betekenen dat jouw huisarts je volgende week alsnog een brief kan geven

1 like

Thanks voor het berichtje! Mijn HA kwam hier vgm gisteren idd achter en ging uitzoeken hoe dat zit, ik duf nog niet echt te juichen haha, maar dit zou goed nieuws zijn! :relaxed:

3 likes

Ja dit is bij ons precies zo gegaan en ik werk in een groot universitair ziekenhuis. Een grote ongeorganiseerde bende eigenlijk. Maar ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk schijnt te zijn om onderscheid te maken in die uitnodigingen. Uitnodigingen voor bijscholingen en zorgbonussen kunnen ook naar alleen direct zorgpersoneel gestuurd worden. Nu staan collega’s dus nog steeds niet gevaccineerd op de vloer. Maar die hebben ze nu wel soort van beloofd dat eind deze maand iedereen in het ziekenhuis een vaccin heeft.

Echt zo kut, ik werk in de ambulante GGZ en zie echt veel mensen en afstand houden wordt zoveel mogelijk gedaan maar gaat echt niet altijd/is geen garantie want kom ook bij mensen thuis. Ons team is nog steeds niet gevaccineerd en er is ook geen zicht op, terwijl ik dan hoor dat andere GGZ instellingen wel al helemaal geweest zijn. Hoezo is dit allemaal zo krom joh.

Nou einde persoonlijke rant. Gelukkig lijkt er verder wel vaart in te komen, zijn naasten al wel gevaccineerd en lijkt er bijna ergens ver weg licht in de tunnel.

3 likes

Oh dan zijn de verzendhuizen sneller dan ze dachten! Of nouja, de GGD’s zouden telkens aan hen doorgeven hoeveel ze per dag mochten verzenden, dus dan geven die akkoord voor meer tegelijk.

Dat is wel fijn!

Ik ben half overspannen door de drukte op het werk, maar word wel telkens blij als ik de terugkoppelingen van de GGD zie en zie dat al “mijn” risicopatiĂ«nten gevaccineerd zijn. :smiling_face_with_three_hearts:

17 likes

Ik hoorde van mn zwager dat de ambulante GGZ eerst wel op de prio-lijst stond en later niet meer. Is ook zo bij mn zusje in de jeugdzorg.:woman_shrugging:t3: Ik hoop echt dat het zo blijft gaan als nu, er lijkt toch enige vaart in te zitten.

1 like

Ja dat hoorde ik inderdaad ook! Laten we hopen dat er nu toch zicht op gaat komen, het zou mij wel helpen me wat veiliger te voelen in ieder geval als ik zie hoe sommige cliënten gerust 15 man uitnodigen in het weekend en ik ze daarna moet zien :sweat_smile:

1 like

Bij ons is dat wel redelijk eerlijk gegaan. De eerste lichting was voor OK personeel, cohort personeel en SEH personeel. Daarna heel lang niks meer gekregen. De tweede lichting was voor verpleegkundigen die aan het bed staan. De derde lichting was voor risico werk (ik onderzoek bijvoorbeeld longfunctie dus mensen kunnen geen mondkapje dragen en hoesten continue in mijn gezicht, dus ik mocht mee in de derde ronde). Nu zijn ze bezig om deze week iedereen te vaccineren die met patiënten in contact komen.

5 likes

Oh dit klinkt als een goede verdeling. In het ziekenhuis van mijn schoonmoeder is OK personeel pas 2 weken geleden gevaccineerd nadat ze hadden gedreigd met niet mee te werken op de COVID afdeling.

1 like

Wat fijn dat iedereen dan als het goed is deze week aan de beurt is geweest! Hoop dat het overal nu zo snel gaat. Vriendin van mij is arts-assistent en dagelijks in contact met covid-patiënten, en die is ook nog niet gevaccineerd. :cry:

3 likes

NPO radio 1:
Maar er zit wel een addertje onder het gras, maar als ie er op ligt mag je ‘m wel bekijken :raised_hands:t3::joy:

Onder t nom van de slangenverblijven blijven dicht :crazy_face:

4 likes

Maar er staat ‘mogelijk’. Dus het hoeft niet zo te zijn, misschien komen er wel voldoende vaccins. Of worden er andere vaccins meer geleverd.

Koningsdag leidde tot zeker 1.104 besmettingen in Amsterdam

Het vieren van Koningsdag en -nacht heeft in Amsterdam tot zeker 16 clusters geleid met ten minste 69 besmettingen. Dat schrijft het Outbreak Management Team in het laatste gepubliceerde advies. In totaal betreft het zeker 1.104 personen die het virus hebben opgelopen.

Demissionair premier Mark Rutte sprak dinsdagavond tijdens de persconferentie al zijn zorgen uit over de ontwikkelingen in Amsterdam. Rutte waarschuwde dat de personen die op de feestdag het virus opliepen, nu riskeren het virus over te dragen aan huisgenoten en hun families. “En dan loopt het snel op”, sprak Rutte.

Rutte en het OMT doen geen uitspraken over het effect van Koningsdag in andere steden. Onderzoek moet aantonen of elders ook grote clusters ontstonden na Koningsdag. Tijdens de feestdag waren op sociale media op veel plaatsen grote groepen mensen te zien die zich onvoldoende aan de geldende maatregelen hielden. Meerdere steden sloten parken of toegangswegen naar hun stad om bezoekers te weren.

:woozy_face::woozy_face::face_with_symbols_over_mouth:

4 likes