Caronatopic #10

Dat klinkt echt beter! Kunnen ze bij ons wat van leren!

1 like

Ik probeer er op die manier maar de moed in te houden. Want ik snap je reactie heel goed.

1 like

Deze hartpatiënt ziet nog steeds geen brief in de PostNL app voorbij komen :cry: volgende week maar weer de huisarts even bellen. De moed zakt me een beetje in de schoenen.

2 likes

Idd
 dat klinkt als iemand die je moet coachen in het drinkproces.

1 like

keel open, ogen dicht, en gieten maar! Goedzo! zo gaat hij lekker
 SLIKKEN BLIJVEN SLIKKEN

5 likes

Hiero Kun je t zien

1 like

Ik had net een coronatest en ik werd daar geholpen door twee ontzettend aardige en hele knappe jongens
 Jammer dat je altijd binnen 30 seconden weer uit dat hokje bent.

44 likes

En niet door henzelf wordt teruggebeld! Had je ook nog een poging kunnen wagen haha

7 likes

Nou mij liever niet bellen want dan heb ik corona :joy::sob: misschien kunnen ze in mijn dm sliden

4 likes

Ik wacht ook nog steeds, maar volgens mij kan het nog tot dinsdag duren, ook door Hemelvaart en wanneer post wordt geleverd. Woensdag ga ik bellen als ik dan nog niks binnen heb.

1 like

Yes net m’n tweede prik gehad :smile:

10 likes

Oh ja natuurlijk Hemelvaart! Die vergeet ik steeds

en @Drosera hélemaal mee eens. Ik snap dat leerlingen (en docenten) het online onderwijs slecht trekken maar het middelbaar onderwijs gewoon weer open zonder aanvullende voorzorgen is naar mijn idee ook echt niet veilig. Met een beetje geluk zijn veel docenten na de zomervakantie in ieder geval deels gevaccineerd. Is het dan niet beter om het jaar af te maken in de huidige vorm?

Maar onze overheid vindt het volgens mij wel prima om corona “gecontroleerd” te laten razen onder scholieren want dan zijn er lekker snel veel mensen immuun :angry:

3 likes

En ach kinderen en jongeren worden toch niet ernstig ziek, beetje verkouden en klaar. Dus boeiend he.

En die leerkrachten, ach die houden maar gewoon afstand (in een lokaal, zonder fatsoenlijke ventilatie en alsof de hele dag met een groep in 1 lokaal afstand houden nog zin heeft, als er dan iemand hoest ben je al te laat) en met jonge kinderen, ach die tellen niet mee.
Leerkrachten genoeg, een paar meer of minder :woman_shrugging:

:woman_facepalming:t3::sweat:

1 like

Ik geef op werk leiding aan een team met ±50 studenten die bijna allemaal in een studentenhuis wonen en het is echt bizar hoeveel er in quarantaine moeten/corona hebben door Koningsdag, ben gewoon 15 mensen kwijt. Ben echt nog steeds verontwaardigd gewoon

1 like

Ben wel blij dat ze zich wel hebben laten testen! Ik hoor steeds meer mensen die zich niet meer laten testen omdat ze dan wellicht corona hebben en niet in quarantaine willen en ze zelf wel een beetje uitkijken bij wie ze in de buurt komen. Of " ik haal wel even een sneltest "

2 likes

Mijn zusje werkt in een verpleeghuis en zij had vriendinnen die tijdens de lockdown gewoon nog in grote groepen bij elkaar kwamen :exploding_head: Crimineel gewoon. De bewoners mochten geen bezoek ontvangen ivm besmettingsgevaar, maar hun verzorgers waren misschien wel het grootste besmettingsgevaar

Laatst vroeg een collega ons ook om te komen eten. Dus alle collega’s hĂš. Was ook een van de enige die zei nou nee :woman_shrugging: En dat zijn mensen die dagelijks met Corona patiĂ«nten werken. Moet er wel bij zeggen dat we dagelijks hutje mutje ik een kleine kamer werken, dus zijn wel soort van huisgenoten.

Ik snap nog steeds niet dat mensen bij een simpele afspraak bij de arts nog steeds met z’n 2-en en soms met z’n 3-en komen. Ze zijn dan ook zo ontzettend verbaasd dat ik zeg dat er maar een naar het spreekkamer mag komen. Natuurlijk zijn er uitzonderen (rolstoel, hardhorend, slecht nieuws gesprek), maar ogenschijnlijk relatief gezonde mensen kunnen prima alleen komen. Ziekenhuis is echt geen uitje.

Maar als je in een studentenhuis woont moet je ook gewoon echt snel in quarantaine. Als jij bijv. met 10 huisgenoten woont vorm je één huishouden waarbij je vaak dus onderling geen afstand houdt. Als vervolgens alle huisgenoten Koningsdag gaan vieren met anderen, ook als het dus binnen de maatregelen was, ziet iedereen dus weer 1 andere persoon. Van die 10 anderen hoeft er maar 1 corona op te lopen en dan zitten er 10 man in quarantaine.

1 like

Ha ha :rofl:

2 likes