Caronatopic #10

We zijn gedoemd. Ik had altijd een soort naïeve hoop dat als het er écht op aankomt, we over het algemeen wel in staat zijn om samen te werken en het goede te doen. Die naïviteit heb ik moeten laten varen :see_no_evil: :roll_eyes: . Als het er écht op aankomt, duwen we elkaar alleen nog dieper de put in en verbranden we de touwladders :grimacing:.

9 likes

Ja ik ben op de hoogte van de regels hoor, ik ben zelf student haha en snap ook dat het lastig is als je huisgenoten hebt. Maar helaas was dat gewoon niet de situatie en zijn er echt veel te veel feestjes gehouden die dag :weary:

Ik lees nu op NOS dat 800.000 van de 1,5 miljoen mensen in de griepprikgroep de uitnodiging hebben gekregen (en dat 330.000 al hebben ingepland). Bijna de helft moet het nog krijgen, dus het is niet gek dat wij het nog niet hebben.

1 like

Als ik 1 uur en 40 minuten rijd (enkele rit), zou ik morgen gevaccineerd kunnen worden :open_mouth:. Als ik niet vol in de deadlines zou zitten, zou ik er meteen een daguitstap van maken, haha. Nu twijfel ik (ik vraag me ook af in hoeverre dit de bedoeling is). Hoe ver zouden jullie bereid zijn te reizen? :stuck_out_tongue:

1 like

Het is denk ik ook belangrijk of je met de auto gaat of met het ov. Met het ov zou ik zeggen doe maar niet met de auto in je eentje is het je eigen keuze maar ja aan de andere gebruik je wel een vaccin van een andere regio en ben jij misschien niet meegenomen in die berekening en als te veel mensen het doen riskeer je een tekort in die regio.

4 likes

Ik zou het er wel voor over hebben, maar kan me voorstellen dat het lastig is met je deadlines. Je kon dit pas sinds gisteren of vandaag proberen toch? Als deze kans zich al zo snel voordoet, zou je verwachten dat er binnen korte tijd ook wel een optie dichterbij voorbij komt (maar dat weet je natuurlijk niet zeker…).

2 likes

Weten jullie of vaccinatielocaties een beetje goed te doen zijn met het ov? Ik heb zelf niet de mogelijkheid om met de auto te gaan en om mij heen ook niet echt veel mensen die met mij mee zouden kunnen rijden. Wel handig om van te voren te weten

De locaties worden automatisch gegeven door de website waar je je vaccinatie inplant. Ik denk dus niet dat dat aan de orde is, anders zouden ze dat niet doen neem ik aan!

1 like

Dat verschilt natuurlijk per locatie :woman_shrugging: Ik zou even opzoeken waar de locatie in jouw omgeving is.

Sowieso met de auto, maar inderdaad, ik weet niet hoe dat geregeld is. Dit systeem is er om optimaal gebruik te maken van de capaciteit (gezonde mensen tussen 18 en 49 kunnen enkel een afspraak maken als er vrije plaatsen zijn de dag erop). Maar is het wel de bedoeling dat je ver buiten je regio gaat? Want dan zou je bv. 600 km kunnen rijden om gevaccineerd te worden :laughing:.

@Masterchef Ja, dit is de eerste dag! Ik had verwacht dat dit de eerste weken sowieso bijna onmogelijk zou blijken te zijn, maar het hangt heel erg af van de locatie. Sommige locaties hebben geen slots tot ver in juni, de meesten zitten vol tot na 20 mei, maar als je wat verder wil rijden, hebben sommige locaties voor vrijdag, zaterdag en zondag nog volop plek (die kan ik natuurlijk nog niet reserveren en ik weet niet hoe snel die vol raken).

Yes ik ben ook gevaccineerd, met Pfizer. Wel ook een half uur moeten rijden (m’n moeder reed mocht het niet goed gaan haha), maar ben echt zo blij :smiling_face_with_three_hearts: ik heb wel nu al een zere arm, maar hopelijk blijft het daarbij.

11 likes

Baudet zegt griep te hebben gehad, maar heeft zich niet laten testen op corona

Baudet zegt griep te hebben gehad, maar heeft zich niet laten testen op corona | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (via @NUnl)

Wat is het ook een walgelijk figuur

Ze weten altijd wel bij hem de foto’s te plaatsen hé

7 likes

Ik moet nu 1,5 week wachten, ben volgende week zaterdag aan de beurt. Heb het maar zo gelaten ook omdat ik dan de keer erop ook weer handig in de buurt zit. Heb nog gekeken of de vaccinatie-locatie in de buurt van mijn ouders (uur rijden) sneller was maar was ook niet zo. Had er anders met plezier een dagje vrij voor genomen.

1 like

Vaccinaties staan gepland. Volgende week nummer 1 :syringe::tada:

30 likes

27 likes

De 60-plussers zijn allemaal al gevaccineerd of hebben een vaccin gepland staan, daarom gaat de medische risicogroep t/m 1961.

Hoezo lukt het niet bij de huisarts?

Iemand hier wel eens een positieve zelftest gehad ? Hoe betrouwbaar is zoiets ? Net getest en hij oogt heel licht positief)
(Ben in contact geweest met iemand ga morgen uiteraard testen bij de ggd)

Ik dacht dat de zelftesten enkel bij positief accuraat zijn.
Dus dat false positive niet voorkomt, maar false negative wel.

Oké :unamused: