Caronatopic #10

Mijn vriend zei dat dat streepje uiteindelijk altijd verschijnt als je de test even laat liggen. Je moet het echt aflezen in de eerste paar minuten en dan weggooien anders zie je het streepje alsnog verschijnen. Is bijv ook zo bij zwangerschapstesten. Misschien is dat het @Maison ?

(Verbeter me vooral als dit onzin is trouwens)

Maar wat @tuula zegt, zeker die test bij de ggd doen natuurlijk.

2 likes

Nee in de zelftests die ik heb gehad moet je juist aflezen na (tussen) 15-30 minuten. Niet meer na de 30 minuten.

Dus dit wat jij zegt binnen de eerste minuten geldt niet voor alle tests.

1 like

Ik heb hier al zeker 2 weken twee testen liggen en die zijn niet meer veranderd

1 like

Die sneltesten die ik heb die veranderen ook niet meer!

Oh jeetje het NRC is er ook achter.

Erger me ook echt een beetje aan collega’s die niet strenger hebben gekeken, aan de andere kant zijn alle telefoontjes die de assistentes krijgen waarbij ze moeten zeggen: nee sorry de huisarts heeft u (terecht!) uit de selectie gegooid ook niet echt prettig. Er wilde zelfs iemand excuses omdat ie dan wel de laatste vier jaar onterecht was uitgenodigd voor de griepprik (hij was niet gekomen, dus wat is precies het probleem, zou je denken).

Gevalletje: je doet het nooit goed, dus.

3 likes

Ik heb ook geen klachten. Ook wel vermoeid maar mijn zoontje is continu voor 6 wakker en niet fit

Zo ik heb vannacht flinke koorts gehad na m’n vaccinatie! Die pijn in m’n arm trok in de loop van de avond al weg dus ik dacht dat ik verder niks zou merken maar wow. Lang niet zo ziek gevoeld! Blij dat vandaag een vrije dag is :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ik hoorde van huisartsen naast onze apotheek dat ze ook gewoon bijna iedere dag telefonisch bedreigd worden door mensen die gevaccineerd willen worden.

Er zijn een paar provincies die idd nog wachten op de levering voor de eerste ronde 1958-1959-1960… Echt heel shit ja. Volgens mij alleen Gelderland en Zuid-Holland.

Oh wow zo ver gaat het niet, maar bijv wel dat mensen “boos” zijn dat ze AstraZeneca krijgen via ons, omdat ze een ander vaccin willen, of omdat ze zich dan moeten aanpassen aan onze prikdatum. Bij de GGD kun je natuurlijk toch plannen wanneer het jou uit komt, maar bij ons niet, we zullen altijd 11 mensen bij elkaar moeten hebben om spillage tegen te gaan en een binnenvaartschipper kan vergeten dat ie om zaterdag om 18 uur zal worden geprikt via ons… :confounded:

Wow nice, tot nu toe had ik nog geen blauw huisje gezien. Dacht ook dat dat meer aan het einde van de dag was, want dat leek me een logischere tijd voor dat er over kan zijn.

1 like

Ik heb even iets gemist geloof ik, maar geven ze nu expres niet meer aan welke huisarts dit is en wat het prikmoment is? Eerder stond de praktijknaam er en dat ze prikken tussen 17 en 18.

1 like

Ik heb hem meteen afgelezen met 15 minuten

Hmm, er staat nu, als je op Gouda zoekt, ‘Gegevens pas beschikbaar tijdens prikmoment’.

Omg maar dit wordt toch helemaal niks als ik zo die omschrijving lees. Dan staat daar straks een hele menigte mensen terwijl er misschien twee vaccins over zijn ofzo

Heb je straks meer kans op corona als je daar staat dan op een prik

1 like

Misschien dat mensen teveel gingen bellen als het vroeg online stond? En ze het nu pas online zetten als ze daadwerkelijk prikken?

1 like

Ik kan zo snel niet vinden of ze alleen opengaan om boeken te halen, of ook als studeerplek. Weet iemand dat?

2 likes

Ze mogen alleen open als doorstroomlocatie. Niet als studeerplek dan lijkt mij…

1 like

Ik vrees echt dat deze site checken m’n nieuwe obsessie wordt. Maar wat @Evenveel zegt inderdaad, dit kan toch niet werken? Staan er straks honderden mensen bij een huisartsenpraktijk die één vaccin over heeft.

5 likes

Ja jammer, dat dacht ik al.

Ahh, is ook niet meer blauw nu.