Caronatopic #10

Aaah super fijn om te lezen. Dan heeft mijn huisarts deze vast ook gekregen. Dankjewel voor je berichtje! Door jou heb ik er echt meer vertrouwen in gekregen dat het gewoon gaat lukken!

2 likes

Dit is heerlijke info die jij telkens geeft hier!!

2 likes

Misschien heel domme vraag hoor. Maar hoe is dit anders dan dingen waarvoor je als kind ingeënt wordt en die daardoor (hier) niet meer voorkomen, of amper. Waarom kan dat met dit niet?

3 likes

Ik krijg morgen mijn prik (vorige week was het nog onzeker, maar nu staat vast dat het Moderna wordt). Ik weet eigenlijk het antwoord op deze vraag al maar ik stel hem toch, is er iets dat ik kan doen om de kans op bijwerkingen/ziek worden erna te verkleinen? Denk het niet toch? Normaal sport ik bijvoorbeeld vrijdagavond, is het slimmer om dit een week over te slaan zodat mijn lichaam meer energie heeft voor het vaccin, dat jullie weten?

2 likes

Mijn directeur zei: “het scheelt als je de eerste prik hebt gehad, dan word je al minder ziek en kom je niet in het ziekenhuis”
Ik heb nog steeds het gevoel dat ik in ieder geval alle 2 de vaccins wil hebben (als risicopatient). Denk ik te ‘streng’ hierover?

Ik heb hoofdpijn van Pfizer en paracetamol werkt bij mij heel goed!
Verder helpt wellicht de prikplek een kwartier masseren als je in de wachtkamer zit.
Mijn man en ik hebben hem op dezelfde dag gehad. Hij kreeg dit van een collega als tip en heeft weinig last van een stijve arm.
Ik had daarentegen best veel last

Verder de dag erna wel erg moe, en wat moeilijker kunnen focussen

Ik zou ze zeker allebei nemen, maar ik geloof ook zeker dat je na 1 prik minder kans hebt op een heftig ziektebed

2 likes

En @Shadina bedankt voor de tips! Ik zal mijn arm ook masseren en inderdaad sporten maar een keer overslaan, worden ook dumbbells bij gebruikt dus misschien beter niet mijn spieren onnodig moe maken.

1 like

Ik neem ze ook allebei hoor, mocht ik geen Jansen krijgen dan, maar het gaat om het voortgezet onderwijs en ik denk dan zoals @Totoro : die tweede prik is er niet voor niets en ik voel me zekerder zo gauw ik die binnen heb. Maar idd, het is waar dat prik 1 al beschermt natuurlijk.

Dank jullie!

Oh en wat super dat jij je brief hebt gekregen! @Eddie Hup hup met dat vaccin :muscle:t4::syringe:

2 likes

De mate van immuniteit is dus bepalend. Ik denk ook dat we naar een soort griepprik situatie toegaan. Alleen hopelijk voor een groter deel vam de bevolking.

1 like

Wtf ben negatief :clap:t2:
Zaterdag nog een keer testen

13 likes

Ik ben zondag positief getest bij de ggd. Vandaag op mijn aandringen weer getest, en nu negatief. Dan moet die eerste test vals positief geweest zijn toch? Ggd vertelde me dat opnieuw testen geen zin had omdat zo’n test nog weken na een besmetting positief blijft. Dus dit kan eigenlijk niet.

Had aangedrongen op hertest omdat ik echt niet weet waar ik het zou hebben opgelopen, ben heel voorzichtig en kom bijna nergens, ik bijna geen klachten had en man en kind ook negatief waren.
Meteen mn vaccinatie ingepland, ik mag maandag al!

1 like

Je hebt toch klachten? Ook al zijn ze maar minimaal. Klachten zijn klachten. Dat is de reden geweest om te testen. De eerste positieve test is dan ook echt positief. Dat de 2e test na enkele dagen negatief is, wil zeggen dat je de virus snel hebt geklaard / een erg milde infectie is geweest.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom we na een jaar nog steeds hebben over fout positieve uitslagen. De kans daarop is echt heel klein (zowel sensitiviteit als specificiteit bedraagt meer dan 95%).

38 likes

Een vaccinatie kort op een besmetting kan hele vervelende reacties geven, ik heb daar meerdere mensen mee in het ziekenhuis gehad (die bijv. rondom de vaccinatie waren besmet, maar ook iemand die 30 dagen na eerste ziektedag gevaccineerd werd). Daarom mag dat ook niet.

9 likes

Ik had inderdaad klachten, maar die zijn nu ruim 48 uur verdwenen. Ik vind het eerlijk gezegd best lastig. Ik weet dat de kans op een foutief positief uitslag heel klein is. Het is vooral vanwege die vaccinaties dat ik ermee zit. Maar er is een foutkans. Wat als ik bij dat hele kleine groepje vals positieve tests hoor en een vaccinatie te weinig krijg

De ggd was heel stellig dat een test nog weken positief zou moeten blijven. En dat is dus niet zo.
Waar loop ik dan een groter risico mee. Uiteindelijk onterecht 1 vaccinatie te weinig krijgen, of nu te snel een vaccinatie.

Ik zal nav jullie reacties morgen de ggd weer bellen (heb de afgelopen dagen al meerdere keren geprobeerd ze te pakken te krijgen) om te overleggen. Ben ook eerlijk geweest tijdens het maken van de 2e testafapraak, heb me niet zomaar/als reguliere test in laten plannen.

Edit: mn eigen redenatie klopt niet. Het gaat me niet zozeer om wanneer ik die 1e vaccinatie krijg. Een maand uitstellen: prima. Maar stél dat ik vals positief was, dan krijg ik nooit een 2e. En ben ik dan wel voldoende beschermd. Dat is mijn issue. Zie door de bomen het bos bijna niet meer.

1 like

Kun jij uitleggen hoe dat komt? Doordat je immuunsysteem dan dubbel zo hard werkt?

1 like

Ja, heb klachten gehad. 2,5 dag. Was vlug met testen.

Ik had dit topic al een tijd op negeren staan (excusez moi) omdat ik zo onrustig/angstig werd van al het coronanieuws. Vaar daarom ook (te) blind op wat de ggd me vertelt. En daar waren ze heel overtuigd van die 6 tot 8 weken. Bedankt voor de reacties! Ik ga morgen bellen om de vaccinatie te verzetten.

2 likes

Inmiddels heeft @Ovenschaal al geantwoord. Je kunt echt binnen een paar dagen al negatief testen. Zegt uiteindelijk ook niets over hoe je immuunsysteem deze besmetting heeft opgeslagen. Die kan gewoon goed zijn (ondanks een milde besmetting). Klachten hebben (gehad) en positief zijn getest = Corona. Dus 1 vaccin. Beleidsbepalingen worden uiteraard op groepsniveau genomen en kunnen misschien op individueelniveau anders uitpakken, maar we zitten middenin een pandemie. Het groepsbelang staat voorop.

3 likes

Mn vriend heeft een uitnodiging voor een vaccin gehad en hij witl niet gaan want hij twijfelt nog te erg
 Ik heb ‘m al gehad en vind het echt lastig.

Iemand nog goede argumenten? Ik kan m natuurlijk niet dwingen helaas :joy:

Waar twijfelt hij over?

Is ‘je wil dit niet’ niet genoeg motivatie?
image

16 likes