Caronatopic #10

‘Ik ben jong en gezond’:

• het zijn vooral jonge gezonde mensen die long covid krijgen en na een jaar nog steeds de energie van een 100-jarige hebben. De effecten van corona zijn erger dan de bijwerkingen van het vaccin.
  • we kunnen de kwetsbaren alleen volledig beschermen met groepsimmuniteit. Daarvoor moet iedereen het vaccin nemen.

‘Het vaccin is zo snel gemaakt’:

• men heeft als basis al bestaand onderzoek genomen (naar mRna vaccins en naar een vaccin voor Sars)
  • normaal gesproken ben je als onderzoeker veel tijd kwijt aan het aanvragen van subsidie. Wanneer je een beurs krijgt, is die vrijwel nooit genoeg voor het hele traject. Je blijft dus zoeken naar geld. Nu hadden de onderzoekers meteen een onbeperkte hoeveelheid geld.

‘Wat zijn de lange termijn bijwerkingen?’

• We hebben al een tijdje vaccins, die hebben nog nooit rare langetermijn bijwerkingen opgeleverd. Ieder vaccin heeft dezelfde basis, alleen de ziekteverwekker waartegen het helpt is anders. Er is geen reden om aan te nemen dat dit vaccin wél lange termijn bijwerkingen heeft.
  • We beginnen zicht te krijgen op de langetermijn schade van corona. Bijvoorbeeld littekenweefsel op de longen, wat ertoe kan leiden dat je chronische longpatiënt wordt en wat ook in verband wordt gebracht met hart- en vaatziektes.

Ik hoop dat het helpt!

64 likes

Maar van de groep 1961 t/m 1971 is tot nu toe alleen 1961 en 1962 opgeroepen :thinking: hopelijk gaan ze daar wel snel mee door ook!

5 likes

Wat een hond…

Maar hier zitten geen mensen die geboren zijn tussen 1961 en 1971 toch haha? Of er zijn een paar forum-oma’s die ik nog passeer, sorry. :older_woman:t2: Mijn moeder komt uit 1963 (geen medische indicatie) en heeft nog geen afspraak mogen maken! Hoop dat ze die groep dus ook snel gaan afmaken!

3 likes

Dit klopt, die groep is on hold tot de hele griepprikgroep is uitgenodigd. Dus volgende week zullen ze hopelijk verder gaan met 1963.

5 likes

Oh dat is fijn om te horen! Hopelijk snel idd!

Ik droomde vannacht dat ik mijn vaccinatie uitnodiging kreeg, mijn risico indicatie was dat ik volgens de brief op het vmbo heb gezeten :joy: brain wtf

33 likes

Mijn vriend is van 1973 en een goede vriend van 1971, zin in dat dat opschiet. De eerste van de vriendengroep :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik zag in de Postnl app dat ik ook een brief krijg, terwijl ik eerste en ook tweede via de huisarts krijg.

1 like

Maar dat gaat toch om de groep met een medische indicatie: mensen die normaal de griepprik krijgen?

Ja dat klopt toch gewoon. Ze zijn nu bezig met de groep 1961-1971, daarna start de groep 1972-1981, dan zijn de oudsten toch eerst.

1 like

Als die van 62-71 klaar is toch?

Zie hierboven dus :sweat_smile:

1 like

Ja wat @Lemongrab zegt. Ze gaan gewoon van oud naar jong, maar ze zijn al gestart in de groep 1961-1970, daar zijn ze nog mee bezig. Als dat klaar is, komt de volgende leeftijdsgroep. Dat is toch heel logisch? Die griepprikgroep komt alleen tussendoor.

2 likes

Ik word hier gewoon boos van :sweat_smile: Dat je ondanks een negatief reis advies toch manieren zoekt om het land binnen te komen. En ach dan ook maar ff een prik mee pikken want je moet en zal perse reizen. En het dan ook nog trots in de media vertellen :roll_eyes:

6 likes

Ze zijn nu bij 1962 inderdaad.

ok bericht maar even verwijderd want ergens wellicht kans dat iemand uit dat entourage mss ook wel op het forum zit :’)

Nu ben ik nieuwsgierig

1 like

ik zeikte over een bekende die op vakantie was en geen quarantaine of anderhalve meter hield een dag na terugkomst! Maar met details die wel herkenbaar zouden zijn

2 likes

De dag die je wist dat zou komen is eindelijk daar :partying_face:

Risicogroep hier en ook eindelijk mijn brief gekregen. Dat maakt m’n dag helemaal goed.

41 likes

Ik heb m ook nog niet, maar je zou m ook dinsdag of woensdag nog kunnen krijgen toch? Ga er even vanuit dat er vandaag ook nog brieven verstuurd worden die morgen of dinsdag bezorgd worden.

1 like

Ja je hebt gelijk hoor, maar ik denk zelf dat er vanwege Hemelvaart en het weekend wellicht nog wel wat brieven volgende week binnenkomen. Ik heb zelf besloten dat ik woensdag m’n huisarts ga bellen.
Overigens baal ik er ook verschrikkelijk van, heb al twee nachten gedroomd over uitnodigingen en vaccinaties.

1 like