Caronatopic #11

hahah echt hoor, elke keer waardoor de wappies alleen maar gekker worden terwijl als ze het even iets langer dicht hadden gehouden had dat minder commotie veroorzaakt :roll_eyes:

vind het ook zo dom gewoon dat ze niet stap voor stap meer deden maar hop, alles in 1 keer waardoor je nu niet weet of het door de vakanties, de mondkapjes, het binneneten of het uitgaan (OK miss dat deel wel duidelijk) komt

5 likes

ja van hugo met een knipoog

2 likes

ik was letterlijk hiermee bezig voordat ik dit zag :joy:

37 likes

daarnaast zag ik ook jongeren op video toegeven dat ze een screenshot van een vriend e.d gebruiken :clown_face: hoop dat daar ook wat aangedaan word. geen idee trouwens hoe de qr code eruit ziet maar in m’n vue App beweegt de rand om de qr code zodat je geen screenshot kan gebruiken @roverheid

3 likes

In de Corona app zit er ook een bewegende animatie bij dr qr code maar als beveiligers daar niet naar kijken heb je daar niks aan. Ze moeten gewoon in die app inbouwen dat je geen screenshots kan maken, dat is nu bijvoorbeeld ook al bij Netflix en bankapps zo. Dat is echt niet zo moeilijk om in te bouwen dus ik snap niet waarom ze dat niet gewoon doen. :woman_shrugging:t2:

10 likes

Maar 2200 besmettingen
 vind t echt snel gaan.

6 likes

In mijn app kan ik inderdaad net als in mijn bankapp geen screenshot maken. Miss verschilt het nog per telefoon?

Bij iPhones kan het wel. Je krijgt deze melding:

afbeelding

Maar je screenshot staat vervolgens wel gewoon op je telefoon :’)

Ik word ook echt wel een beetje kwaad van al die mensen die qr-codes misbruiken enzo. Zij zijn het echt zo hard aan het verpesten voor de rest.

Clubs die dichtmoeten vanwege uitbraken (of misschien zelfs wel weer door terugdraaien van versoepelingen), landen die Nederland weer op oranje/rood zetten waardoor reisorganisaties weer moeten gaan annuleren.

14 likes

Oooh ik heb Android en bij mij maakt ie dus ĂŒberhaupt geen screenshot. Deze melding is hetzelfde idee als wanneer je vroeger onder de 18 was, maar op internet aanklikte dat je wel 18 was, net zo nuttig

5 likes

Ik heb net geprobeerd een screenshot te maken, en m’n Sony, dus Android, geeft aan dit niet te kunnen doen

Waar haal je die?

“Als je je niet laat vaccineren plaatsen wij allemaal enge clownbeeldjes in je huis.”

2 likes

binnenkort is het weer halloween, open een vaccinatie horror huis in walibi :smiling_imp:

1 like

Ik heb ze bij bol.com gekocht, maar Kruidvat en Etos verkopen ze ook. In de bouwmarkt kun je ook ffp2 maskers kopen volgens mij

1 like

Ik heb een vraag. Een vriend van me is gevaccineerd maar wil zijn gegevens niet delen met het RIVM. Nu zei degene die hem vaccineerde dat hij dan geen gebruik van de app kan maken en dus niet kan reizen en niet naar evenementen kan. Is dat zo?
Ik heb al wat zitten googelen maar heb nog geen duidelijk antwoord gevonden.

1 like

Dat klopt

1 like

Is dat niet gek? Dan ben je gevaccineerd maar kan je alsnog niet meedoen met de maatschappij omdat je uit privacy overweging je gegevens niet wil delen met het rivm. Of hebben ze daar een andere oplossing op bedacht?

1 like

Er wordt blijkbaar hard aan gewerkt!

1 like

Nouja misschien klinkt het een beetje stom, maar een vaccinatie is niet bedoeld om weer deel te kunnen nemen aan de maatschappij (ik bedoel vooral evenementen /festivals /andere grote bijeenkomsten) of om te kunnen reizen. Dat is in dit geval gewoon een bijkomend voordeel. Als het “voorbij” is en testen voor toegang / vaccinatiebewijs niet meer nodig is dan kan iedereen alles gewoon weer doen en maakt dat natuurlijk niet meer uit. Ik denk niet dat ze een andere oplossing gaan bedenken want veel dingen die niet aan je DIGID gekoppeld zijn, zijn nogal fraudegevoelig. Het enige wat ik kan bedenken wat misschien een geldig “reisbewijs” wordt is een stempel in je vaccinatieboekje.

3 likes