Caronatopic #11

Nee, ze halen de info van je positieve test op van de GGD.

Ik heb zelfs “nee” ingevuld bij het maken van een afspraak, aangezien ik toch graag de 2e prik ook wil. Maar mijn positieve test staat nu wel in de coronacheck app met QR code

1 like

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat dat festival die plek al veel eerder geboekt had en dat als die locatie ineens dat festival moet cancelen, dat dat ze heel veel gaat kosten (want contractbreuk). Dus het gaat inderdaad waarschijnlijk om geld. Ik snap wel dat zo’n locatie dat doet want dat gaat echt om grote bedragen en ik kan me voorstellen dat je daar niet bovenop komt nadat de cultuur- en evenementsector de afgelopen 1,5 jaar al plat heeft gelegen. Maar ja dat had de GGD dan even eerder moeten bedenken, als ze gewoon hadden gecommuniceerd en geen vaccinaties hadden ingepland op die dag en locatie was dit hele probleem er niet geweest.

6 likes

Het gaat helemaal los door boze mensen/wappies onder de laatste post op insta van Lowlands.
Lowlands heeft aangegeven dat een testen voor toegang ‘bewijs’ 40 uur geldig is, en dat red je dus niet op een meerdaags festival.
Ze weten nog niet of ze een eigen testlocatie gaan optuigen om tussentijds te testen (snap ik volkomen gezien de kosten daarvan), dus tippen aan de bezoekers om een vaccin te halen, want dan kun je gewoon naar binnen met je QR-code.
Want dichtstbijzijnde testlocatie is zo een paar uur lopen vanaf het terrein.

Nouja gelukkig krijgt de post zelf wel veel likes maar in die reacties lijkt het altijd alsof de wappies een harder geluid hebben, zo irritant vind ik dat :confounded:

Heel irritant dat het lowlands bezoekers straks misschien geld gaat kosten om een extra testlocatie te faciliteren terwijl je een GRATIS vaccin bij de GGD kan halen :triumph:
Tot zover mijn frustratie.

9 likes

Wel echt knap van haar! Ben echt 1000% voor vaccineren, maar begrijp het als mensen het ivm gezondheid/allergieen niet doen. Vind het echt bewonderingswaardig dat ze alsnog voor haar 2e gaat!

3 likes

Nou echt he… bizar genoeg ook een heleboel persoonlijke aanvallen tegen Lowlands dat ze hier in meegaan, terwijl die gewoon verplicht zijn om hier iets op te bedenken, zo vreemd.

Om hier even verder op in te haken; is het zo dat in NL - bijv voor Lowlands - je 2e vaccin je direct de ‘beschermd-status’ geeft (en niet pas na X aantal weken)?

Zou denk ik heel veel schelen qua gedoe omdat juist veel van de leeftijdsgroepen die op LL komen nu hun 1e prik krijgen en dan begin aug volledig zijn gevaccineerd. Geldt ook mezelf trouwens, zou het wel heeel fijn vinden als ik dat gedoe op Lowlands (inclusief het vervoer, de megarijen, etc.) kan skippen :grimacing:.

2 likes

Nee, dat weet ik, vandaar mijn vraag. Gaat dus niet om of je volledig beschermd bent maar of LL het zo behandeld of niet… (oftewel: of je wel/niet moet testen tussendoor).

Volgens mij krijg je namelijk in NL nu wel direct je vaccinatiebewijs na 2 prikken/1 prik na besmetting, etc., die dus bruikbaar is voor events (denk ik?) terwijl je in het buitenland dus vaak nog 2 weken moet wachten. Iemand al ervaring mee?

En @Ovenschaal ja na je 2e prik of na Janssen krijg je vrijwel meteen je bewijs. Een collega wou een test laten doen om op stap te gaan, maar had één dag na 2e vaccinatie al een bewijs waardoor het niet nodig was…

Kreeg gisteren m’n tweede Pfizer en hoopte dat ik het weer bijwerkingloos zou ondergaan maar nee :see_no_evil::face_with_thermometer:

Kan gewoon niet slapen van de koude rillingen en krampjes overal. Jammerrrrr.

Ik kan er gewoon niet bij hoe dom dit is??? snap echt niet dat ze niet een wachttijd in hebben gebouwd. Zeker bij Janssen want dan heb je op dag 1 na “volledige vaccinatie” waarschijnlijk precies niks aan immuniteit. Snap ook echt niet in wiens belang dit is

18 likes

Buiten het hele corona gedoe om zijn ze alleen even vergeten dat de NDSM Werf de afgelopen jaren is omgebouwd tot woonwijk. Vet kut als je daar woont.

1 like

Ja dat zou het nog dommer maken en al helemaal dat ze er pas achter komen als er al duizenden mensen staan ingepland.

Ja het is ook gek dat dit beleid in ieder land ook weer anders is. In Frankrijk zeggen ze dat Janssen pas volledig is na 4 weken.

Best grappig maar vooral heel treurig hoeveel mensen nog trots hun uitnodiging door de wc spoelen. Ik denk alleen: dat is niet hoe je papier recyclet, idioot :woman_facepalming::sob:. Gooi het dan op z’n minst in de papierbak :unamused:.

7 likes

Huh maar @Chuckie geeft aan het dom te vinden? Denk dat ze bedoelt dat ze niet snapt in welk belang het is om NIET te testen na 1 dag (:sob:) vaccinatie.

Ik heb precies hetzelfde, mega duizelig en doodmoe. Ook al 9 dagen nu. Hoor meer mensen over precies deze klachten dus het hoort er gewoon bij!

1 like

gaat zwaar worden zo’n arm vol met microchips

9 likes

Ik ben donderdagavond geprikt en na ziek te zijn geweest nu ook nog steeds doodop… Ben er echt klaar mee. Als ik heb gedoucht moet ik alweer een uur bijkomen.
Vind het mentaal zwaar omdat ik depressief ben en het normaal al veel moeite kost om alles te doen, plus dat ik van niks doen echt heel somber word.

Oké heeft er verder niet veel mee te maken maar moest m’n frustratie even kwijt, ook omdat ik een beetje bang word als ik dan lees dat het nog wel even kan duren.

4 likes

Ik ben in november positief getest en toen ik aan de beurt was (april) voor mijn vaccinatie heb ik mij maar een keer laten vaccineren omdat dat voldoende zou zijn. Nou krijg ik geen goedkeuring in de CoronaCheck app omdat de positieve test langer dan 180 dagen geleden is. Ik wil graag naar lowlands zonder het gezeur van testen dus ik probeer nu uit te zoeken wat ik het beste kan doen, maar alle nummers van zowel de ggd en de app hebben echt enorme wachttijden of je wordt er gewoon uit gegooid.
iemand die hetzelfde heeft en al een oplossing gehoord? Ben bijna geneigd om alsnog de 2e vaccinatie te halen maar ik werd er zo ziek van

Heb zonder enige twijfel m’n vaccinatie genomen, maar vraag me af of de inzet van een clown geholpen had als ik wel getwijfeld had (denk het niet :clown_face:)

17 likes

Ik zou eerder wegblijven want die foto is echr nachtmerrie materiaal :joy:

12 likes