Herkenbaar zit zelf met een overlijden en een break up deze week dus in plaats van janken in bed heb ik ZO veel behoefte aan afleiding. Het vreet ook serotonine dus ik bid met je mee dat we er gauw vanaf zijn. Heb nog niemand gehoord die er langer dan 2 weken last van heeft geloof ik dus hang in there! We komen er wel! Mensen met long covid hebben dit al een jaar, en als wij hier straks doorheen zijn zijn we er vanaf en veilig! Daar doen we het voor.
Oh nu klinkt het een beetje alsof ik laks ben met het hele gedoe maar zo bedoelde ik het niet hoor haha. Mij is toen verteld als je binnen een half jaar na je positieve test je laat vaccineren, 1 vaccinatie genoeg is. Dat vond ik ook helemaal prima omdat er in het begin een te kort aan vaccins was en op deze manier kon er weer iemand extra gevaccineerd worden.
Elke dag testen op het festival vind ik helemaal prima want dat heb ik er wel voor over hoor, maar ik wil ook gewoon dat groene vinkje.
@propje @Vloeistof hebben jullie inmiddels iemand van de ggd kunnen bereiken voor het herstelbewijs? Ik kom nu niet eens meer in de wachtrij omdat het zo druk is haha
@propje, bij mijn man stond ook eerst 1 van 2. Nu hij het herstelbewijs heeft staat er 1 van 1. Het duurde een week voordat het er ineens goed in stond, waarschijnlijk kost het wat tijd
Ok, bij deze het tegengeluid… Lowlands is 11 dagen na mijn 2e prik… als ik volgens Lowlands voldoende beschermd ben (want 2 prikken) en niet extra hoef te testen dan weet ik niet of ik uit eigen beweging alsnog een halve dag zou opofferen (theoretisch) om me extra te laten testen. Als dat überhaupt al ‘mag’ (want volledig geprikt).
Is natuurlijk iets anders als het wel gewoon moet… dan doe ik het uiteraard.
Is het nou echt zo erg om ff te testen? Je noemt het zelfs opofferen, lekker overdreven haha. Als je daardoor in een pandemie onbezorgd naar een festival kan is dat toch alleen maar fijn geregeld?
Iedereen verzint voor zichzelf wel een excuus waarom het niet hoeft, daarom zitten we al zo lang in deze ellende
Vasco-studie vingerprik net gedaan en doe het zo op de post. Hoop dat er genoeg druppels bloed in zitten! Vond het best lastig om er genoeg uit te krijgen. Wel voor het goede doel
Mijn vader had dit, blijkt een bug te zijn in het systeem. Hij had gebeld en het zou binnen 3 uur recht gezet zijn, maar nope. Volgens mij is het nog steeds niet opgelost en hij is er echt al lang mee bezig. Ik zou er dus wel even achteraan bellen want ik denk niet dat het vanzelf opgelost is.
Nee dat is helemaal niet erg! Ik heb zeker geen afkeer tegen testen. Maar het hangt wel af van de omstandigheden; als dat betekent dat je heen en weer moet naar een testlocatie 40 km verderop (zonder eigen vervoer), vervolgens uren in rijen moet staan, etc etc, terwijl dit dus niet verplicht wordt van mensen die dubbel zijn geprikt, dan is mijn eerlijke antwoord dat ik dan niet meteen geneigd ben om dat uit eigen beweging tóch te doen. Wat dus prima volgens de regels is.
Maar dan ben ik heel eerlijk en misschien ook minder altruïstisch dan jullie allemaal…
Ik heb inmiddels maar gewoon een afspraak gemaakt voor de 2e vaccinatie. Heb er geen vertrouwen in dat het nog goed komt met mijn app, er staat ook dat er geen herstelbewijzen te vinden zijn. En het wordt nog mooier, want toen ik de afspraak ging maken zei de medewerkster dat mijn eerste vaccin óók niet in het systeem staat Er stond wel een afspraak op 12 juni maar dat die geannuleerd was. Waar ik ook weer niks van snap want in de app staat dus wel vaccin 1/2 op 12 juni. Gelukkig heb ik wel een fysiek bewijs met een stempel, dus dat ga ik meenemen naar mijn 2e prik volgende week en dan hopen dat ze het op de locatie kunnen rechtzetten (dat kon de vrouw aan de telefoon niet). Dus hopelijk lost dat het dan allemaal op, maar wat een zooitje zeg jeetje.
Ik sta inmiddels al weer 30 minuten in de wacht bij de ggd voor het herstelbewijs… mocht dit niet lukken ga ik ook gelijk een nieuwe afspraak maken voor vaccineren. Ik laat nog wel even weten wat ze zeggen straks!
Edit: nou @propje ze kan geen herstelbewijs maken omdat de positieve uitslag al meer dan 180 dagen geleden is… heb je helemaal niks aan dus. Nu weer in de wacht voor het maken van een vaccinatieafspraak
Misschien hoort dit in t opbiechttopic maar ik heb dus echt geen idee over welke app t gaat waarin je je vaccinaties kan zien/zo’n QR code kan doen Dat kan toch ook gewoon later nog? Ben volledig gevaccineerd, maar ga nergens heen dus zie de noodzaak niet zo om dat te hebben. Verder dan de supermarkt en mn werk kom ik namelijk niet.
Misschien was het toch slim om even te wachten met dit soort evenementen totdat de twintigers de mogelijkheid hadden om zich volledig te laten vaccineren.
We zullen de komende weken nog wel veel van zulke berichten gaan zien…
De CoronaCheck app. Voor mij is het belangrijk omdat ik nog op vakantie ga, anders maakt het inderdaad niet zo veel uit als je niet van plan bent om weg te gaan of uit te gaan oid
Hear hear. Ik denk eerlijk gezegd dat ik waarschijnlijk ook eerst een nieuwe telefoon moet kopen om die app überhaupt te kunnen downloaden want voor die andere corona app was m’n telefoon ook al te oud
Gelukkig ga ik idd alleen naar de supermarkt
Ik vind dit zoooooo dom allemaal (van de overheid). Hoe lang zijn we weer ‘open’ joh, 2 weken? En nu wordt er alweer gesproken over maatregelen.
Weinig waarschijnlijk, maar die volgen gewoon de overheidsrichtlijn op
Die nu nét is bijgesteld zie ik, dus there we go
Ik vind dit echt zo’n onuitstaanbare manier van beleid voeren. Het is gewoon bijna knap hoe ze het elke keer weer voor elkaar krijgen om veel te hard van stapel te lopen en vervolgens dingen weer terugdraaien waardoor half NL leip wordt.
hahah echt hoor, elke keer waardoor de wappies alleen maar gekker worden terwijl als ze het even iets langer dicht hadden gehouden had dat minder commotie veroorzaakt
vind het ook zo dom gewoon dat ze niet stap voor stap meer deden maar hop, alles in 1 keer waardoor je nu niet weet of het door de vakanties, de mondkapjes, het binneneten of het uitgaan (OK miss dat deel wel duidelijk) komt