Caronatopic #11

Ik zat net te denken, maar je kan je papieren vaccinatiebewijs meenemen toch? Die staat op naam, dus controleerbaar. Alleen wel makkelijk te vervalsen want het is letterlijk een skeer A4’tje

2 likes

Ja ik snap deze ook niet heel goed eerlijk gezegd… Nou ben ik misschien sowieso niet zo privacybewust gezien ik m’n halve privéleven op dit forum knal, maar je deelt in dit geval zo weinig met het RIVM? Alleen een vaccinatiedatum en type (en dat laatste kon je, behalve in het geval van Janssen, niet eens zelf kiezen). Mensen zijn vrij om hun eigen keuze te maken hoor en als je dat niet wilt delen met het RIVM kun je altijd blijven testen voor toegang natuurlijk.

4 likes

Dat papieren bewijs of gele boekje is dus niet officieel geldig. Alleen de QR code. Dus kan zijn dat die andere dingen geweigerd worden

Snap ik, maar er werd gevraagd wat een alternatief zou kunnen zijn voor die app als je je gegevens niet wil delen met het RIVM. Ik vraag me wel af hoe dat dan gaat met mensen die geen smartphone hebben (ouderen bijv.). Nu zullen die over het algemeen niet naar een festival gaan, maar misschien wel vliegen of naar een bruiloft zonder 1,5 meter ofzo.

Je kan ook gewoon een bewijs met qr-code printen, kan ook zonder app.

2 likes

Ja oké, maar gezien het niet officieel is lijkt het mij geen alternatief. Tenzij je het risico wil lopen niet toegelaten te worden. Maar dan gaat het het doel van de persoon die het zo gebruikt waarschijnlijk wel voorbij

1 like

2253 nieuwe besmettingen vandaag. Vier keer zoveel als 8 dagen terug.

Met dit tempo is Nederland over een week een rode vlek op de Europese kaart. Dat kan ook slecht uitpakken voor zomerplannen van vele Nederlanders. Daarom verzoek spoedadvies OMT. https://t.co/Q0ZxImf3kK

— Jan Paternotte (@jpaternotte) July 6, 2021

Dan hebben mensen gezellige feestjes gehad en kunnen erna de mensen niet meer goed op vakantie. Ben benieuwd waar dit heen gaat.

3 likes

Nouja willens en wetens? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die waarde hechten aan hun privacy. Ik vind dat helemaal niet zo gek. Ik kwam ook dit artikel tegen, wat ik zelf wel interessant vond: https://www.parool.nl/nederland/overheid-beschikt-straks-over-al-onze-vaccinatiegegevens-is-dat-nodig~ba2a471a/

4 likes

Bij mij stroomde het er uit haha :joy:

1 like

Zouden deze cijfers niet ‘gewoon’ ingecalculeerd zijn? Ik bedoel, het is geen verrassing toch. En andere maatregelen dan beter handhaven zou echt een drama zijn voor alle ondernemers en instellingen die net weer open zijn.

We hebben het over de overheid? Niet een kladblok vol gegevens dat ligt te slingeren in bruin café?
Daarmee bedoel ik zeker niet te zeggen dat de overheid perfect is. Maar als jij bewust de keuze neemt om je gegevens niet te delen, zit daar nu in een pandemie consequenties aan.

4 likes

Als de qr-code gescand wordt door de portier krijgt die een voorletter, eerste letter achternaam en willekeurig 1 stuk van de geboortedatum te zien. Die moeten gecheckt worden met een identiteitsbewijs. Je moet dus wel een tweelingzus hebben met exact dezelfde voorletters om dit te laten werken.
Maar ik vermoed dat dat voor veel portiers te veel werk, te langzaam, of te afschrikwekkend ofzo is, en dat het dus niet minutieus genoeg gebeurd.

5 likes

Zul je zien dat ze volgende week toch maar de musea, theaters en bibliotheken sluiten “voor de zekerheid” terwijl cafe’s open blijven :clown_face:

15 likes

Dan ga ik echt de straten op denk ik

1 like

plots blij met m’n nieuwe status als 30 jarige zodat ik kan zeggen dat ik beter ben dan hen (grapje hoor :sob:)

4 likes

Ja dat kan zijn. Maar omdat er dan andere aantallen positieve testen zijn, gaat Nederland op rood voor Europa. En kan het zo zijn dat Nederlanders niet welkom zijn in Frankrijk zonder quarantaine. En dat terwijl er veel Nederlanders een vakantie hebben geboekt.
En dan is de vraag of je redelijk ‘zorgeloos’ op vakantie kan deze zomer.

1 like

Hahah, inderdaad.

Kunnen er ook geen nieuwe varianten meegenomen worden, scheelt weer.

Ik ga echt jankennn als ik straks door deze wappies WEER niet het land uit kan. Ik wacht nu al dik een jaar om ein-de-lijk naar canada te vertrekken en o wee als ze dit nu gaan verpesten met hun achterlijke gezuip.

Maar goed o wee wat natuurlijk want ja wat doe ik er aan

12 likes

Zo voel ik me vandaag ook :mad: :cry: Ik hoop zo dat het komende tijd toch weer daalt wanneer de 40 minners ook steeds meer gevaccineerd worden.

Ja ik hoop maar dat niemand in het ziekenhuis komt, dan zou je toch eigenlijk zeggen ‘zoek het uit met je besmettingen’? Want de jongeren die nu besmet zijn hebben het hoogstwaarschijnlijk zelf veroorzaakt dus medelijden hoeft ook niet en dood gaan ze zeer waarschijnlijk ook niet en de kwetsbaren zijn bijna allemaal al gevaccineerd.

3 likes