Caronatopic #11

Er zullen toch zat jongeren in het ziekenhuis belanden die vooraf gewoon een negatieve test hadden? En dus gewoon uit mogen.

4 likes

daar gaan de museas

4 likes

Ben heel benieuwd wat ze gaan doen…

zie het echt voor me dat dit gaat gebeuren: mondkapjes hoeven nog steeds niet, vakanties mogen nog steeds, naar de kroeg? hoppa maar de bioscopen en theaters sluiten we :sob:

3 likes

Ruim 48 uur na de eerste prik heb ik alleen een mond (vooral tong) die constant droger is dan de Sahara. Ben veel aan het drinken en het lijkt nu langzaam weg te trekken. Half dagje een zware arm gehad, niet vermoeid en ook geen hoofdpijn gehad gelukkig.

Hopen dat het bij de tweede prik ook meevalt maar daar verwacht ik meer van te merken.

Ja ik ben bang dat ze weer dingen gaan sluiten die heel weinig invloed hebben. Vraag me af of ze het durven om de horeca ‘s nachts dicht te doen ofso. Lijkt mij iets nuttiger.

6 likes

Ja jongens. Niet die musea dicht :see_no_evil:! Ik probeer al 2jr naar het Nijntje museum te gaan haha! Nu ga ik vrijdag ook, rechts of linksom :crazy_face:

13 likes

Ik ga zou zaterdag voor het eerst in bijna 1 jaar weer naar een klassiek concert gaan. Ben bang dat het niet doorgaat omdat de overheid bang is dat ik ga tongen met mijn bejaarde buurman die op 2 meter afstand zit.

8 likes

Alle examenfeestjes cancellen. Nee, echt zuur dit. Hoop niet dat dit invloed heeft op de heropening van het hoger onderwijs na de zomer.

2 likes

Wat mij betreft zou het een logische stap zijn om af te schaffen dat je bij testen voor toegang geen 1,5 meter afstand meer hoeft te houden. Dat is zuur voor nachtclubs en festivals, maar die moeten dan maar weer ruimhartig extra gecompenseerd worden. Als je ziet waar alle clusters besmettingen vandaan komen dan is dat veelal nachtclubs/kroegen.
Dan kunnen de ‘veilige’ sectoren zoals bioscopen, concertzalen, restaurants en sportverenigingen open blijven zou ik denken. En als iedereen minstens 2 weken geleden gevaccineerd is over 1,5 maand kun je opnieuw proberen of loslaten van 1,5 meter werkt met testen voor toegang. Mits je de lekken (screenshots, niet controleren op naam) dan hebt gedicht.

Maar hé, ik zit (gelukkig) niet in het OMT

12 likes

Ja precies dit!

Superzuur voor de horeca en de festivals, maar lijkt me echt heel verstandig als ze eerst het lek in de app gaan oplossen want anders zitten we dalijk binnen nu en 2 weken weer richting de 10.000 besmettingen. En dan heeft dat kleine groepje mensen die met die qr codes zit te kutten een hele zomer verpest voor de rest van het land.

1 like

Ik zat eerst ook te denken dat het niet veel uitmaakt zolang de ziekenhuizen leeg blijven maar ziekenhuisopnames zijn wat mij betreft een te eenzijdig beeld. Want er bestaat ook nog zoiets als een reeël risico op long covid wat niet zomaar aan de kant geschoven mag worden. Plus, er ontstaan sneller mutaties als veel mensen besmet raken, waardoor de bescherming van de hele bevolking gevaar kan lopen als er een variant ontstaat waar de vaccins veel minder tegen beschermen.

19 likes

Zeg maar dag tegen het festivalseizoen denk ik

Nee, ik verwacht ook niet dat het OMT adviseert weer in lockdown te gaan of alle versoepelingen terug te draaien. Het ligt voor de hand om iets te willen doen aan de besmettingen onder jongeren omdat daar 75 procent van de besmettingen (of iets in die trant) vandaan komen las ik. Plus, je moet eerst duidelijk hebben of deze stijging komt door significant meer testen of dat het percentage positieve testen ook stijgt. Dat maakt ook uit natuurlijk.

2 likes

Verbaast me dat Hugo ook niet heeft gezegd dat je bij de ikea populaire schilderijen kan kopen en je zo je cultuur kunt snuiven :joy: #nonspon

3 likes

Lief dat je t vraagt! Ik maakte me toch een beetje zorgen over de dikke tong dus ik had nog even de huisarts gebeld, die zei dat het toch misschien een lichte allergische reactie is, dus ik moet het volgende keer aangeven op die gezondheidschecklijst bij de 2e vaccinatie… nu geen last meer gelukkig

3 likes

Een week geleden geprikt. Dag erna erge hoofdpijn gehad, maar nu bijna elke dag last van vermoeidheid. Ik moet overdag dutjes doen om de dag door te komen en afspraken af zeggen. Ik heb na deze week vakantie, dus hopelijk is het dan weg, anders wordt het een rustige vakantie haha.

Zó mee eens. Nog niet iedereen die dat wil is (volledig) gevaccineerd ook en ik vind gewoon dat je dat eerst moet afwachten (+2 weken). Want zoals ik hier al eerder hebt benoemd; je hoeft niet onderdeel te zijn van die stapavond/het festival om (indirect) besmet te raken daardoor. Ik ben bv gister voor het eerst sinds heeel lang weer naar de hoge school geweest (voor iets belangrijks, gewoon lessen deed ik lekker online), was ontzettend rustig maar zat wel (op afstand) met meerdere mensen in een lokaal. Als één van die mensen lekker heeft gefeest het weekend, zou die mij best kunnen besmetten, ondanks zoveel mogelijk afstand. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd. Het virus denkt helaas niet; oh jij was niet op die brandhaard, we slaan jou wel even over, anders ook zo sneu he!!

7 likes

Ja echt dit, ik begrijp echt nog steeds niet waarom alles nou zo snel weer open moest nog voordat de jongeren waren gevaccineerd. Al hadden ze tot augustus gewacht wanneer (als het goed is?) bijna iedereen de 2e prik heeft gehad dan had dit zoveel gescheeld.

Jammer dan met de festivals en vakanties maar als het zo doorgaat worden die misschien alsnog gecanceld :grimacing:

11 likes

Ik mag me op advies van de HA (zwanger en gordelroos) niet laten vaccineren aankomend weekend. :disappointed_relieved:Ik vind het echt heel kut nu met de oplopende cijfers, heb zo lang getwijfeld en nu is die keuze voor mij gemaakt.

Vind het daarom ook moeilijk om te lezen dat er zoveel gesjoemeld/gefeest wordt en zoveel mensen kiezen voor niet vaccineren. Die verpesten het voor de rest.

Wordt er ook een soort zuur persoon van, alsof ik het de mensen die misbruik maken, en de wappies bijna gun het eens te krijgen zodat ze hun lesje leren ofzo. :speak_no_evil:

Ik had ook weer wat leuke dingen gepland, maar alles weer afgezegd nu ik niet gevaccineerd mag worden.