Wanneer is ze gevaccineerd? Eerder waren er nog niet zoveel gevaccineerden, dus dat ze het dan krijgt is niet meer dan logisch denk ik Hoe meer gevaccineerden we hebben hoe minder je snel corona kunt oppikken lijkt me?
Ah jeetje wat vervelend. Ik heb een beetje hetzelfde als jij, maar mijn tweede prik is pas 24 juni. Waar heb je dat gelezen?
Haha dan hoop ik dat jij er niet banger van word. Ik las het hierzo: Leeftijdsgrens en tweede dosis AstraZeneca-vaccin | Advies | Gezondheidsraad
Er staat ook bij dat het aantal aanzienlijk lager ligt en er alsnog gewoon geprikt mag worden. Alleen mijn hoofd maakt er altijd de eeuwige “wat als” van.
Maar het is toch algemeen bekend dat het niet beschermd tegen besmetting? Het beschermt 100% tegen overlijden en ziekenhuis opname, maar 70/67/80/95% (zoveel verschillende opties voorbij zien komen) tegen besmetting met corona. Dus dat je volledig gevaccineerd nog besmet kunt raken is toch geen nieuws? Alleen je wordt er minder ziek van, de kans op IC opname is nihil en de onderzoeken wijzen tot nu toe uit dat je het niet verspreid als je gevaccineerd bent. Dat is niet bevestigd, maar onderzoeken lopen nog.
Net gebeld met de afsprakenlijn voor vriend en mezelf en die jongen aan de telefoon klonk zo moe, echt zo’n automatische piloot-riedeltje.
Hij had het zelf ook door en zei ook: Ja, sorry ben echt supermoe haha, maak veel overuren. Hij vertelde ook dat sommige mensen niet bellen voor een afspraak maar deze lijn gebruiken als een soort praatpaal over andere zaken. Wenste hem veel succes en moed toe
Bijna twinning misschien ook nog wel dezelfde locatie. In Limburg?
Ze noemde bij mij voor de tweede vaccinatie ook 4 augustus, maar de beschikbare tijdstippen daarvoor waren voor ons niet zo handig.
Ik vind het wel echt goed van vaccinatie telefoon. Dat riedeltje dat je door moet lopen duurde relatief lang. Ik kreeg meteen erna een medewerker te spreken. Dus helemaal niet in de wacht gehangen ofzo. Ideaal.
Ik wilde namelijk bellen zodat ik de afspraak tegelijk met mijn vriend zou hebben.
Ik ben zelf gevaccineerd met Janssen en mijn hele gezin heeft corona gehad terwijl ik tussen ze in leefde en iedereen verzorgde en zelf niks heb gehad. Ik ben erg blij met mijn Janssen . N=1 natuurlijk, maar ik ben een risico groep dus ik had wel even angst.
Helaas niet Limburg was leuk geweest. Ik zit ergens in de randstad
tijdstippen maakte mij niet veel uit. Ik wil gewoon dat vaccin. Met werk kan ik toch wel even uurtje weg e.d.
Vanaf 30 juni mag elk evenement doorgaan, op voorwaarde van toegangstesten Vanaf 30 juni mag elk evenement doorgaan, op voorwaarde van toegangstesten | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (via @NUnl)
Omg dit voelt echt als een andere dimensie
Krijg er stress van. Had zo gerekend op festivals volgend jaar, dat ik 't nu ff lastig vind maar wel fijn. Want werken op lowlands
Ik krijg gelijk weer keuzestress, weekenden vrij vragen, kaartjes kopen, etc
Ik wil dolgraag maar heb tegen die tijd misschien nog niet eens 1 vaccinatie gehad dus wacht nog maar even, al vind ik het wel heeeel moeilijk en stom en kan niet wachten, maar durf niet goed.
Ik lees net op de twitter van Kirsten dat 1992 morgenochtend aan de beurt is https://twitter.com/rinekek/status/1403352908452749318
Ik zit morgenochtend om 11:30 klaar om een afspraak te maken
Hmm ja dan zal het wel net pech zijn helaas
Na m’n vaccinatie van maandag gisteravond ineens last van een drukkend gevoel op m’n borst. Meteen paniekmodus aan haha, maar net de huisarts gebeld en die zei dat het vaker voorkomt na vaccinaties en dat ik het even aan moet kijken en het waarschijnlijk morgen of overmorgen wel over is (verder nergens meer last van). Ik hoop het maar haha, zo niet chill
Dat scheelt, hopelijk iedereen die het nu mild krijgt
De meest gestelde vraag waar niemand een antwoord op heeft
Woow door te bellen? Bij mij was 26/6 nog steeds het snelst toen ik belde