Dit is de enige complotwetenschapper die ik ken.
Een complotwetenschapper lijkt me anders een contradictio in terminis. Denk dat je complotdenker bedoelt en zo iemand kan wel wetenschappelijk opgeleid zijn, maar opereert buiten de wetenschappelijke gemeenschap. (Ik wilde gewoon even Jelle van Buuren pluggen, vind echt dat âie interessant onderzoek doet.)
Nogmaals @Bijou, je kunt voor deze discussie terecht in het eerder door Rozevarken genoemde andere topic. Het is niet de bedoeling dat de discussie zich toch gewoon hier voortzet.
We mogen zo vaccinatie nr 2 ophalen
Hopelijk word ik er niet ziek van. Morgen nog een druk dagje werken en ziek melden is niet echt een optie.
Ik hoor nog al wisselende dingen over de tweede prik
Hier is minimaal 8 weken, er is geen max volgens mij
Ik dacht dat ik het hier voorbij had zien komen maar ik kan het niet meer terugvinden.
Weet iemand waarom je na een positieve test na acht weken pas weer gevaccineerd mag worden?
Is dat omdat je dan niet meer besmettelijk bent? Of is het âergâ om tijdens corona gevaccineerd te worden (even afgezien van dat je dan andere mensen zou kunnen aansteken natuurlijk)?
Ik zit in de wachtkamer van de tandarts met een mondkapje op, want dat moest nog toch bij dit soort gelegenheden??
Maar ik ben blijkbaar de enige, snap er niks meer van
Edit:
Een mondkapje is verplicht in het openbaar vervoer, personenvervoer, in vliegtuigen, op luchthavens en op middelbare scholen. De mondkapjesplicht geldt voor iedereen vanaf 13 jaar.
Ik zou zweren dat ik dacht medische wachtruimtes ook
Ik dacht alleen nog bij plekken waar geen 1,5e meter gehouden kan worden maar bij de tandarts in de stoel moet ie sowieso af (want ja anders wordt 't lastig haha) en verder kun je gewoon afstand houden natuurlijk.
Succes bij de tandarts!
Mogen ze zelf weten, volgens mij. Mijn tandarts vraagt het nog wel (staat op hun website).
Bij de laatste golf zagen wij in het ziekenhuis ernstig zieke covid patiënten die Corona hadden en heel kort daarvoor of net erna een vaccin hebben gehad. Idee is dat het je immuunsysteem teveel aanzet. En dat kan dus ook tot teveel schade leiden.
Geldt dat dan voor zowel de eerste als de tweede vaccinatie?
Ik ben ineens âbangâ dat ik straks mijn tweede vaccinatie ga halen maar corona zonder klachten heb. Slaat nergens op maar was vooral benieuwd wat er dan kan gebeuren.
De mevrouw die mijn vaccineerde zij je kunt flink last krijgen van je arm. Want ik zit super goed in je spier. Dan neemt je lichaam het erg snel op en heb je nauwelijks klachten
Onpopulaire mening maar ik twijfelde heel lang over vaccineren. Ik weet dat hier op het forum daar een bijna soort van taboe op heerst maar ik twijfelde omdat ik er niet achter sta om gezonde jonge mensen te vaccineren. Uiteindelijk gezwicht onder de druk van de menigte (groepsimmuniteit bv) en ik wil ook gewoon een leven hebben. Dus prima (sort of) hup dat vaccin erin. En nu blijkt dat je helemaal niet je vrijheid terug hebt na 2 vaccins, raken mensen die gevaccineerd zijn alsnog besmet, moet je testen voor toegang en alsnog een test doen als je op vakantie gaat. In afrika is 1,2% gevaccineerd, in azie vast net zo. Hoeveel nut heeft vaccineren dan nog!? Echt heel erg klote allemaal.
Ik had hier ook eens naar gezocht omdat ik benieuwd was. Ik las op verschillende sites dat het geen kwaad kon, maar dat je thuis moet blijven wanneer je symptomen hebt om andere mensen te beschermen. Maar weet niet hoe betrouwbaar die sites warenâŠ
Dit is maar een klein percentage en het is altijd bekend geweest dat als je gevaccineerd bent, dat niet betekent dat je 100% zeker geen Corona meer krijgt. 90% effectiviteit betekent dat 90% van de mensen geen Corona meer krijgt, maar 10% nog wel (en Dan een stuk milder dan als ze niet gevaccineerd zouden zijn). Dat is ook wat je nu ziet: zoân 6-9% van de gevaccineerde mensen raakt nog besmet, precies zoals voorspeld dus!
En wat betreft de opmerking âwaarom zou je jonge gezonde mensen vaccinerenâ: dat is toch juist altijd het idee van vaccineren? Je vaccineert gezonde mensen zodat ze zelf niet ziek worden (vaccinaties hebben als doel voorkomen, niet behandelen) Ă©n zodat ze minder kans hebben om andere, minder gezonde mensen te besmetten.
Ik snap dat het misschien zuur lijkt dat het normale leven nog niet weer helemaal is opgestart, maar het is niet alsof wat er nu gebeurd zo onverwachts is, het is juist precies wat al verwacht werd.
De meeste mensen die na vaccinatie besmet raken zijn nog niet helemaal beschermd. Hebben bv nog maar 1 vaccinatie gehad, of de tweede vaccinatie is minder dan twee weken geleden
Dat is niet helemaal bekend. Dus kan daar geen mening over vormen.
Al die argumenten die jullie noemen zou zo kunnen zijn ja, maar continenten als afrika en azie zijn toch relatief groot. En als daar op dit moment 1,2% gevaccineerd is⊠en een vaccin daar alleen voor de rijken is, dan klinkt dat voor mij als utopie dat corona ooit onder controle te krijgen is.
Misschien ben ik wel heel negatief hierin hoor, maar ik wil gewoon geen vaccin voor jan lul. En zo voelt het voor mij nu wel een beetje.
Ik heb als kind ook allemaal prikken gehad zodat ik Azië enz in mocht met mijn ouders. Daar doet nooit iemand moeilijk over.
Wat is daar erg aan dan? Stel he (is niet zo maar om even van jouw mening uit te gaan), het vaccin werkt niet en corona blijft bestaan. Wat is dan 't ergste geval, dat je een uur van je tijd hebt verspild aan 't nemen van het vaccin?