Caronatopic #11

Ze hebben het toch zo verandert dat je pas je qr code krijgt op het moment dat je beschermd bent? Of alleen bij Janssen?

Want bij m’n zusje zeiden ze dat dat het geval was toen ze haar prik kreeg. Ze kreeg wel 1x Pfizer omdat ze corona heeft gehad dus geen idee of t verschil maakt.

1 like

Als ik hem op Nederlands zet krijg ik de QR-code 2 weken na m’n prik. Internationaal kreeg ik hem direct en zag je ook dat ik 2/2 van de prikken had.

1 like

Mijn vriend kon na zijn 2e Pfizer een dag erna al een QR-code aanmaken, maar er stond wel bij dat die dan pas geldig was over 14 dagen (dus wanneer hij volledig beschermd is)

4 likes

Maandagmiddag vier uur de tweede gehad, toen ik dinsdagochtend ververste met digid stond ie er bij. Maandagavond ook meerdere keren gedaan maar toen nog niet

Ah ja op die manier!

En voor vakanties enzo kijken ze natuurlijk ook gewoon naar de datum denk ik die er bij staat. Aangezien bij de reisadviezen van sommige landen staat dat je 14 geleden gevaccineerd moet zijn enzo.

1 like

Ja vind 't leuk dat ie bij Nederland zo aftelt

3 likes

Kwam er in het weekend achter dat een vriendin zich niet gaat vaccineren met standaard argumenten. Dus ook uitgelegd dat je het voor groter geheel doet en long covid enzo.
En nu in mijn stories een post van cnn gerepost. Hoop dat ze dat wat serieuzer neemt. En leest :joy:

Maar wie weet haal ik er een andere twijfelaar mee over.

6 likes

Lekkere kop AD🤦‍♀️

3 likes

De persoon die het artikel schrijft is meestal niet de persoon die kop bedenkt. Maar de auteur wordt er vaak wel op aangekeken.

2 likes

Lees net dat er 400 miljoen doses Janssen naar Afrika gaan nu. Heb het even opgezocht, maar daar zou dan circa 1/3 van de Afrikanen mee gevaccineerd kunnen worden! Vond dat wel een positief bericht, is natuurlijk nog lang niet alles/iedereen en niet vergelijkbaar met de aantallen in Westerse landen, maar toch!

14 likes

Ik heb hier wel dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant fijn dat er vaccins die kant opgaan omdat iets beter is dan niets en je wilt ze ook niet weggooien. Toch vind ik het iets arrogants hebben: Janssen wordt niet ‘goed genoeg’ geacht voor ons ivm mogelijke bijwerkingen, maar voor Afrika zijn ze wel goed? Zo van, we hebben het geprobeerd maar het beviel ons niet, maar jullie mogen het wel hebben.

16 likes

Hm ja snap ik, ik zie Jansen wel als volwaardig vaccin, in mijn omgeving zijn er ook veel mensen mee geprikt, dus vandaar dat ik die associatie niet direct had. Maar snap wat je bedoelt ja, dat is wel dubbel.

3 likes

Ja dit, en dat ze minder effectief lijken tegen de delta…

Ik snap je gevoel, maar aan de andere kant is iets misschien ook beter dan niets in dit geval? Overigens zijn er in NL ook gewoon veel mensen met Janssen gevaccineerd natuurlijk, dus het is niet zo dat zij onze afgekeurde meuk krijgen om het maar even plat te zeggen.

5 likes

Ja maar het lastige bij Pfizer en Moderna is ook wel dat ze heel koel bewaard moeten worden en qua logistiek (mede daarom) heel lastig zijn. Al helemaal in Afrikaanse landen.
Dus wat dat betreft zijn Janssen en Astrazeneca veel beter geschikt. Die kunnen gewoon in de koelkast. Dus het ligt ook wel iets genuanceerder denk ik.

24 likes

Ik zou morgen afspreken met een vriendin. Nu is zij eergisteren in contact geweest met iemand vandaag positief getest is. Ik zou denken dat die vriendin nu in quarantaine moet, want ze is nog niet volledig gevaccineerd. Maar nu zegt de GGD dat het niet hoeft want de vriendin is wel volledig gevaccineerd en had op het moment van contact geen klachten. Ik vind dit echt een heel vreemd advies en kan dit ook nergens zo terugvinden. Die vriendin was wel volledig gevaccineerd maar heeft desondanks klaarblijkelijk toch corona opgelopen, maar dat betekent toch niet dat ze niet besmettelijk was, ook al had ze geen klachten? Immers is ze niet immuun gebleken ondanks vaccinatie. Het lijkt mij juist logisch dat ze misschien (nog) geen klachten had, aangezien je als gevaccineerde vaak alleen lichte klachten krijgt.

Maar eergisteren gezien, en vandaag positief getest. Wanneer is die ene vriendin van je vriendin getest dan? Gisteren? en getest omdat ze dus wel klachten had want waarom ging ze testen? Zoveel dagen van te voren voordat je klachten krijgt, ben je toch besmettelijk?
Ik zou daarom geen risico nemen nee! Zeker omdat jouw vriendin dus nog niet volledig gevaccineerd is. Een paar dagen afwachten kan dan ook kwaad zou ik denken.

1 like

Zo vermoeiend al die mensen “Boehoe ik ben gevaccineerd maar ik heb nog steeds niet mIjN vRiJhEid terug”. No shit Caren, de pandemie is nog niet voorbij? Ook dat gezeik over die vaccinatiepaspoorten in Frankrijk enzo. Ik heb echt zoiets van BOEIEND, als we dit eindelijk allemaal hebben ingeperkt en iedereen (genoeg mensen) is volledig gevaccineerd dan hebben we alle testjes en paspoorten niet meer nodig. Heb gewoon geduld en stel je niet aan.

Gisteren fietste ik langs een vestiging van spoedtest.nl, er stond een rij bijna net zo lang als bij Carré. Bi-zar. Ik wist eerst niet wat daar zat, vroeg me af of de rij voor de broodjeszaak ernaast was. :’) Maar op de terugweg zag ik het. Allemaal mensen op een kluitje in de rij voor een spoedtest. Zo blij dat ik dat niet hoef omdat ik me gewoon nog even op de achtergrond hou. Op vakantie komt wel weer!

14 likes

Volgens mij is het Janssen vaccin juist specifiek ontwikkeld met o.a. 1 prik om geschikt te zijn voor deze delen van de wereld! Kan het nu even niet zo snel terugvinden, maar één van de wetenschappers (Nederlandse vrouw) die hieraan werkt, heeft daar wel regelmatig wat over op tv verteld.

1 like

Dat wist ik niet, dat Janssen door de bewaarvoorschriften juist heel geschikt zou zijn voor Afrika! Dat is wel een goed punt idd.

4 likes