Caronatopic #11

maar alles helpt dan toch een beetje? als iedereen zo zou denken hier bijvoorbeeld, dan was dat percentage hier nog kleiner.
dus van → oh een laag percentage van de wereldbevolking is gevaccineerd → oh dan wil ik geen vaccin → percentage is uiteindelijk nog lager

Plus, als je al kan deels vermijden dan het bijvoorbeeld in Nederland rondgaat en veel mensen ontzettend ziek worden dan is dat toch ook fijn? Daardoor kan je dan wel weer naar de winkel, werk, bioscoop, museum etc. Dat dit nu weer kan komt ook door de vaccins, reizen is misschien een ander verhaal maar nu kunnen we alweer zoveel.
Dus ook kijken wat wel weer kan, in plaats van alleen wat nu niet/lastiger kan! Plus, met een vaccinatie zou je minder ziek worden dan met, dus dat is al een voordeel lijkt me en niet voor jan lul.

3 likes

Wat ik denk/hoop is dat door de vaccins corona gewoon als minder heftig wordt ervaren door de meeste mensen, je kan nog wel ziek worden (snotneus, hoesten) maar kans dat je op de IC terecht komt is wel super klein dan als gezond jong persoon. Ik denk als dit het is dan ben ik best tevreden met het vaccin.

Maar goed heb er verder geen verstand van maar heb wel idee dat mensen op dit moment minder ziek worden door corona (omdat vaccin?).

2 likes

Dus misschien ben jij iemand die toch een minder imuumsysteem heeft en dan maar op de IC komt of long covid krijgt. Oke. Als je dat wilt, goed.

Haha en dan zeuren de mensen hier al zo verschrikkelijk over 5 weken :sweat_smile: en hun vakanties die niet door kunnen gaan of waarvoor ze een test moeten doen

Dit dus! Bijna iedereen is gevaccineerd met het rijksvaccinatie programma en dit is ineens een mega groot probleem!?

Een deel van het forum is waarsch jaren geleden onverwachts ook gevaccineerd tegen hersenvliesontsteking. Toen heb ik ook geen discussie daarover gehoord. Je deed het gewoon! Uitzondering streng gelovigen

2 likes

Ik heb voor de zekerheid (ja zekerheid heb je nooit natuurlijk, maar om die kans te verkleinen) voordat ik mijn vaccinatie ging halen een zelftest gedaan.

Wat een leuke informatieve podcast is dit! Messenger RNA mechanismes kunnen dus meer auto immuun ziektes genezen in de toekomst. Heel bijzonder dat het haar gewoon gelukt is.

2 likes

Geweldig, DDoS aanvallen op de ggd sites :expressionless:

Was toch even benieuwd naar de cijfers. Voor Afrika klopt dit inderdaad (1,5% volledig gevaccineerd en 1,6% deels) maar Azië is natuurlijk geen Afrika. In Azië is op dit moment 9,8% volledig gevaccineerd en 17% deels (bron: ourworldindata.org). Disclaimer: het lijkt erop dat de cijfers van China hier niet in zitten, waarom weet ik niet. Denk dat het in China een stuk hoger ligt!

1 like

@Ikgebruiklievergeennaam wat is jouw stem op anders? Ik zit even na te denken maar ik kan niks verzinnen dat niet bij de antwoordopties staat haha

1 like

en ze zetten op enig moment zelfs 20 miljoen prikken per dag! :astonished: (op dit moment zitten ze ‘slechts’ op zo’n 10 miljoen per dag)

1 like

Ik lees hier niet actief mee dus misschien is het al voorbij gekomen maar 3 mensen die ik ken hebben deze week een insta post gedeeld over waarom ze geen vaccin willen. Maar dit is een van de slides:

Hele post: https://www.instagram.com/p/CRPmL9Ms8iu/?utm_medium=copy_link

Ik heb altijd al het idee dat je geen klap geeft om andere mensen als je het vaccin niet wilt maar om het ook echt zo zwart op wit neer te zetten, heftig. Slaat ook echt nergens op alsof je covid krijgt omdat je processed foods eet? Mijn “vrienden” die dit posten zitten zelf ook bij de maccie hoor.

Maar blijkbaar kunnen we ziekenhuizen dan wel opdoeken als alles je eigen schuld is :rage:

1 like

Ben benieuwd in welk staafje ik hoor met leeftijd. Mijn 1e vaccin als 29 jarige. 2e prik op mijn 30ste verjaardag.

Ik vind het pijnlijk om deze ieder voor zich mentaliteit te lezen. Je zult maar minder geluk hebben met je gezondheid en dan lezen dat dat je eigen probleem is en je misschien wat minder maccie moet eten. Ouch

8 likes

Meh ik voel mij echt niet lekker na mijn 2e Pfizer, moet vanavond werken maar ben echt te moe en heb echt zo’n griepgevoel in mijn lijf.

Voel me dan zo’n aansteller om mij ziek te melden na een vaccin :sweat_smile:
Ga het wel doen want moet op mijn werk gewoon kop erbij houden.

Het is gewoon super kinderachtig. Eigenlijk zeggen ze ‘you can’t make me!!!’ met uitgestoken tong. Maar dan met geleende volwassen woorden.

7 likes

Of je eet geen processed foods, maar je bent oud. Ouderdom is echt je eigen probleem hoor, heb je aan jezelf te danken!!

Sorry maar wie zal nu eerder juist ernstig ziek worden en heeft dat aan zichzelf te danken :thinking::thinking:
Omgekeerde wereld dit

3 likes

Ik stapte net in de trein bij 2 jongens van een jaar of 20 die het hadden over corona en vaccinaties. Zegt de een “ja ik neem echt geen prik in m’n arm, dat kan echt niet goed voor je zijn” Ik denk oké, wel meer mensen gehoord die dit vinden. Vervolgens zegt ie “ja en er zitten ook gewoon baby embryo’s in, dat doe je toch niet, dat is mishandeling” Die vriend nog antwoorden nou ik denk niet dat dat echt zo is. “Nee het is echt zo ik zag een filmpje op Facebook van iemand die dat helemaal heeft uitgezocht”.

Tot zover mijn eerste ontmoeting met een stereotype coronawappie😂 Ben wel benieuwd wat de magische werking van embryo’s in een vaccin zou zijn. Of misschien gelooft ie daarom niet dat vaccinaties werken

11 likes

Dat met betrekking tot die embryo’s komt omdat de techniek gebaseerd is op cellen die weer ontwikkeld zijn uit embryo’s uit de jaren 70 geloof ik. Is een reden voor gelovigen om niet de mRNA vaccins te willen. Zie ook hier

Waar ik hier voor kwam: Nu.nl heeft een artikel over verandering van menstruatie na vaccinatie. Eigenlijk zegt het artikel wat hier ook al steeds door leden werd gezegd.

2 likes

Ik vraag me af of die mensen denken dat er uit 1 embryo super veel vaccins komen of dat de overheid nu als een gek op zoek is naar embryo’s om meer te kunnen maken

2 likes