Caronatopic #11

Ok goed om te weten. Ja ik twijfelde effe of het door het vaccin kwam maar het moet haast wel, ik heb echt nooit hoofdpijn en nu zo erg… naja, uitzitten dan maar.

Is voor iedereen anders als ik het zo een beetje lees
Maar ik had nergens last van na m’n eerste prik

1 like

Ik ben daarna ook gewoon een half uur gaan rijden naar huis, geen probleem. Maar heb ook niet echt klachten gehad behalve een beetje spierpijn in mijn arm de dag erna.

1 like

Voor iedereen die mijn inmiddels verwijderde berichtje net heeft gelezen en vooral mensen met emetofobie, ik ben er eigenlijk zeker van dat ik iets verkeerds heb gegeten en het niet komt door het vaccin. Het is namelijk niet een van de bijwerkingen van Pfizer en ik heb rauwe zalm gegeten.

2 likes

Vind dit wel geruststellend haha, maar probeer het sowieso allemaal maar op me af te laten komen met die prik want de bijwerkingen kun je toch niet voorspellen, hier ook dat de een allemaal kwaaltjes heeft en de ander nergens last van

Ja ik wilde ook niet alleen maar mijn berichtje verwijderen en dat mensen met emetofobie dan bang zouden zijn. Mijn tip is vooral om geen pokebowl te bestellen haha. Wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden zeg :sweat_smile:

Lekker typisch. Vandaag gevaccineerd, twee jaar niet verkouden geweest en uitgerekend nu heb ik een loopneus. Ik heb geen hooikoorts. Kan ik morgen alsnog laten testen.

1 like

Bedankt voor je bericht. Er staat wel dat bijwerking van pfizer Hoofdpijn, moeheid en misselijkheid kan zijn.
Denk jij dat het niet door het vaccin komt omdat het na 9 dagen gebeurde?
Ik heb deze dingen nl. nooit in het dagelijks leven. Of bedoel je dat het vaccin niet degene is die het veroorzaakt maar mijn lichaam zelf (immuunrespons). Maar die respons komt dan toch wel nav het vaccin…
De laatste vaccin die ik kreeg was 13 jaar geleden, een reisvaccin, kreeg toen geen bijwerkingen voor zover ik me kan herinneren.

@Frambozentaartje ik heb standaard een lage bloeddruk, kan bijv ook niet tegen attracties of schommelen enzo.

1 like

Ok bedankt weer, duidelijk! Dan weet ik het ook niet zeker, wie weet heb ik iets anders raars opgelopen of voor het eerst in mn leven iets van migraine achtige klachten ontwikkeld. Ik ga iig na de 2e prik ook even goed opletten wat er gebeurt. Benauwdheid heb ik nu niet iig.

Zoals ik al had verwacht ben ik aangestoken door een verkouden baby. Baby’s grijpen naar alles natuurlijk en deze probeerde mijn tanden te pakken. Voor de zekerheid toch maar een afspraak gemaakt voor morgenochtend vroeg. Maar ik ben al maanden volledig gevaccineerd dus ik maak me geen zorgen. Ik was alleen vergeten hoe lamlendig je je kan voelen van een verkoudheid

Nah lekker dan, gaat nog wat worden met al die zwetende tongende mensen zo.

1 like

Dit verbaast me echt helemaal niks. Ik snap eigenlijk niet dat alles weer op deze manier open gaat. Die mondkapjes zijn nog tot daar aan toe, maar hele feestjes op deze manier gaan me echt te ver. Ik snap ook niet dat zoveel mensen het aandurven met deze cijfers.

Update: Na de hoge koorts van gisteren zweet ik me nu alleen nog de tering haha, maar ik voel me verder wel oké. Mijn arm is ook amper stijf, voelt als een blauwe plek.

5 likes

Kan de video even niet vinden, maar zag gister op social interview met stel jongeren voorbij komen die “gewoon” printscreens van QR codes met negatieve testen van vrienden gebruiken.

Zo werkt het natuurlijk niet hè :expressionless:

Ja dat was te verwachten, maar ik had gehoopt dat de ICT’ers en beleidsmakers daar wat op bedacht hadden, iets van combi code en ID ofzo. :sweat:

2 likes

Sowieso toch raar dat die codes meerdere keren gescand kunnen worden? Of bedoel je van vrienden die dan thuis blijven?

1 like

Pff ja ik heb dit scenario ook door mijn hoofd laten gaan en toen dacht ik ‘simpel, gewoon in combi met identificeren doen’. Maar niet dus :confused:

1 like

Op het nieuws was wel een zaak in A’dam die dat wel deed. En er werden toen ook wat mensen gesnapt. Maar ik denk dat de meeste clubs dat indd niet doen.

1 like

Opzich niet heel gek dat een code meerdere keren gescand kan worden (QR code is 40 uur geldig zodat je meerdere keren achter elkaar kan gaan stappen en je gaat ook wel op een avond de kroeg in/uit).

Wat ik vooral shockend vind is dat op mijn vaccinatiebewijs in de corona check app alleen mijn initialen staan van mijn voor en achternaam en mn geboorte dag + maand (niet eens jaar?) en daaronder staat weer dat ik deze gegevens niet hoef te laten zien bij de ingang? Wat heeft deze QR code dan uberhaupt voor een nut :sweat_smile:.

Weet natuurlijk niet wat zo’n kroeg/festival ziet als ze de QR code scannen, of ze dan wel mijn initialen en geboorte dag + maand zien.

Edit: wat ik ook wel gek vind is dat ik 12 juni mijn tweede prik heb gehad maar ik de 23ste meteen een bewijs heb kunnen maken. Leek me logischer dat ik pas 2 weken na mijn tweede prik een bewijs kon maken.

1 like

Huh maar hoe werkt dit, die code is toch gekoppeld aan je DIGID en je moet dan toch je ID ook laten zien? Of is dat alleen bij je vaccinatiebewijs? Waarom vinden mensen t zo moeilijk om zich aan regels te houden jemig

Was druk bij mij op de locatie om half 9 al, goed om te zien! Ook toen ik weg ging rond 9 zag ik steeds meer mensen aankomen.

Mijn prik verliep niet zoals gehoopt want ik lag natuurlijk weer in zo’n hokje met saturatiemeter te hyperventileren met een te hoge hartslag :roll_eyes: Er werkte wel echt een hele knappe gozer dus jammer dat hij niet bij mij in het hokje kwam zitten maar oke, de vrouw die me hielp was vet lief.

3 likes