Caronatopic #11

Ik zag juist in de supermarkt nog veel mensen een mondkapje dragen! Lekker doen waar je je zelf fijn bij voelt

3 likes

Ben vandaag zonder mondkapje ergens binnen wezen lunchen en heb ook de IKEA vliegensvlug zonder mondkapje doorstaan. Vind het écht super gek en een beetje eng, ofzo. Ga m misschien toch wel gewoon weer opdoen in drukke winkels. Vind het wel chill dat ik voor een pakketje weg brengen in een mega rustige winkel hier ( een halve minuut werk) niet meer dat mondkapje op hoef, bijvoorbeeld.

Dit is ook precies mijn plan. Drukke supermarkten doe ik het wel, vind ik gewoon fijn omdat daar 1,5 centimeter afstand soms nog te veel gevraagd is.

in de supermarkt vandaag hadden enkele mensen hem nog op maar allemaal onder de neus en ik zag ze er allemaal hele tijd aan kriebelen.
snap daar het nut niet van.

In hoeverre is dat nog zo als anderen hem niet dragen? Mondkapjes voorkomen toch dat jij druppels verspreidt? Dus jij beschermt de mensen om je heen, terwijl zij lekker van alles verspreiden. Toch?

Ik was altijd al voorzichtig met het aanraken van mijn mondkapje maar nu voelt dat ding echt als een verzamelplek van alle virusdeeltjes van niet-dragers :grimacing:

1 like

Ik had ‘m vandaag op in de bouwmarkt en werd soms een beetje gek aangekeken. Ik had me voorgenomen om als ik er op aangesproken werd (a la mondkapjes hoeven niet meer) te zeggen: ‘bepaal ik zelf wel’. Maar niet nodig geweest, verder zag ik 1 klant en 1 kassamedewerker met mondkapje, dat hielp toch ook wel een beetje.

4 likes

Haha was je in de bouwmarkt waar ik werk? Zou wel heel toevallig zijn :joy:

Durf ik echt niet te zeggen, ben geen viroloog, maar lijkt mij altijd een blokkade tussen eventueel hoest-spetters van omstanders en je eigen luchtwegen. Het ging mij er meer om dat je dat kunt zeggen als mensen er naar vragen, ook al hebben ze er natuurlijk geen reet mee te maken, al ga je je hele leven met een mondkapje naar de supermarkt, zelf weten.

1 like

Ik had vandaag m’n mondkapje op en het kan zijn dat ik me het inbeeld, maar had eigenlijk het idee dat winkelpersoneel het wel kon waarderen (kreeg extra dingen mee bijv.). Vind het als klant ook een kleine moeite, terwijl het me wel fijn lijkt om er niet de hele dag mee te moeten lopen als je aan het werk bent. Als iemand er al wat van zou zeggen, zou ik dat denk ik zoveel mogelijk negeren. Dat zijn mensen die bewust de confrontatie zoeken en daar heb ik geen zin in.

3 likes

Ik dacht nog: zou dit iemand van het forum zijn :sweat_smile: ik was bij de Karwei!

2 likes

Haha nee helaas, ik werk bij een praxis.

3 likes

Ja je draagt het juist vooral om andere te beschermen, dus dat is het rotte je hebt er voor jezelf niet zoveel aan helaas.

Maar ik denk dat de manier waarop de meeste mensen hun mondkapjes bewaarde, aanraakte en op/af zette etc, het sowieso meer voor de sier was dan echt daadwerkelijk veel veiliger.

4 likes

Ja dat begrijp ik. Prima reactie, áls je inderdaad al wil reageren. Ik vraag me gewoon af hoeveel zin een mondkapje nu nog heeft. Ik voel me er prettiger bij, maar of het ook echt iets voor mij doet? Nouja in elk geval fijn voor de andere mensen in mijn supermarkt :+1:

2 likes

Ja bij mij wordt het wel minder. Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt!

2 likes

Mijn eerste vaccinatie was eigenlijk pas volgende week, maar ik ben gewoon met mijn man meegegaan en heb gevraagd of er plek was. En het kon :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes: dus nu al gevaccineerd!!

33 likes

Hoorde vandaag dat een vriendin die eerst zei niet te willen vaccineren (want onvruchtbaar en ik word toch niet ziek…) toch gevaccineerd is. Vind dat zó fijn want ze doet ook niet echt aan afstand houden en nu durf ik wat makkelijker met haar af te spreken (wel nog op afstand). Van de vriendinnen wie ik het nu weet vaccineert iedereen zich en dat had ik niet verwacht dus ik ben blij :tada:

11 likes

Is er eigenlijk een link tussen een coronabesmetting en de reactie op een vaccinatie? Ik heb gehoord dat als je het al heb gehad de eerste prik een heftige reactie kan geven, en als je het niet hebt gehad de tweede pas. Maar geen idee of het waar is.

Interessant!

Ik kreeg best snel koorts (na 3 uur 38.1 en 2 uur later 39) en rillingen. Maar ik heb nooit een vastgestelde besmetting gehad. Dus ik vraag me dan af of ik het toch ooit heb gehad zonder het te weten. Niet dat ik daar nu ooit achter ga komen haha.

En wauw wat helpt paracetamol top tegen koorts.

Hier zeiden ze dat het mag als het minder dan een week eerder is!

2 likes

Ik ben ook gevaccineerd vandaag! Vooralsnog alleen een beetje een zere arm, ik moest hem vooral blijven bewegen. En ik ben een beetje gaar, maar ik heb net 3 dagen schoolkamp gehad, dus ik denk eerder dat het daarvandaan komt.

5 likes