Caronatopic #11

Ik hou mijn mondkapje nog op in de supermarkt enzo, denk ik. En op mijn werk moet ik hem sowieso nog gewoon op, omdat we geen 1.5 meter afstand van elkaar hebben. En tijdens mijn ronde doe ik dat sowieso ook bij de 3 verzorgingsflats in mijn wijk.

Morgen mijn eerste vaccinatie :partying_face:

4 likes

Ik heb gisteren Pfizer gekregen en ik kreeg wel al snel een zere arm. Vandaag was ik vooral heel moe, meer dan normaal, maar verder nergens last van.

2 likes

Love Gen Z, zie dat er echt super veel mensen bij ons uit 2000-2003 gister en vandaag Janssen hebben gehad! :star_struck: Vind ik echt tof van ze (en zelf denken ze waarschijnlijk: hup spuit er in en zuipen maar).

16 likes

Iemand dit ook gehad na pfizer?

Symptomen na vaccinatie

Ik kreeg gister (9 dagen na vaccinatie pfizer) ineens enorme hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en moeheid. Ik was net uitgestapt uit de auto en ging naar wat winkels, ik werd helemaal gek, liep rond als een rare zombie volgens mij. Het licht deed pijn aan m’n ogen, ik wilde alleen maar liggen, en slapen. Snel m’n aankopen met tegenzin gedaan. Helaas moest ik nog een kwartier terugrijden en gelukkig ging dat wel redelijk veilig. Thuis aangekomen gelijk 2 uur geslapen en dat hielp iets maar de hele dag voelde ik me alsof ik een erge hangover had met duizeligheid. Vandaag had ik dat ook
 geen koorts verder. Alleen enorm zwaar hoofd, stijve kaken, hoofdpijn en snel duizelig. Heel raar allemaal, zeker omdat ik nooit hoofdpijn heb. Hoop dat het snel weggaat!

Ok goed om te weten. Ja ik twijfelde effe of het door het vaccin kwam maar het moet haast wel, ik heb echt nooit hoofdpijn en nu zo erg
 naja, uitzitten dan maar.

Is voor iedereen anders als ik het zo een beetje lees
Maar ik had nergens last van na m’n eerste prik

1 like

Ik ben daarna ook gewoon een half uur gaan rijden naar huis, geen probleem. Maar heb ook niet echt klachten gehad behalve een beetje spierpijn in mijn arm de dag erna.

1 like

Voor iedereen die mijn inmiddels verwijderde berichtje net heeft gelezen en vooral mensen met emetofobie, ik ben er eigenlijk zeker van dat ik iets verkeerds heb gegeten en het niet komt door het vaccin. Het is namelijk niet een van de bijwerkingen van Pfizer en ik heb rauwe zalm gegeten.

2 likes

Vind dit wel geruststellend haha, maar probeer het sowieso allemaal maar op me af te laten komen met die prik want de bijwerkingen kun je toch niet voorspellen, hier ook dat de een allemaal kwaaltjes heeft en de ander nergens last van

Ja ik wilde ook niet alleen maar mijn berichtje verwijderen en dat mensen met emetofobie dan bang zouden zijn. Mijn tip is vooral om geen pokebowl te bestellen haha. Wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden zeg :sweat_smile:

Lekker typisch. Vandaag gevaccineerd, twee jaar niet verkouden geweest en uitgerekend nu heb ik een loopneus. Ik heb geen hooikoorts. Kan ik morgen alsnog laten testen.

1 like

Bedankt voor je bericht. Er staat wel dat bijwerking van pfizer Hoofdpijn, moeheid en misselijkheid kan zijn.
Denk jij dat het niet door het vaccin komt omdat het na 9 dagen gebeurde?
Ik heb deze dingen nl. nooit in het dagelijks leven. Of bedoel je dat het vaccin niet degene is die het veroorzaakt maar mijn lichaam zelf (immuunrespons). Maar die respons komt dan toch wel nav het vaccin

De laatste vaccin die ik kreeg was 13 jaar geleden, een reisvaccin, kreeg toen geen bijwerkingen voor zover ik me kan herinneren.

@Frambozentaartje ik heb standaard een lage bloeddruk, kan bijv ook niet tegen attracties of schommelen enzo.

1 like

Ok bedankt weer, duidelijk! Dan weet ik het ook niet zeker, wie weet heb ik iets anders raars opgelopen of voor het eerst in mn leven iets van migraine achtige klachten ontwikkeld. Ik ga iig na de 2e prik ook even goed opletten wat er gebeurt. Benauwdheid heb ik nu niet iig.

Zoals ik al had verwacht ben ik aangestoken door een verkouden baby. Baby’s grijpen naar alles natuurlijk en deze probeerde mijn tanden te pakken. Voor de zekerheid toch maar een afspraak gemaakt voor morgenochtend vroeg. Maar ik ben al maanden volledig gevaccineerd dus ik maak me geen zorgen. Ik was alleen vergeten hoe lamlendig je je kan voelen van een verkoudheid

Nah lekker dan, gaat nog wat worden met al die zwetende tongende mensen zo.

1 like

Dit verbaast me echt helemaal niks. Ik snap eigenlijk niet dat alles weer op deze manier open gaat. Die mondkapjes zijn nog tot daar aan toe, maar hele feestjes op deze manier gaan me echt te ver. Ik snap ook niet dat zoveel mensen het aandurven met deze cijfers.

Update: Na de hoge koorts van gisteren zweet ik me nu alleen nog de tering haha, maar ik voel me verder wel oké. Mijn arm is ook amper stijf, voelt als een blauwe plek.

5 likes

Kan de video even niet vinden, maar zag gister op social interview met stel jongeren voorbij komen die “gewoon” printscreens van QR codes met negatieve testen van vrienden gebruiken.

Zo werkt het natuurlijk niet hĂš :expressionless:

Ja dat was te verwachten, maar ik had gehoopt dat de ICT’ers en beleidsmakers daar wat op bedacht hadden, iets van combi code en ID ofzo. :sweat:

2 likes

Sowieso toch raar dat die codes meerdere keren gescand kunnen worden? Of bedoel je van vrienden die dan thuis blijven?

1 like

Pff ja ik heb dit scenario ook door mijn hoofd laten gaan en toen dacht ik ‘simpel, gewoon in combi met identificeren doen’. Maar niet dus :confused:

1 like