Caronatopic #11

Op het nieuws was wel een zaak in A’dam die dat wel deed. En er werden toen ook wat mensen gesnapt. Maar ik denk dat de meeste clubs dat indd niet doen.

1 like

Opzich niet heel gek dat een code meerdere keren gescand kan worden (QR code is 40 uur geldig zodat je meerdere keren achter elkaar kan gaan stappen en je gaat ook wel op een avond de kroeg in/uit).

Wat ik vooral shockend vind is dat op mijn vaccinatiebewijs in de corona check app alleen mijn initialen staan van mijn voor en achternaam en mn geboorte dag + maand (niet eens jaar?) en daaronder staat weer dat ik deze gegevens niet hoef te laten zien bij de ingang? Wat heeft deze QR code dan uberhaupt voor een nut :sweat_smile:.

Weet natuurlijk niet wat zo’n kroeg/festival ziet als ze de QR code scannen, of ze dan wel mijn initialen en geboorte dag + maand zien.

Edit: wat ik ook wel gek vind is dat ik 12 juni mijn tweede prik heb gehad maar ik de 23ste meteen een bewijs heb kunnen maken. Leek me logischer dat ik pas 2 weken na mijn tweede prik een bewijs kon maken.

1 like

Huh maar hoe werkt dit, die code is toch gekoppeld aan je DIGID en je moet dan toch je ID ook laten zien? Of is dat alleen bij je vaccinatiebewijs? Waarom vinden mensen t zo moeilijk om zich aan regels te houden jemig

Was druk bij mij op de locatie om half 9 al, goed om te zien! Ook toen ik weg ging rond 9 zag ik steeds meer mensen aankomen.

Mijn prik verliep niet zoals gehoopt want ik lag natuurlijk weer in zo’n hokje met saturatiemeter te hyperventileren met een te hoge hartslag :roll_eyes: Er werkte wel echt een hele knappe gozer dus jammer dat hij niet bij mij in het hokje kwam zitten maar oke, de vrouw die me hielp was vet lief.

3 likes

Ok dat wist ik niet, maar klinkt indd logisch als je er een kroegentocht mee gaat doen.

Ja mijn vriend kon met z’n Janssen vaccin ook meteen de dag erna al een QR code maken. Vind ik ook gek want bij Janssen ben je eigenlijk pas na 4 weken volledig beschermd maar hij mag dus officieel nu gewoon naar evenementen zonder afstand, terwijl hij natuurlijk echt nog niet beschermd is 2 dagen na vaccinatie.

Mijn tweede vaccinatie staat er nog niet in dus ik kan nog geen QR code maken, terwijl ik 5 weken na m’n eerste Moderna natuurlijk al wel deels beschermd ben (over een week volledig). Het systeem is dus niet echt waterdicht op deze manier.

1 like

Ik vind dit echt naar. Eerst janken dat ze gediscrimineerd worden, omdat ze mondkapjes moeten dragen in winkels en nu dus mensen die nog vrijwillig mondkapjes willen dragen discrimineren. En ook nog even corona bagatelliseren als een griepje. Bah

17 likes

Nou ja wat belachelijk zeg.

Wilde t net posten ja… !

1 like

Het gaat om de kleine dingen in het leven. :wink:

Hahaha wat een rare reacties voor een zaak zeg

2 likes

Wat boeit het je als anderen wel een mondkapje op willen? Je hoeft hem zelf toch niet meer op? In tegenstelling tot geen mondkapje dragen terwijl het wel moet, doe je hier niemand kwaad mee. Echt wat een achterlijke post van die ondernemer.

15 likes

Jammer dat ik hier al nooit kwam want nu is het toch minder een statement dat ik hier nooit meer kom. Wat een aso zeg

25 likes

Yessss hij zit erin hoor! Zit nu als een gek m’n arm te draaien en zwaaien in m’n hokje. Ah well

6 likes

Ik las dat @Ovenschaal al veel vaccinvragen beantwoord heeft en rare claims debunked heeft. Is dat toevallig ergens verzameld of heeft iemand bookmarks? Zou die graag teruglezen.

Je kunt de zoekoptie gebruiken.

1 like

Misschien kan hij hier z’n winkel openen:

2 likes

Ja lijkt me ook balen hoor als je er graag heen ging!

Dit zijn zeker dezelfde mensen die er ontzettend veel moeite mee hebben als iemand anders er voor kiest om geen vlees te eten. Een beslissing die op geen enkele manier invloed heeft op jouw levensgeluk. Zo dramatisch.

19 likes

Thanks. Ik had al gedacht aan zoekoptie maar toen kreeg ik alle berichten. En toen zag ik het vakje van “dit topic” dus dat scheelt weer maar er zijn 11 caronatopics. Dus dan maar gewoon een voor een afgaan?