Joepie, m’n eerste zit! Wat een checkpoint-doolhof, Schiphol is er niks bij
Ik ben net met mondkapje op boodschappen gaan doen. Zag alle jongeren als in tussen de 20-35 jaar met mondkapje op. Oudere mensen liepen zonder rond. Personeel had het ook allemaal op. Dus dat was fijn!
Zit zo’n prikker nou eigenlijk stiekem te kijken of je links- of rechtshandig bent? Ik kreeg ‘m net in m’n linkerbovenarm (ben rechts), maar het leek alsof degene voor mij de prik rechts had gekregen.
Aan mij werd het gevraagd en ik ben linkshandig dus wilde het sowieso alleen rechts.
Ik dacht daarom juist standaard rechts want die arm gebruik je het meest = minder spierpijn. Stond hier als weetje in dat krantje dat je krijgt na de prik
Ben je links of rechtshandig? Door het aangeven van de papieren kunnen ze natuurlijk wel goed scannen wie linkshandig is en voor wie rechts dus mogelijk makkelijker zou zijn.
Hier liep vrijwel iedereen zonder. En bij de gamma zei ook een winkelmedewerker dat ie af mocht.
@LazySusan Aan mij werd het ook gevraaagd
Hahahah scherp, die had ik even gemist
@Tessje2 ik had dit ook dus, maar moet zeggen dat het nu wel weer redelijk weggetrokken is. Heb jij er nog last van nu?
Ugh ik baal zo van mezelf. Ik werd geconfronteerd met mensen die te dichtbij me kwamen en ik ging erin mee terwijl ik nog best bang en voorzichtig ben (nog ongevaccineerd).
Ik was net op een verjaardag, er kwamen meer mensen dan ik dacht, maar oké het was buiten en ik kon goed op afstand zitten. Kom er iemand binnen die mijn vriend een hand geeft en ik krijg al kortsluiting, komt hij bij mij aan en geeft me 3 zoenen?? Ik was zo overdonderd dat ik een ‘nee’ er niet uit kreeg en half verstijfd probeerde zover mogelijk om te gaan. Ik weet ook dat deze persoon het al allemaal niet zo nauw nam en gisteren ook uit is geweest (mag natuurlijk maar voelt voor mij niet fijn).
Komt er daarna nog iemand die eerst een boks geeft, loop hij vervolgens om en gaat een hand geven terwijl hij zegt “ik moet eigenlijk geen hand geven maar ik doe het toch maar hoor”. ??why??? Waarom ga je dat zeggen en het doen? Doe het en hou je mond of doe het gewoon niet???
Nou ja ik voel me echt onprettig nu. Maar vooral baal ik dus dat ik in het moment niet ge-uit kreeg dat ik dit niet wilde
Ik vind dat zo raar eigenlijk, dat mensen zeggen dat het mondkapje af mag. Je hebt dat ding toch niet voor niets op? Als ik tegen sommige klanten zei dat ze een mondkapje op moesten doen tijdens de verplichting werd ik nog net niet in elkaar getimmerd. Beetje omgekeerde wereld dit
Nou precies. Voor de verplichting liepen ook mensen al met ze op. Op straat zie ik ook nog veel mensen met mondkapje, loop je er ook niet heen van hey dat hoeft niet hoor.
Ahh dat is echt shit soms word je gewoon zo overdonderd door een situatie dat je niks meer kunt doen/zeggen. In ieder geval het jezelf niet kwalijk nemen!
En mocht het je helpen… stel deze persoon is gisteren tijdens het uitgaan in contact gekomen met een besmet iemand, dan is de kans dat hij dat zo snel binnen een dag weer aan iemand anders overdraagt volgens mij nihil.
Los van corona is dit ook gewoon een voorbeeld hoe mensen nul rekening houden met grenzen van anderen. Hoeveel moeite kost het om even te vragen: zijn drie zoenen oké. En hoe kan je niet merken dat iemand helemaal verstijfd. Ik vind het echt naar voor je, maar probeer je vooral niet rot te voelen over je eigen reactie. Deze mensen zijn gewoon aso. Misschien helpt het een volgende keer als je direct bij iedereen die binnenkomt op afstand al zegt hoi Ik zwaai alleen.
Ja mee eens, hoor. Ik ben er nu toch al aan gewend en ik wacht liever nog gewoon even.
Wat irritant. Misschien kan hij nog wel op tijd Jansen krijgen?
Jaa ik had inderdaad bedacht dat de kansen op iets niet heel groot zijn, dat kan ik gelukkig inmiddels relativeren. Toestraks voelde ik me weer zoals in die eerste maand dat je dan naar de supermarkt was geweest en je je hele armen wou schrobben.
Ik ben verder gelukkig niet echt in aanraking geweest met mensen die er zo vol in gingen, dus in die zin fijn dat het nu pas aan de orde was.
Bedankt ook @ferris, ik denk dat het een volgende keer misschien in ieder geval minder onverwacht zal zijn? En ik het anders inderdaad op die manier zelf kan afhouden.
Er is een combi code met je ID. Als je Jan de Vries heet en je bent geboren op 1-1-2000. Dan staat er code JV 1JAN bij. Dat moet naast de QR-code met je ID worden gecontroleerd. Dus dat ligt aan slechte controle aan de deur en niet aan een slecht IT systeem.
Ik heb ook mijn eerste Pfizer vanmorgen gekregen! Hoef er maar 1 ivm corona gehad maar heb er toch 2 gevraagd, dus mag later nog eens.
Werd echt een uur daarna beetje slaperig maar verder, op een zere arm na, nergens last van!
Ze doen wel aan werkverschaffing op die vaccinatie locatie Stonden ongeveer 10 mannetjes onderweg die me allen zeiden ‘hallo, goedemorgen, gezondheidsverklaring bij? loop maar door!’ en ik werd door 2 meiden geholpen met inparkeren. Leek lowlands wel, terwijl ik daar stond met 3 man en een paardenkop haha.
Gister werd er bij de Arena inderdaad zo gecontroleerd. Eerst werd je qr code gescand en daarna controle met je paspoort
Vriend is vrijdag gevaccineerd en er wel echt ziek van. Pijnlijke arm, spierpijn, misselijk, hele erge hoofdpijn, maar ook verkouden en keelpijn. Hij heeft vrij recent al corona gehad dus kleine kans dat hij opnieuw corona heeft maar toch maar een testje ingepland voor morgen. Hopen op een negatieve test, vooral voor hem natuurlijk maar ook voor mij want ik heb dinsdag een afspraak voor vaccinatie die anders niet door kan gaan