Caronatopic #11

Oke heel raar misschien. Maar normaal slik ik de pil door en heb niet vaak last van doorbraakbloedingen. Maar nu opeens wel terwijl de laatste keer voor mijn doen vrij recent was. En meen ergens iets gelezen te hebben dat omdat je immuunsysteem werkt dat ie dat ook “afstoot” ofzo. Maar weet niet of ik dat echt gelezen heb of bij de wappies?

Verder op vrij zere arm (gewoon niet bewegen) na geen bijwerkingen.

Zo blij dat de afspraak van mijn vriend staat; nu ik zelf nog maar dan moet eerst mijn jaartal aan de buurt zijn :slight_smile:

2 likes

Ik ben echt benieuwd of er vandaag twee jaartallen komen en hoe snel ik dan een afspraak kan maken. Ik voel een beetje dezelfde zenuwen als die ik altijd had bij het kopen van festivalkaartjes die snel uitverkocht waren, haha. Het enthousiasme en de haast om er zo snel bij te zijn. Het scheelt wel dat dit in ieder geval niet uitverkocht zal zijn.

5 likes

Gisteren de tweede Pfizer gehad :tada:
Maar waarom moet heugelijke moment gevolgd worden door een volledig lamgeslagen linker kant :see_no_evil::crazy_face:
Vorige keer had ik ook echt spierpijn van m’n pink tot ergens halverwege m’n rug, kan niet eens m’n telefoon meer optillen haha. En de wc doorspoelen doe ik nu met m’n andere hand, niet geslapen omdat ik op 1 kant niet kan liggen (volslagen idioot klein leed dit I know :joy:).

Maar de grootste ergernis, tof 2x toe, is dat m’n man (zelfde moment gevaccineerd) nu intens irritant de hele tijd staat te dansen voor m’n neus: “hé! Hé fishing! Moet je kijken! Kan je dit?” :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

13 likes

Een familielid van mij werkt bij de GGD vaccinatielijn en die zij dat het onzeker is of 1991 vandaag een afspraak kan maken omdat het mis ging met de planning door overbelasting en storing gister.

Ik weiger het te geloven en richt mij maar weer tot den twitter van Hugo.

Maar ik had al besloten dat dit mijn verjaardagscadeau zou zijn vandaag :pleading_face:

11 likes

Jahaa, 1991 vandaag!! Wat een prachtige dag

4 likes

Mijn vriend had bij de eerste prik alleen een zere arm en was bij de tweede prik een dag ziek.

1 like

Ik wacht wel tot Kirsten ons meer informatie geeft

6 likes

Ja kan. Bij mij waarschuwde de prikker zelfs dat t nu anders kon zij omdat t reageert met je vorige vaccin.

Hier nu 24 uur later en niks aan de hand qua koorts. Arm is ook al minder al heb ik nog niet veel gedaan.

1 like

Waar lees je dit?

ehm, 1990 gister? Dus vandaag 1991

aha, of dat waarheid is weten we dus nog niet.

Haha, dit klinkt wel heel onheilspellend. Maar ja, ik ga er wel van uit (en als het morgen is, is het morgen, ook prima)

1 like

Daar heeft Hugo gisteren :point_right: niks over gezegd

22 likes

Ik denk dat het slim is als we het hier over de feiten hebben. En anders schrijven ‘ik hoop’. En niet zulke dingen als waarheid opschrijven.

edit: ik hoop het ook, maar het is hoop. Omdat het nog niet officieel gemeld is door Hugo/RIVM e.d.

1 like

Haha, sorry, ik vertrek voortaan wel naar het complottheorietopic :+1:

10 likes

Dit is echt een overdreven reactie. Ik snap dat je zit te wachten totdat we aan de beurt zijn maar het komt heus wel.

12 likes

Het kan zeker, je kan je ziek voelen doordat je lichaam een immuunrespons opwekt, en die is de tweede keer als het goed is wat sterker, maar betekent niet dat je je ziek hoeft te voelen hoor. Zoals je hier onder ziet, iets grotere kans op bijv. koorts na dosis 2, maar nog steeds meer mensen zonder dan met koorts.

Komt uit de paper van de vaccinatiestudie zelf https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2034577?url_ver=Z39.88-2003&rfr_id=ori:rid:crossref.org&rfr_dat=cr_pub%20%200pubmed

1 like

Den opportunist

1 like