Caronatopic #11

Wat last van mijn arm als ik hem omhoog wil doen en wat rillerig.

Hoezo kom jij hier alleen maar negatief nieuws vertellen? :stuck_out_tongue: Is toch helemaal niet nodig om je nu al zorgen te maken

Beetje last van mijn arm en wat moe.

@Zelie Zie dat er al meer antwoorden zijn. Ik heb vandaag mn eerste prik gehad en heb ook een angststoornis. Ik was behoorlijk zenuwachtig en had in de file gestaan dus was alles behalve relaxed. Ik vond het zĂł duidelijk en iedereen was super vriendelijk. Er hing in het hokje een leuke foto van een pinguĂŻn en ik had al een podcast uitgezocht om te luisteren na mn prik. You can do this!

7 likes

Hier heb ik ook last van, maar bij mij was alles super goed aangegeven en overal staan mensen die je de weg wijzen, dus dat komt zeker goed!

1 like

Vorige week dinsdag heb ik mijn eerste vaccinatie gehad en ik heb nog steeds koorts/verhoging. Ik ben sindsdien ook ontzettend moe, lamlendig en heb spierpijn.

Hoe lang kan dit duren? Een paar dagen begrijp ik wel, maar had verwacht en gehoopt dat het, na ruim een week, wel over zou zijn.

Meestal duren de bijwerkingen max. zo’n 3 dagen. Ik zou voor de zekerheid toch even een afspraak maken voor een coronatest. Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten. En je kan natuurlijk altijd overleggen met de huisarts.

Meer mensen die corona hebben gehad maar nog niet de QR code van herstelbewijs in de app hebben staan? M’n vriend krijgt hem maar niet te zien, maar zijn gezinsleden die ook zelfde tijd corona hadden zien hem wel sinds vanochtend in de app.

Last van m’n arm (alsof iemand me heel hard een stomp heeft gegeven) maar vooral last gehad van misselijkheid - nu 36 uur later wel weer grotendeels weg maar gisteren en vanochtend wel echt even dat ik dacht van hoo dit gaat niet goed haha. En verder gewoon een beetje lamlendig. Ik was in elk geval blij dat ik vandaag niet hoefde te werken

1 like

Ik heb hetzelfde. Corona gehad + 1 vaccinatie dus ben volledig gevaccineerd, maar zou ook een herstelbewijs kunnen krijgen. Maar ik heb ook de qr-code nog niet. Heb hem al paar keer opnieuw aangevraagd, maar dat werkt ook niet.

1 like

Ooh zo raar he! Vriend heeft ook al paar keer geprobeerd en wilde net bellen maar ze waren te druk nu.

1 like

Ik heb een week geleden mijn eerste vaccinatie gehad en ik ben sinds maandag zo moe ineens :sob: Maar ook echt dat ik smiddags gewoon moet slapen omdat ik het anders niet meer trek.
Geen idee of dit een bijwerking is of dat ik gewoon eerder moet slapen maar ben er nu wel klaar mee. Net weer 3 uur liggen slapen en ik zou nu zo weer mijn bed in kunnen.

Misschien een hele domme vraag
 ik heb begin juli mijn tweede vaccinatie, krijg ik dan ergens een bewijs oid dat ik gevaccineerd ben? Of is dat die QR code waar het hierboven over gaat :nerd_face:

2 likes

Ja, dan krijg je een QR code in de coronacheck app dat je volledig gevaccineerd bent (die kan je daar aanvragen)

1 like

Ook @lisaanna het ging er op de radio vandaag over dat hier een probleem mee was. Weet niet wanneer het opgelost zou moeten zijn.

1 like

Mij lukt het ook niet. Corona gehad en één vaccinatie. Ik lees nu ook in de veelgestelde vragen dat een herstelbewijs niet geldig is in het buitenland als je met een antigeen test positief getest bent. En dan ben ik volgens mij maar kan dat nergens terug vinden.

1 like

Gisteren Pfizer vaccin en vandaag al sinds 5 uur vanochtend migraine. Of gewoon toeval of het is een bijwerking. Kan er niet echt iets over vinden

Ja het is allemaal ook nogal vaag. Ik ben niet bij de GGD gevaccineerd dus bij staat er ook 1 dosis van de 2. Terwijl ik van andere hoor dat er 2 van 2 staat. Ik ga binnenkort naar het buitenland op vakantie dus hoop dat het goed komt.

Zitten hier thuis hetzelfde te bespreken. Want de besmetting is voor ons 10 weken geleden en nu 1 vaccin gehad. Terwijl we nu dan volgens Nederlandse maatstaven toch ‘volledig’ beschermd zijn. Ik snap het niet zo goed en hoop dat dit veranderd wordt in de app

Weet iemand wat nu precies de regels zijn als je reist naar Nederland vanuit België bijvoorbeeld?
Gaat om een verblijf van 3-tal dagen.

Moet je een negatieve test kunnen voorleggen of is een vaccinatie bewijs voldoende?

Of ergens een duidelijke website waar ik het kan terugvinden?

Elke site zegt weer wat anders, en nu het 1 juli is wijzigen de regels ook alweer.
Ik zie door de bomen het bos niet meer