Caronatopic #11

Op de gezondheidsverklaring staat de vraag: ben je wel eens flauwgevallen bij een vaccinatie?
Vragen ze dit vanwege bijwerkingen of omdat je niet tegen naalden kan?

deze slappe zak is namelijk al wel een paar keer flauwgevallen bij bloedprikken.

Oh ja ik bij plasma doneren maar ik heb de vraag op het formulier letterlijk genomen en dus nee ingevuld. Ik heb alleen geen prikangst, was toen een fysieke reactie. Achteraf had ik het beter wel aan kunnen geven want daardoor vond ik het dit keer wel spannend.

Morgen mijn eerste vaccinatie. Ben helemaal niet bang voor de vaccinatie maar wel voor naar de locatie gaan, hoe het daar gaat etc. Ben echt angstig op nieuwe plekken waardoor ik nu paniek voel :disappointed:

Het wijst zich echt vanzelf! Bij mij stond er iemand bij de ingang, vroeg of ik alles bij me had en zei waar ik heen mocht. Dan kom je bij iemand die controleert of je een afspraak hebt en je gezondheidsverklaring. Dan ga je naar een loket, zij controleerde mijn geboortedatum en van haar kreeg ik een verklaring. Vervolgens word je geprikt en dan moet je nog een kwartier wachten. Iedereen is heel aardig. Komt echt goed! Succes.

5 likes

Dankje! Voel me gelijk wat meer gerustgesteld nu ik een beetje weet wat ik kan verwachten :blush:

2 likes

Ik ben nu ook bang dat ik al besmet was terwijl ik mijn vaccin kreeg, een rondje Google levert niks op maar iemand hier die weet of dat nog gevolgen heeft voor de werking van de prik?

Als al je besmet met het virus gaat je lichaam erop reageren en antistoffen aanmaken. Maar je lichaam gaat ook reageren op het vaccin war je hebt gehad. Je kunt dus mogelijk een sterkere afweer reactie verwachten. Maar het hoeft niet. Want meeste mensen hebben maar milde symptomen agv Corona infectie en zijn niet zo ziek van het vaccin.

3 likes

Ik heb hetzelfde (angststoornis) dus was ook best bang, maar was achteraf gezien nergens voor nodig. Alles is tot in de puntjes geregeld, mensen die je de weg wijzen zijn superaardig, geduldig en de route wijst zich vanzelf. Wat @monkeyslut ook zei :blush: Komt echt goed!

4 likes

Ik heb net mijn prik gehad. Had aangegeven dat ik prikangst heb/ snel flauwval. Ben liggend geprikt wat erg fijn was! Lag wel in een hokje met een meisje die een allergische reactie had gekregen. Dat was niet erg geruststellend voor mij en toen moest ik mijn prik nog krijgen. Was niet echt een ontspannen sfeer.
Hoop echt dat het trouwens goed gaat met haar nu!

Prikje zelf niet veel van gevoeld. En het ging daarna ook wel redelijk goed. Mocht na de prik zolang liggen als ik wilde. Zulke lieve mensen. Kreeg ook nog een ijsje en mijn begeleider ook :joy: Nu een beetje pijn aan mijn arm.

1 like

Had precies dit. Kwam in de rij zelfs iemand naar mij toe om te vragen of het goed ging met mij. Ze waren heel erg aardig en stelde mij meteen gerust. Dus als je iets van paniek voelt zijn er heel veel mensen die je kunnen helpen!

2 likes

Dit klopt niet helemaal, is afhankelijk van het aantal afspraken die dag en of we met tellen uitkomen. Er mag namelijk niks overblijven dus er wordt altijd uitgeteld of persoon X vandaag nog erbij op kan. Het is dus absoluut geen garantie en ook zeker niet de bedoeling dat dit “bekend” is. Bij ons mag het alleen eerder als je met een partner bent die ook een afspraak heeft, niet als je alleen naar een locatie komt om eerder geprikt te worden.

8 likes

Dankje! ook @kali en @monkeyslut dan ga ik dat gewoon aankruisen.

3 likes

Als ik naar de cijfers op het coronadashboard kijk zie ik 9,9 miljoen gevaccineerde mensen, waarvan 5,9 volledig.

Nederland heeft 13.3 miljoen volwassenen, dus dat betekent dat 73% van de volwassenen 1 prik of meer heeft gehad en 43% volledig is gevaccineerd.

Dit zijn mijn eigen berekeningen dus pin me er niet op vast. Overigens kwam ik net naar dit topic om dit te delen, vind het al best goed!

Edit: data op dashboard is van 27 juni

3 likes

Bij mij was het: fiets in de stalling zetten → langs iemand die vroeg of ik alles had → naar binnen en door een lange gang (Was een sporthal). In de sporthal zelf moest je een soort van slalommen (van die hekken die je bij de Efteling of zo ook hebt) → aan het einde waren meerdere loketten en daar werden je gegevens gecheckt en het formulier doorgelezen. Zelf moest ik naar de arts (ooit een heftige reactie op voedsel gehad) → daarna werd ik doorgestuurd naar een nieuw loket waar ik een verklaring kreeg → naar de prikker → vaccin gezet en toen kon ik door naar de wachtruimte.

Hier waren ze ook heel aardig. Kreeg nog een blikje cola toen ik aangaf wat duizelig te zijn.

3 likes

Ik ben gisteren geprikt en ik voel me vandaag wel wat slapjes. Hoe voelen jullie je?

1 like

Denk dat deze wel goed klopt!

6 likes

& @sweetener & @LastYoungRenegade Bedankt meiden! Zat vanmiddag in zo’n volle paniek dat ik bijna wilde afzeggen. Ben nu wat meer gerustgesteld nu ik een beetje weet hoe het eraan toe gaat en dat ik weet dat er veel mensen zijn om het te vragen/aangeven als ik het even niet meer weet. Juist dat vragen en aangeven bij mensen vind ik lastig als ik paniek heb maar ik moet even uit mijn comfortzone dan want ik wil die prik!

7 likes

Wat ik heel fijn vond is dat er gewoon 1.5m is. Niet iedereen in je aura. Dat scheelde echt heel veel voor mij. Succes morgen!

2 likes

Vooral een pijnlijke arm, maar ook wat slapjes. Ook gister geprikt.
Ik heb gister gewoon gesport e.d.

Komt helemaal goed lieverd! You can do it!

1 like