Dag 3 na mijn vaccinatie en nog altijd hoofdpijn/migraine. Ik ben er helemaal klaar mee
Angst is een slechte raadgever ja maar ik snap soms niet dat mensen dan geen gesprek aangaan met iemand die er verstand van heeft. Die kan immers je gerust stellen, Maar goed ik ben ook niet de gemiddelde Nederlander en best pragmatisch ingesteld.
Ik kan alleen maar zeggen dat wij elke weigeraar zelf gebeld hebben, dus iedereen is minimaal 5 minuten door een arts uitgelegd dat hun angst irreƫel is en niet in verhouding zou moeten staan met de angst die ze voor covid zouden moeten hebben.
Als ze dan toch zeggen: sorry maar bedankt, ik wacht wel tot ik mRNA mag halen (destijds zou dat pas helemaal aan het einde van de vaccinatie-rit zijn, dus wij gokten toen op augustus ofzo), en het risico om in de tussentijd covid op te lopen liever willen lopen dan het risico op die zeldzame complicaties op AZ⦠Dan was dat in hun beleving een weloverwogen afweging en dan is dit nu het resultaat.
Dit klinkt super cynisch, maar dat word je hier toch ook van? Eén gratis prikje door je eigen huisarts in je eigen woonplaats en je komt niet op de IC⦠Zo kort door de bocht is het uiteindelijk wel.
Ik begrijp wel hoe angst werkt, maar dit is een irreƫle dreiging versus een reƫle dreiging. Als jouw huis in de fik staat blijf je echt niet binnen zitten omdat er een spin op de drempel zit, zeker niet als de brandweer buiten staat te roepen en je aan de hand over de drempel heen wil trekken.
Ik begrijp je, maar blijf het heel lastig vinden, omdat waar ik werk we in de eerste golf heel veel IC-opnames en overlijdens hebben gehad (letterlijk 1/3 van de bewoners van het verzorgingshuis is overleden), dus iedereen kent wel iemand die⦠Dat lijkt mij een zeer realistisch en dichtbijstaand beeld. Maar goed, het is wat het is.
Ik ben gister geprikt en voel me echt Pablo nu
Zit zo op de bank de hele tijd te āwachtenā op klachten lol
Tot nu toe alleen een zere arm dus beter blijft het zo
De ālastā eerlijk verdelen over de dag.
Hoort er bij, bij mijn eerste moderna vaccinatie was ik een dag ziek en zo ontzettend moe duurde 2 weken. En bij mijn tweede moderna vaccinatie ben ik 2 dagen ziek geweest en nog veel vermoeiender.
Ah oke kan er echt nog bij horen dus. Nou ja goed excuus om lekker rustig aan te doen dit weekend. Thanks voor je reactie en ook @Luzarl!
Bij mij lette niemand op je, je kon in theorie ook gewoon zo weglopen zonder wachttijd.
Zijn er meer mensen die na Pfizer een soort opgezwollen tong/blaasjes op tong hebben? Heb ook echt een dode smaak in mijn mond
Ik heb ook mn eerste prik gehad en het was best druk bij mijn locatie wat eigenlijk alleen maar super fijn is dat zoveel mensen willen prikken. In de wachtrij werd ik ook helemaal sentimenteel en dacht ik alleen maar āomg ik heb hier zo lang op gewacht ā. Ik zag echt de afgelopen 1.5 jaar zo voor me lol, kan zo dramatisch zijn maar moraal van het verhaal: ben zo blij dat we nu bij grootschalig vaccineren zijn!
Ik merk het ook mega erg. Heb sowieso nog last van vermoeidheid van corona maar sinds de prik voel ik me echt de halve dag alsof ik wil slapen, met zware oogleden, en ben nog vermoeider dan ervoor Nu een week geleden.
Hopen dat het gauw weg trekt want hoopte juist op verbetering na mān vaccinatie!
Ik kan eindelijk weer op mijn arm liggen.
Ben zeer benieuwd wat ik bij de 2 prik ga merken, omdat ik deze bijwerkingen wel gemerkt heb e.d.
Wat vervelend dat je zoān last had van bijwerkingen! Welke vaccin heb je gehad? Wat ik las zijn bijwerkingen van moderna/pfizer pas Ć©cht te merken bij de meeste mensen na de tweede prik (hoor ik ook in mijn omgeving). Maar ja het kan natuurlijk zijn dat je dan gewoon pech hebt, hopelijk heb je bij de tweede prik minder last!
Mijn vriend is net gevaccineerd en het is weer manflu tijd hoor⦠loopt alleen maar te zaniken over hoeveel pijn zijn arm doet
Zo herkenbaar! Mijn vriend lag in bed en maakte zichzelf alleen maar ziek, had er op een gegeven moment helemaal genoeg van. En dan met zoān van pijn vertrokken gezicht zijn arm steeds een centimeter omhoog doen, want een snelle beweging kon ie niet. Volgens mij verwachtte hij echt dat zijn arm er elk moment af kon vallen. Hij was ook echt not amused dat ik alleen pijn had als je op de prikplek duwde.
Ik sta in de rij voor Pfizer en mensen zijn aan het voorkruipen
Gottegot, anderhalf jaar op gewacht maar die laatste 10 minuten kunnen er echt niet meer vanaf hoor
Ja echt kinderachtig! Maar ik ben erdoor, verder vond ik het een gezellige gebeurtenis