Caronatopic #11

Zijn er meer mensen die na Pfizer een soort opgezwollen tong/blaasjes op tong hebben? Heb ook echt een dode smaak in mijn mond

Ik heb ook mn eerste prik gehad en het was best druk bij mijn locatie wat eigenlijk alleen maar super fijn is dat zoveel mensen willen prikken. In de wachtrij werd ik ook helemaal sentimenteel en dacht ik alleen maar “omg ik heb hier zo lang op gewacht :pleading_face:”. Ik zag echt de afgelopen 1.5 jaar zo voor me lol, kan zo dramatisch zijn maar moraal van het verhaal: ben zo blij dat we nu bij grootschalig vaccineren zijn!

14 likes

Ik merk het ook mega erg. Heb sowieso nog last van vermoeidheid van corona maar sinds de prik voel ik me echt de halve dag alsof ik wil slapen, met zware oogleden, en ben nog vermoeider dan ervoor :sweat_smile: Nu een week geleden.
Hopen dat het gauw weg trekt want hoopte juist op verbetering na m’n vaccinatie!

Ik kan eindelijk weer op mijn arm liggen.
Ben zeer benieuwd wat ik bij de 2 prik ga merken, omdat ik deze bijwerkingen wel gemerkt heb e.d.

Wat vervelend dat je zo’n last had van bijwerkingen! Welke vaccin heb je gehad? Wat ik las zijn bijwerkingen van moderna/pfizer pas Ă©cht te merken bij de meeste mensen na de tweede prik (hoor ik ook in mijn omgeving). Maar ja het kan natuurlijk zijn dat je dan gewoon pech hebt, hopelijk heb je bij de tweede prik minder last!

Mijn vriend is net gevaccineerd en het is weer manflu tijd hoor
 loopt alleen maar te zaniken over hoeveel pijn zijn arm doet

3 likes

Zo herkenbaar! :joy: Mijn vriend lag in bed en maakte zichzelf alleen maar ziek, had er op een gegeven moment helemaal genoeg van. En dan met zo’n van pijn vertrokken gezicht zijn arm steeds een centimeter omhoog doen, want een snelle beweging kon ie niet. Volgens mij verwachtte hij echt dat zijn arm er elk moment af kon vallen. Hij was ook echt not amused dat ik alleen pijn had als je op de prikplek duwde.

4 likes

Ik sta in de rij voor Pfizer en mensen zijn aan het voorkruipen :rage:

Gottegot, anderhalf jaar op gewacht maar die laatste 10 minuten kunnen er echt niet meer vanaf hoor

27 likes

Ja echt kinderachtig! Maar ik ben erdoor, verder vond ik het een gezellige gebeurtenis

4 likes

Ik heb afgelopen woensdag moderna gekregen.
Had dag erna ook moe gevoel in mijn benen e.d.

Ben ook benieuwd hoe ik reageer op de 2e prik. Ik verwacht ergere reactie als ik het overal zo lees.

Yay ik hoor er nu ook bij! 1e prik gehad. De vrouw was gelukkig snel met prikken, dus had geen kans om bang te zijn.

14 likes

Die van mij had z’n prik gepland op de dag dat hij eindelijk weer zijn teamsport kon doen die avond. Echt perfect, want hij wilde zich niet laten kennen dus geen gezanik gehoord en een rlxte avond voor mij op de bank.

11 likes

Was bij mij ook, haha! Ik vertelde dat ik heel zenuwachtig was en ze vroeg of ze moest vertellen wat ze deed of liever gewoon doen, ik kon nog niet eens antwoorden en dat ding zat er al in :joy:

2 likes

Bij mij waren er ook geen kleuren. Wel aparte rijen voor pfizer en jansen.

Voor wie zich mijn post nog kan herinneren over de vriend wiens moeder was overleden: zijn vader is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis! Nog lang niet de oude maar hij gaat er bovenop komen.

39 likes

Fijn dat hij ontslagen is! Zal nog wel een lange weg te gaan hebben, maar dit kleine dingetje is al een goed teken

Niet alle locaties hebben Moderna, denk dat het alleen op die plekken is waar ze dat wel hebben

1 like

Ik gok, maar dat is een gevoel, dat de ziekenhuisopnames leidend zijn. Als die beperkt blijven, dan is er véél minder druk op de zorg en kan op andere gebieden het ‘normale’ leven doorgaan.

De besmettingen lopen nu op maar de ziekenhuisopnames nemen nog af. Dat is wel een vertraagd effect dus ik ben persoonlijk vooral benieuwd hoe de ziekenhuisopnames over 2-3 weken zijn.

7 likes

Duitsland heeft ook besloten dat gevaccineerden niet in lockdown hoeven, mocht dat nodig zijn. Ik ben echt benieuwd hoe de verdeling dan is, liggen er alleen mensen in het ziekenhuis die niet gevaccineerd zijn? Beter bewijs heb je dan toch niet! Al weet ik ook wel dat het de wappies om de :sparkles:lange termijn :sparkles: gaat en niet om de werkelijke effectiviteit.

5 likes

Anekdotisch bewijs, maar ik heb in mijn ziekenhuis geen enkele volledig gevaccineerde patiënt gezien die daadwerkelijk last had van covid. Een paar die voor iets anders (gebroken heup, een urineweginfectie, dat soort dingen) kwamen en bij toeval positief getest werden, maar geen zuurstofbehoefte, geen medicatie nodig, absoluut geen noodzaak voor beoordeling door de IC. Ik vraag me af of die mensen erg besmettelijk zijn geweest, gezien ze helemaal geen klachten hadden, daar zou ik wel benieuwd naar zijn.

23 likes