Ik hang al een uur aan de lijn met het bron- en contactonderzoek. Ik doe zoveel, heb zoveel baantjes, wat een pittig gesprek. Ik moet ook alles spellen…
Je hebt het nu over een met corona besmet kind terwijl het ging om een niet besmet kind zonder klachten. De kansen dat zo’n kind iemand besmet zijn zo klein dat de afweging door de overheid is: beter wel naar school. Ik vind dat je dingen echt uit zijn verband aan het trekken bent.
Grondig is dat he, ik vond het (begin 2021) wel heel fijn om te merken dat dit zo serieus gedaan wordt! Maar wel heel confronterend als je dan zo alles af moet wat je gedaan hebt (terwijl dat natuurlijk gewoon mag nu). Weet je ook hoe jij eraan gekomen bent?
Ik mag zo weer naar de teststraat met mijn snotneus (zelftest wel negatief, maarja dat heeft niet zoveel zin bij klachten)
Ik denk dat ik het zaterdag heb opgelopen maar ik heb altijd wel een volle neus, ik nies elke dag, ik hoest vaak, dus het is moeilijk om een eerst ziektedag bij mij aan te wijzen, dus ze is nog een beetje in beraad met tot wanneer ik in quarantaine moet…
Edit: of tot zaterdag of tot maandag. Dus even mn klachten in de gaten houden.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar laten we wel wezen.
Nog maar 35 procent van de Nederlanders laat zich testen bij klachten.
De helft gaat in quarantaine na een bezoek aan een hoogrisicogebied, een kwart laat zich testen na een vakantie.
De QR-code wordt zeer onregelmatig gecheckt.
Dan kun je hier heel boos worden op mensen die zich wél aan de regels houden, omdat jij vindt dat ze strenger voor zichzelf moeten zijn dan de overheid van hen vraagt, maar ik denk dat we blij moeten zijn dat er mensen zijn die zich überhaupt nog aan de regels houden. Dit ís al minderheid, wat heeft het voor nut hen te zeggen dat ze zo goed als een wappie zijn (nogal overdreven ook) als ze niet zelf aanvullende maatregelen nemen?
Als de peuter klachten heeft, niezen in dit geval, mag het niet naar de opvang en moet de kleuter in quarantaine en zich laten testen. Dus dat is hier niet relevant.
Ik snap dat het allemaal contra-intuïtief aanvoelt, maar bij alle adviezen en maatregelen wordt een afweging gemaakt tussen het risico van anderen besmetten en onnodig in quarantaine zitten. En hier is de Nederlandse overheid op uit gekomen. Dan kan je niet van mensen verwachten dat ze nog voorzichtiger moeten zijn, om elke besmetting te voorkomen. Als ze dat willen prima, zo niet dan houden ze zich alsnog aan de regels en doen ze niets fout.
Je schreef als iemand je zonder mondmasker in je gezicht hoest in de supermarkt, die bedoelde ik. Maar goed, ik ga niet meer verder met je in gesprek want ik vind de dingen die je over me zegt echt veel te ver gaan. Daar heb ik geen zin in.
@anon50301661 Nee, als wij het allebei hebben en ziek thuis zitten zou ik mijn kind niet brengen (omdat we dan ook niet de deur uit kunnen). Maar als je een gezin van 5 hebt, en er heeft 1 kind corona, en de andere twee zijn onder de 4 en hebben geen klachten (en mogen dus gewoon volgens de regels) dan weet ik het niet. Vooral als de regels zo zijn én je baan gewoon doorgaat, snap ik dat wel als mensen dat doen.
Een goede vriend van mij zit al 14 dagen bij huis en heeft nu alsnog Corona. Eerst was zijn moeder besmet, hij na vijf dagen negatief getest en zijn vader positief. Hij na vijf dagen weer negatief getest en weer negatief. Drie dagen na die uitslag werd hij toch wat snotterig, zelftest positief en daarna officiële test ook positief. Zo zuur.
Terug naar twee bezoekers zou echt kut zijn. Dat zou betekenen dat mijn zusje ook de tweede verjaardag van haar kind niet kan vieren. Ze vond de eerste verjaardag vorig jaar niet kunnen vieren al zo naar.
Lees ik nou verkeerd of worden t daadwerkelijk alleen adviezen? En dan eigenlijk ook alleen maar afstand houden en thuiswerken. Echt hoe grote middelvinger zou dat zijn naar de zorg.
https://www.ad.nl/politiek/heftige-ingrepen-als-avondklok-sluiting-van-horeca-en-scholen-vooralsnog-niet-nodig~a7398fce/
Dat komt waarschijnlijk ook omdat de wettelijke grondslag voor verplichtingen er niet meer is. De tijdelijke wet maatregelen Covid geldt niet meer dus ze hebben geen basis om verplichtingen te kunnen instellen.
Top, ik heb zojuist mn testafspraak verzet omdat ik te ziek ben om te komen. Morgen nieuwe poging. (Denk eigenlijk niet dat het corona is maar ja je weet t nooit zeker.)
Best wel kut eigenlijk dat je alles wat je in het leven nodig hebt online kunt bestellen behalve een GGD-medewerker met een wattenstaafje.
Een soort gorilla bezorg service maar dan met ggd medewerkers, die binnen 10 minuten aan je huis staan
.
Gorillaz heeft zelftests! Denk dat dat het dichtste in de buurt komt
Zou wel chill zijn
Alleen moet je die niet gebruiken als je klachten hebt. Misschien kunnen ze een uitklapbare teststraat in die rugzak bouwen
Vind je vriend ook wel zwak. Wel klagen dat 'ie zich zo slecht voelt maar wel naar kantoor gaan?
En waarom heeft 'ie zich dan niet bij de GGD getest?
Haha thanks maar zelftesten heb ik wel liggen.
Gisteravond al overwogen om papieren zakdoekjes te bestellen via zo’n bezorgdienst (uiteindelijk speelde mijn vriend voor Gorilla) en vannacht idd bedacht of Gorilla’s niet langs kon komen met een mobiele teststraat. 
Op mijn werk zijn ook zelftesten de enige vereisten als je klachten hebt. Krom maar waar
Dus jij moet thuisblijven dankzij je vriend die ziek is en niet ggd-getest heeft en híj gaat wel naar kantoor en híj is degene die klaagt?
W T F