Caronatopic #12

Nee klopt, soms denk ik wel eens: waarvoor zijn ze überhaupt in het leven geroepen? :sweat_smile:

@SemM maar het gaat dan toch ook om mensen die geen klachten hebben? Mijn huisgenoot had bv geen klachten, zelftest geeft negatief aan, GGD-test uiteindelijk negatief (toen had hij inmiddels al wel klachten). en dat in een tijdsbestek van 2 dagen.

1 like

Wat bedoel je? Wat gaat om mensen diengeen klachten hebben?

Waar ik me ook nog aan erger is wanneer mensen een negatieve zelftest hebben, maar oja ook bij de ggd moeten testen, dan ook een negatieve PCR-test hebben, en dan zeggen “dus zie je wel, de zelftest is prima betrouwbaar!”

Niet helemaal hoe het werkt hè ouwe

2 likes

Bij mij ook, met een negatieve antigeentest moet je komen werken. In het basisonderwijs!

Ja ik dacht dat het gewoon waarschijnlijker is dat je ‘m niet helemaal uitvoert zoals het moet, en als je 0 klachten hebt maar voor de zekerheid wilt testen is de kans dat hij vals-negatief uitvalt gewoon veel kleiner en het risico dat je daarmee brengt ook veel kleiner dan wanneer je wel klachten hebt en daarmee vrolijk negatief denkt te zijn maar misschien toch positief bent.

2 likes

Ja jij zegt dat je je doodergert aan mensen die verbaasd doen als ggd-test ineens positief is, terwijl gecommuniceerd is dat een zelftest geen volledig beeld geeft bij klachten. Maar hoe zit het dan bij de mensen die geen symptomen hebben, maar wel corona blijken te hebben? Want er wordt idd alleen gepretendeerd dat je niet van de zelftest mag uit gaan in geval van klachten. Maar ook genoeg mensen die geen symptomen hebben.

Heeft iemand zich recent nog laten testen? Moet er nog steeds een keelswab gedaan worden? Ik heb emetofobie en maak me weer zo bang er om😭 ik heb liever dat ze hem 10 keer in mijn neus steken. Daarnaast heb ik ontstoken amandelen en doet er naar kijken al pijn.

Ik heb vorige week een test gedaan en had inderdaad een keelswab erbij

Die doen toch niks verwijtbaar fout, in tegenstelling tot mensen die wel klachten hebben en zich niet laten testen?

1 like

Volgens mij inderdaad de manier van afnemen, want bij de GGD krijg je soms ook snel testen.

3 likes

Ja afgelopen week getest, ook in de keel

1 like

Live | Meer dan 1000 coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen

Betekent dit dat we kans hebben op lockdown? :disappointed:

1 like

Nee joh.

Maar bedankt spiriwiriwappies die zelf goed hebben nagedacht en geen vaccin besloten te nemen :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

11 likes

Fijn, dat stemt me hoopvol. Weet niet of ik vandaag gewoon extra emo ben en niks kan hebben maar de tranen schoten me al in de ogen bij de gedachte van weer op slot gaan terwijl ik er al deze tijd redelijk chill onder was. :joy::joy:

Dat rustig blijven van de afgelopen 2 jaar bijna inmiddels begint z’n toppunt te bereiken denk ik. Als dat niet al bereikt is.

Edit: heb die Martijn z’n Twitter gecheckt maar word niet wijzer van zijn expertise. Is dit betrouwbaar?

Ik zie nu voor me dat je vriend als een soort bokito zakdoekjes kwam brengen :joy:

3 likes

Wow zo gigantisch is dat verschil nou ook weer niet. Moet je nagaan hoe het er voor had gestaan zonder inentingen en met de huidige restricties.

1 like

Ja precies :angry::angry: wellicht ten overvloede ik bedoel natuurlijk altijd alleen de vrijwillig ongevaccineerden, júist hen, maar de onvrijwillig ongevaccineerden hebben daar extra fucking hard onder te lijden juist.
En polarisatie blablablabla ik snap het wel en ik ben het er ook mee eens dat dat niet wenselijk is en dat dit gebrom niet constructief is maar uuuuuuggghhhhhh lekker makkelijk om gewoon lekker kút te zijn en lekker je verantwoordelijkheid niet te nemen en dan lekker te roepen: júllie zijn polariserend!!1!

UGH

5 likes

Deze vaccinatiediscussie staat echt op het punt om een familieruzie te veroorzaken… :neutral_face:

2 likes

Ik was vanochtend bij dr Hema, restaurant gedeelte, met de kinderen. En ik heb er helemaal niet over nagedacht, maar bedenk me nu net: niemand heeft gevraagd maar de QR code :sweat_smile:… er hingen ook geen briefjes ofzo… is dat Hema breed? Of gewoon een ruk vestiging hier :upside_down_face: