Caronatopic #12

Oh my god.
Kwam dit net tegen op insta.
Heb dit even gescreenshot van iemand die ik volg (onherkenbaar dus ik hoop dat dit oké is volgens de forumregels) omdat ik het originele bericht niet meer kan vinden maar WTF??!!
Geen idee of het hier al eerder gepost is op het forum maar ik moest het ff delen.

Ben echt in shock over deze tekst😶🥲

4 likes

Mag ik vragen wat de reden is dat het niet verantwoord is bij jou? En vind je het niet spannend?

2 likes

We merken op de SEH en in het zkh ook gestaagd toename van covid bij gevaccineerde. Zowel risicogroepen maar geen risicogroepen. Een van mn directe collega (jong en gezond en gevaccineerd) blijkt nu positief te zijn. En die zie je dus de hele dag. Bij overdracht. Bij lunch. Niet leuk dit.

Ah shit, niet cool. Ik kan me voorstellen dat je hard aan het hopen bent dat jij het niet krijgt!

En er is geen meldpunt toch ofzo, voor horeca die geen QR check doen? Of heb ik iets gemist?

Zeker mag dat maar dan heb ik liever even een prive bericht :slight_smile:

Ik vind het soms spannend het hangt erg af per dag. ik probeer mijn dagen niet meer zo heel erg te laten beïnvloeden want dat is heel lastig heb ik gemerkt.

Bij mij deden ze het in mijn wang, hopelijk bij jou ook!

1 like

Maar… Die zelftesten zijn vervelender :sweat_smile: Ik werk in het hoger onderwijs dus ik doe twee keer per week een zelftest (wordt van iedereen gevraagd, ook gevaccineerden), maar nu was ik laatst verkouden dus liet ik een pcr-test doen en dat stelde echt niets voor. Even strijken in mijn wang en veel minder diep in mijn neus dan bij de zelftest. Plus, bij de zelftest moet je vijf keer per neusgat ronddraaien en bij de pcr-test doen ze maar één neusgat drie keer.

1 like

woon je toevallig (in de buurt van) Utrecht? bij de jaarbeurs doen ze antigeen dus alleen je neus! als je niet met kwestbare personen/in de zorg werkt

2 likes

Bij mij deden ze dit van de week ook @Zomerjas ! Misschien dat je kan vragen of ze dat ook bij jou kunnen doen?

2 likes

Interessante date uit de UK waarin ze per leeftijdsgroep vergelijkingen trekken tussen ziekenhuisopnames gevaccineerd/ongevaccineerd.
En ook kijken naar de verhouden aantal overleden/aantal besmettingen in vergelijk met voor en na vaccinaties.

Wel jammer dat het artikel vrij onheilspellend eindigt

4 likes

Duidelijk artikel! Ben ook benieuwd want daar is vooral met Astrazenica en Jansen geprikt dacht ik. Of dat nog invloed heeft.

2 likes

Ik vind dit echt eenzijdig . Vorig jaar om deze tijd mocht je de dingen niet die we nu wel mogen. De cijfers zijn dus wat mij betreft niet zo te vergelijken

Ik vind het zo erg, twee gevaccineerde patiënten van mij liggen alsnog op de IC, eentje ook echt geïntubeerd op z’n buik… Vind het zo erg en het voelt zo oneerlijk, en ook onheilspellend. En ja, zonder vaccinaties zouden ze misschien wel al overleden zijn, maar het voelt zo echt zo van: dit was niet de bedoeling! :angry:

Ze hebben wel allebei een antistofrespons, dus hopelijk komt het goed. :pray:

12 likes

Ik woon in een gemeente waar de vaccinatiegraad zeer hoog is. Ik had eigenlijk nog nooit een leeftijds/generatiegenoot ontmoet die zei niet gevaccineerd te zijn. Nu is er opeens één iemand die zich op Facbook ge-out heeft als antivaccer (met een hele post van ‘ik zwijg niet langer, blabla’) en nu krijgt die post allemaal likes en reacties van mensen die zeggen ‘ik doe met je mee’, ‘en tijd om de waarheid te zeggen’ etc. waaronder een aantal collega’s van me, vrienden van vrienden…
Misschien was het naïef van me, maar ik ben oprecht gechoqueerd dat zo veel leeftijdsgenoten uit mijn omgeving niet gevaccineerd zijn terwijl de vaccinatiegraad hier op 92% ligt. Ook collega’s die ik dagelijks op kantoor zag.

5 likes

Nog steeds hetzelfde!

1 like

Ik zou over twee weken op vakantie gaan naar het buitenland, na een aantal jaar en heel veel gebeurtenissen echt ff helemaal weg. Ik heb geen idee wat nu wijsheid is. Alles annuleren? Kan de risico’s even niet zo goed overzien.
Er zijn ergere dingen, maar wel ff stevig balen. Had dit toch net zoals alles rondom het virus niet aan zien komen

Zolang je gevaccineerd bent kun je waarschijnlijk gewoon gaan. Er zijn nog geen grenzen dichtgegaan toch?

Groot gelijk :triumph:

2 likes

Hehehe…prikken op tinder :smirk:

5 likes

Ik ga ook over 2 weken. Wil eigenlijk wel gewoon gaan. Ben gevaccineerd en op de plek waar ik naartoe ga gaat het beter qua besmettingen dan hier. Weet niet hoe dat voor jou is?