Caronatopic #12

Ja en dat is ook wel dubbel werk voor de docenten lijkt me…

1 like

Ik vind sportscholen juist helemaal niet slim. Dan zorg je ervoor dat ongevaccineerde mensen minder gaan sporten terwijl het juist zo belangrijk is.

3 likes

Ja, ik ben net ook bij de teststraat geweest en het was hartstikke druk!

Nou ja het was mijn eerste uitje in een paar dagen dus wel leuk dat het op een attractie leek. Soort doolhof met achter elk muurtje mensen in witte pakken die iets in je neus willen steken. En het was gratis!!

1 like

Ja precies ik ben benieuwd of MBO er doorheen komt. HBO en UNI is dan weer anders omdat die iig niet leerplichtig zijn.

2 likes

Als mensen gezondheid echt zo belangrijk vinden, dan zouden deze mensen zich wel laten vaccineren.
Daarbij in aanmerking nemend dat voor mensen die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren wel een uitzondering kan worden gemaakt. Maar dat zal natuurlijk wel lastig worden

28 likes

Snap ik, maar ik denk wel dat je daar makkelijk besmet kan raken en niet naar de sportschool kunnen ook misschien eerder een reden is voor mensen om alsnog te vaccineren.

1 like

Voor hbo en uni moet je havo of vwo afgerond hebben en als je die afgerond hebt, ben je sowieso niet meer leerplichtig. Dus geldt alleen voor mbo studenten onder de 18.

Oh wacht het is iets anders

4 likes

Haha ja als 16 jarige ex-HAVO’er mag je dus een tussenjaar hebben zonder problemen of fulltime in de supermarkt gaan werken. En als 15-jarige VMBO’er mag dat niet en blijf je leerplichtig tot 18 of tot start kwalificatie.

1 like

Ik wil dit eigenlijk wel. Dan hoef ik geen make up meer op en hoeft niemand mijn lelijke hoofd te zien :tada::tada:

2 likes

Ik ben ook net geweest en bij mij was (gelukkig?) amper iets te doen! Kon zo doorlopen… Wel drukker dan 2 maanden geleden toen was het echt niemandsland. Maar nog steeds heel rustig wel.

Ik kan ook al uitkijken naar een lekker rustige sportschool straks

1 like

Bij ons in de sportschool zijn er ook meerdere mensen waarvan ik weet dat ze niet gevaccineerd zijn. Ik ben benieuwd in hoeverre erop gehandhaafd wordt bij ons. Maar ik hoop stiekem ook op rustige lessen

1 like

Wow, ik ‘ken’ haar via via (nooit zelf ontmoet, maar iemand die ik ken, kende haar eerst heel goed). Maar zij wordt echt steeds gekker joh. Ze werd al steeds meer ‘hippie’ afgelopen jaren, maar Corona heeft echt alle gekte in haar losgemaakt pff.

1 like

Ik vraag me af hoe ze gaan handhaven in sportscholen die 24/7 open zijn

3 likes

Ik zag een foto van een Basic-Fit poortje waar je dan eerst je corona ding moet laten scannen en daarna je sportpas

2 likes

Ah ja! Wel slim eigenlijk, geen gezeik met agressieve mensen

Oh god, die poortjes werken bij mij 9/10 keer al niet met het pasje haha. Ben heel benieuwd

Zou het dan ook voor gym/dans/zaalvoetbal/whateverbinnensport gelden? Moeten trainers daar dan elke les in gaan handhaven :sweat_smile:? Wordt nog wat bij ouders die hun kind naar gym of zwemles brengen.

Geloof dat gelukkig alle groepen die ik les geef iedereen ingeënt is :cold_face:

2 likes

Andere die hier in de zorg werken en de drukte goed merken? In Limburg weigert een ziekenhuis al Corona patiënten. Bij ons was het op de SEH ook knetterdruk. Helaas weer 2 zwangeren met covid die hard achteruit gaan. Daar zit je dan met je 30 wk zwangerschap te stressen hoe het zal verlopen met je en je baby. Allemaal ongevaccineerd, natuurlijk.

4 likes

Typisch Nederland weer, die halfslachtige maatregelen.

2 likes