Caronatopic #12

Mijn collega komt vandaag aan op werk: ‘Ja ik ben snipverkouden maar ik heb even een thuistestje gedaan en het is geen corona.’

Ons werk kan prima thuis, we hebben meer dan een jaar fulltime thuisgewerkt. What the fuck doe je hier als je je niet eens bij de GGD hebt laten testen. Ik zou zeggen als je prima thuis kan werken doe dat dan ook met verkoudheidsklachten die geen corona zijn, maar als je dan per se toch naar kantoor wil komen, laat je op z’n minst testen van tevoren.

Heb net dus een afspraak met hem afgezegd omdat ie nu nog op afstand zit maar we anders samen een uur achter de computer moesten zitten. Hij zei eerst wel dat ie het snapte toen ik zei dat dat geen goed idee was maar later maakte ie een opmerking waarvan ik dacht meen je dit nou of maak je het nou belachelijk (hij is net nieuw en kan hem nog moeilijk peilen). Hij zei ‘Ja naam leidinggevende zal er niet blij mee zijn dat het nu verzet wordt maar we hebben een goede reden want ik ben verkouden.’

3 likes

Ik heb gister getest en 't leek wel alsof ik in de rij stond bij een attractie van de Efteling :thumbsdown: ook echt van die slalom hekken

Wel na 10 uur de uitslag al! (en 's ochtends afspraak gemaakt en kon 's middags terecht)

2 likes

Ik begin me af te vragen hoeveel waarde we moeten hechten aan de ggd-test. Ik heb nu 2x gehoord van iemand die voor het weekend negatief was getest, in het weekend klachten kreeg en na het weekend positief testte. Eigenlijk kun je de minuut nadat je bent getest alweer besmet raken

1 like

Dat betekent toch niet dat je dan geen waarde meer hoeft te hechten aan de test? Die vertelt je uiteindelijk wanneer je wel en wanneer je niet positief bent en bij klachten moet er gewoon getest blijven worden

31 likes

Maar had die persoon dan voor het weekend geen klachten?

En sowieso “2 keer gehoord”, dat zegt toch ook niets :laughing:

7 likes

Daarom wordt er ook gezegd dat je ten tijden van de test negatief bent of positief.
Test kan niet vooruit kijken

6 likes

Ik verbaas me er echt een beetje over dat er dus wel in de horeca de QR-codes gevraagd wordt, want in de stad waar ik woon heb ik 'm denk ik 1 keertje moeten laten zien en toen ik afgelopen week bij dezelfde tent kwam hebben ze er niet meer naar gevraagd

1 like

Kreeg een pushbericht, mondkapjes weer terug, in winkels is nog niet zeker

3 likes

Meh hoop dat de winkels ze ook snel weer verkopen dan want mn voorraadje is op en ik trek werken met een stoffen niet. Verder ben ik voor mondkapjes hoor. Was gisterochtend even naar de winkel en t was zo druk. Heb me echt sinds maart 2020 niet zo ongelukkig gevoeld in een winkel.

1 like

Hoezo de helft van de tijd thuiswerken? Dat zet toch geen zoden aan de dijk

13 likes

Zijn er al veel bedrijven die weer terug zijn naar de normale capaciteit denk je? Ik mag maar 1x per week op locatie, dus dat kan ook niet echt minder

1 like

Ja dat was thuiswerken als het kan en werken op kantoor als het nodig is :laughing:

1 like

Gelukkig kunnen we nog wel bij vreemden in de nek hijgen

4 likes

O coronapas op sportscholen vind ik echt heel chill. Ik doe een contactsport waar volgens mij vrij veel anti’s tussen lopen dus dat worden dan eindelijk lekker ontspannen en onbevreesde privélessen

28 likes

Is in NL nog niet dat je bij inchecken sowieso een QR code moet laten zien? Of is dat alleen in t buitenland?

QR code in de sportscholen is nog de meest slimme maatregel hiertussen. 50% thuiswerken slaat echt nergens op. De mensen die voltijd naar kantoor gingen, deden dat ook al tijdens de strenge lockdown en de rest van de mensen gaan volgens mij al max 50% naar kantoor. Oelewappers.

2 likes

Als ze zich er aan gaan houden ja.

Ja, want je werkgever mag niet controleren op de coronapas. Mensen die in de horeca werken hoeven ook geen qr code te laten zien.

2 likes

Ja dat hoop ik van harte, maar ben er ook wel enigszins sceptisch over. Ben benieuwd. Als ze het niet doen weet ik niet of ik zelf nog wel wil gaan

Ben benieuwd of dat van MBO er doorheen gaat komen (QR CODE). Want een deel van de MBO’ers is leerplichtig. Dus als die niet willen/ kunnen vaccineren, ga je ze dan verplichten te testen of ga je de leerplicht dan niet handhaven :face_with_monocle:?

2 likes