Caronatopic #12

Als je maar niet aan dezelfde dixie gelikt hebt!

8 likes

Haha ik heb ook college van hem gehad. Zo sneu voor hem, zijn colleges waren echt top

1 like

Nee ik heb hier geleerd dat zeker niet te doen! 1 likker per dixie

5 likes

Dit maar vooral omdat ik denk dat voor die tijd wel weer de besmettingen zullen stijgen.

2 likes

Ik denk eigenlijk dat het wel doorgaat, maar ze later spijt betuigen omdat het toch niet zo’n goed idee is omdat de besmettingen best wel erg hoog waren op die datum.

5 likes

Is al redelijk wat over gepost. Via de zoekfunctie kun je er wat over vinden.
Zijn ook artikels op nos en rtl geweest

Mijn cyclus is na 2 maanden nog steeds raar. Ik wacht al 4 dagen. Maar zo lang er geen babynimf in mij zit maakt het mij niet heel veel uit.

3 likes

Ja, zowel na de eerste als na de tweede prik een (veel) langere cyclus.

Nu je t zegt, ik was tijdens de 2e prik ongesteld dag 1 en verder niet meer gebloed. I dont mind tho.

1 like

Ja, ik heb een week na mijn eerste prik spotting gehad terwijl ik al 2 jaar niet ongesteld was geweest (prikpil). Zat er 10 minuten daarvoor nog over op te scheppen :joy: Bij de tweede prik nergens last van en sindsdien ook niet meer ongesteld geweest, zoals normaal dus.

1 like

Dat blijf ik doen tot mijn 2 weken na mijn vaccinatie.

Ik zie in de supermarkten de laatste tijd wel weer meer mensen met mond/neus-masker lopen, vergeleken met 3 weken geledne.

Moet zeggen dat ik dit wel echt lastig vind. Ik ben echt voorzichtig en zou hem het liefste wel nog dragen tot ik volledig beschermd ben (nog een paar dagen nu, yes) maar ik merk dat mensen me zooo erg aankijken en en m’n vriend wordt er ongemakkelijk van ofzo. Maar heb toen bedacht dat ik alleen boodschappen ging doen op hele rustige tijdstippen (zonder mondkapje) of bestellen bij picnic of crisp. En heb niet meer gewinkeld :sweat_smile: Alleen een keer 1 winkel in om snel iets te halen. Maar gelukkig ben ik bijna helemaal beschermd, dan zou ik wel weer iets meer durven.

1 like

Winkels niet meer, wel laatst in een museum weer opgedaan. Er waren allemaal boomers die echt geen afstand wilden houden en gewoon in je nek gingen hijgen om ook het bordje te kunnen lezen. (Had netjes gereserveerd op tijd maar mensen achter en voor mij hadden een veel later tijdstip en konden ook gewoon doorlopen.) Mondkapje werkte blijkbaar afschrikwekkend genoeg want toen werd er wel meer afstand gehouden.

2 likes

Ja altijd, maar dat is meer omdat mijn vader geen immuunsysteem heeft op dit moment vanwege medicatie. Ga het me echt niet veroorloven om door een supermarkt bezoekje Corona binnen te brengen. Ik voel me er ook helemaal niet ongemakkelijk erbij want ik sta 100% achter mijn keuze en ik denk weleens ā€œmen moest eens weten waarom ik het doeā€. In een normale situatie zou ik hem overigens niet meer dragen, puur om mijn vader te beschermen in dit geval.

11 likes

Niet meer in winkels enzo, wel in museum. Vond het er te druk in de rij en was toen wel blij dat ik er eentje bij me had.

Alleen als ik zie dat het druk is draag ik em.
Was laatst in een winkelcentrum; teringdruk, liepen allemaal oudere mensen gewoon tegen me aan zowat?? En in de Primark laatst. Maar inderdaad mensen houden dan iets meer afstand ineens. Ik hen ook altijd een paar schone mondkapjes bij me.
Als ik over 11 daten volledig gevaccineerd ben ga ik ook gewoon op deze manier verder.

Zoals verwacht, de site ligt eruit.

Ik heb een week geleden mn tweede vaccin van pfizer gehad maar sinds een paar dagen heb ik zo’n buikpijn. Niet misselijk, maar echt buikpijn. Geen idee of het verband houdt want zie buikpijn niet echt voorkomen als bijwerking (alleen misselijk zijn) maar meh wel vervelend.

Ik vind het zo lastig wanneer we (als in mijn vriend en ik) weer back to normal ā€˜kunnen’. We zijn beide volledig gevaccineerd + meer dan 2 weken dus voorlopig wordt het niet ā€˜veiliger’ dan dit. We waren het afgelopen 1,5 jaar mega voorzichtig, maar zijn nu wel wat minder streng (nog wel binnen de maatregelen, maar eerder zagen we bv niemand buiten onze gezinnen om). Heb voor het eind vh jaar wat dingen gepland staan die alles behalve corona proof zijn (concert,theater) als alles weer zou mogen. Heb het een tijdje geleden gepland want ja straks toch gevaccineerd en blabla, maar nu ben ik gevaccineerd en moet ik er eigenlijk nog niet aan denken? Denk ook omdat het nu zomer is en nu de besmettingen ook relatief hoog zijn, helemaal als straks alles weer mag (zie zó op tegen het afschaffen van de 1,5 meter maatregel) en het in de herfst/winter is. Vraag me af wanneer ik me wel comfortabel zou voelen bij concerten, theater of in een vol vliegtuig. Mijn vriend z’n vriendengroep is best groot en hebben plannen om af te spreken, maar hij zegt; ā€˜natuurlijk ga ik dat niet doen, zoveel mensen en geen afstand’ en ik begrijp hem want voel me dus ook niet comfortabel bij zoiets, maar wanneer doe je zoiets dan wel weer? Van te voren dacht ik echt van ja als we gevaccineerd zijn voelen we ons weer vrij (daarom ook die plannen voor het einde van het jaar) etc maar dat is dus helemaal niet zo. (Ik ben dus ook nog steeds degene die wel nog met een mondkapje door de supermarkt loopt) . Beetje warrig verhaal misschien maar vroeg me af of mensen dit gevoel herkennen.

1 like

Waarom voel je je niet vrij om die dingen te doen nu je gevaccineerd bent? Je bent beschermd tegen ernstig ziek worden en je kan als je die dingen gaat doen nog een zelftest doen zodat je nog meer zekerheid hebt dat je anderen ook niet zou kunnen besmetten. Natuurlijk moet je niets doen waar je je niet prettig bij voelt, maar met de juiste maatregelen en wanneer je zelf ook gevaccineerd bent is het volgens mij goed mogelijk om dat soort activiteiten weer te ondernemen!

7 likes