Caronatopic #12

@Ovenschaal voor mij ook, dankjewel!

1 like

Ja maar niet individueel bedoel ik. Ja zoveel mogelijk door e omgeving te vaccineren. Maar de persoon zelf kun je dus niet net zo goed beschermen. Je kan de kans dat ze het krijgen verkleinen maar hun verloop niet verminderen.

Er wordt nu ook gezegd: het is niet erg als de vaccins niet 100% tegen besmetting helpen, als ze maar tegen ziekenhuis opname helpen. Maw; daar heeft die groep geen fuck aan. Als straks alle gevaccineerde wel lichte klachten hebben en daarmee alles open mag want ze zijn 95% beschermd tegen ziekenhuisopname. Tja dan is die ene groep dus niet beschermd, en die kant lijkt het nu wel op te gaan? Als de graad maar hoog genoeg is tegen ziekenhuis bescherming laten we alles los. Dat lijkt nu het ā€œdoelā€ toch?

Ik stond gisteren met iemand van de sportschool te praten die zich ook niet gevaccineerd heeft. Ik vroeg waarom niet, antwoord was dat je ook met vaccinatie in het ziekenhuis kan komen. Ik antwoordde dus, dank aan de colleges van ovenschaal, dat ongeveer 90 procent van de mensen immuun is voor het virus. Hij had die 90 procent bescherming geĆÆnterpreteerd als ā€˜per keer dat je met corona in aanraking komt heb je 90 procent kans om het niet te krijgen’. Als ik hem nu een goede bron aanlever waarin staat dat als je bij de 90 procent hoort bij wie het vaccin goed werkt, dus dat je het niet kan krijgen en niet kan doorgeven, dan gaat hij zich alsnog laten vaccineren. Plus een vriend van hem die er ook bij stond. Dus ik ben nu op zoek naar een korte, duidelijke, wetenschappelijke bron waar dit in staat. Ik denk dat hij de dixi posts van ovenschaal net niet wetenschappelijk genoeg vindt haha

6 likes

Heldin, ik wist dat je daar al eerder artikelen van had gedeeld, dus wilde die al opzoeken haha! Nu even bookmark gedaan. En ik ga toch even je dixi artikelen meesturen voor de jip en janneke uitleg :heart::heart:

3 likes

Maar dit kan iedereen toch zelf bedenken? Dat we er mee moeten zullen leven en dat besmettingscijfers niet alles zeggen. Dat het gaat om ziekenhuisopnamen of doden.
Neem aan dat die cijfers overal te vinden zijn.

Niet lullig naar jou bedoeld maar ik snap niet zo goed dat dit voor sommigen iets nieuws lijkt te zijn.

(overigens zou ik ook wel af willen van die openbare besmettingscijfers überhaupt, ik zie het nut eigenlijk niet. Heb ze ook nooit gecheckt. Vraag me soms af of ik de enige ben.

3 likes

Nou als o.a. de NOS het brengt heeft het toch ergens wel een zekere nieuwswaarde.
De ziekenhuiscijfers stijgen ook.

Ik heb corona gehad, duurde minstens een half jaar voor ik me weer normaal voelde zonder mist in m’n hoofd, Dus schiet soms door m’n hoofd dat ik het niet nog een keer wil. Of mijn ouders. Dus ja natuurlijk kan ik bedenken dat ik we ermee moeten leven. Maar het helpt dat iemand met verstand ervan dat ook nog even helder uitlegt. Dat jij altijd zo rationeel hierover kan denken en redeneren, fantastisch, zou ik ook willen. Maar lukt niet altijd.

10 likes

Een van de koppigste anti corona mensen van NL (mijn moeder) is gaan vaccineren vandaag, mijn vader en broer ook. Zo blij mee! Heb echt een jaar lang campagne gevoerd.

79 likes

Oh, wat goed zeg. Kan je je succesvolle tactiek delen? Ik heb nog een aantal mensen die ik wil overtuigen.

3 likes

Ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben irriteer ik me wel echt aan de laksheid van maskerdragers in het ov. Ik markeer dat soort lui ook echt direct als aanstellers. Ik vrees dat ik door die pandemie een stuk minder aardig voor mijn medemens ben geworden.

5 likes

Ik word zo droevig als ik al die gefrustreerde berichten lees op Twitter over het Unmute Us protest vandaag. Mensen die de term apartheid durven te gebruiken, omdat ze geen testje of prik willen halen. :face_vomiting: Blijf dan lekker thuis, joe.

5 likes

Ik zie op twitter nu ook steeds meer mensen boos worden om de maatregelen. Vooral mensen die zich ook niet willen laten vaccineren. Snappen ze nu echt niet dat ze zelf een groot deel zelf blijven veroorzaken? Ook word ik zo boos van een aantal mensen die maar blijven krijsen dat ze het zo zwaar hebben, want ja ze hebben het recht om in alle vrijheid over de wereld te mogen reizen en dat kunnen ze nu niet. En nu is hun leven zo zo zwaar. :face_vomiting:

3 likes

Ik vind die unmute us protesten echt heel erg irritant. Ik vind cultuur ook super belangrijk, maar people are dying Kim.
Toen ik dus hoorde dat er protesten waren dacht ik dat het voor Afghanistan was maar het is dus voor de festival- en muziekindustrie. Ik snap het ergens ook wel hoor, maar voor minstens de helft van de mensen is het gewoon een excuus om een fissa te bouwen en middelen te gebruiken.

5 likes

Ik vind die protesten juist net goed. De cultuursector is het hardst geraakt en ligt al 1,5 jaar plat, vervolgens kan iedereen straks wel lekker naar F1 in Zandvoort en gaan voetbalwedstrijden ook gewoon door, komop zeg

45 likes

Ja daar ben ik het uiteraard mee eens, maar niet ip deze manier. Het is gewoon een groot openluchtfeest a la koningsdag met bier e.d.

8 likes

Die indruk krijg ik ook mee via social media ja… Vind de grote opkomst een beetje dubbel. Ben wel benieuwd hoe de cijfers zijn in vergelijking met Women’s March of BLM

2 likes

Ik denk/hoop dat het uiteindelijk meevalt maar ik vond die protesten wel een stuk beter geregeld… Ik vind de protestsong overigens wel vet.

Ik wil absoluut niks goedpraten.
Maar heeft het niet met ventilatie te maken. Buiten is betere ventilatie dan binnen in een collega zaal.

1 like

Daar ben ik ook benieuwd naar. Maar het zou mogen als die 1.5 meter los gelaten word.

Maar zelf snap ik ook niet overal de verschillen.

1 like

Omdat iedereen recht heeft op onderwijs, ook als je een wappie bent. En het niet te organiseren is als onderwijsinstelling om al het onderwijs zowel offline als online te verzorgen en het dan ook nog eens van goede kwaliteit te laten zijn. Overigens eens dat het onderwijs voorrang moet krijgen wat betreft versoepelingen, maar wat jij schetst is ook echt geen oplossing.

Er zijn met de nieuwe regelingen wel veel meer mogelijkheden voor werkgroepen en op bijvoorbeeld het mbo voor praktijk lessen. Als docent kan je studenten dus straks in ieder geval weer zien, studenten elkaar ook, mentorgesprekken voeren, scripties veel beter begeleiden etc. Ik snap echt wel dat het niet ideaal is, maar het onderwijs is wel veel meer dan alleen die hoorcolleges voor de meeste opleidingen dus dat vind ik in ieder geval wel echt een voordeel en dat zorgt er ook voor dat het onderwijs al weer een stuk fatsoenlijker wordt.

4 likes