Niet mijn bedoeling. Kan me gewoon niet voorstellen dat mensen daar op zitten te wachten, eerlijk gezegd, maar mocht dat wel zo zijn ook goed, ik kan het me alleen niet voorstellen 🥲.
Vreselijk! Maar je zet wel de vinger op de zere plek.
Het gaat in het nieuws bijna alleen maar om de IC en het IC personeel, terwijl verhoudingsgewijs er meer Corona patiënten op de verpleegafdelingen liggen. Daar hoor je naar mijn idee te weinig over. Juist die patiënten zitten op de wachtkamer wachtend voor thuiszorg of een tijdelijk plekje.
Oh great, m’n vriend is positief. Ben echt bang dat ie het van mij heeft en ik vrijwel asymptomatisch ben, heb in de verte wel iets van snot. Ga zo testen op een prio-plek. 
Oh wat balen zeg! Hoop dat je niet besmet bent.
M’n zelftest doet niets, maar die van hem maandagochtend ook nog niet en de PCR van gisterochtend dus wel positief, en nu zelftest ook knalpositief.
Toch raar dat ik nu eigenlijk mag gaan werken, maar heb vrij vandaag.
Als je het artikel leest vind ik de maatregelen helemaal niet zo lockdown-achtig: evenementen schrappen, bioscopen en theaters dicht. En horeca eerder dicht, groepsgrootte aanpassen.
Niet dat ik gelijk wil dat alle winkels en horeca weer dichtgaan maar vind de naam lockdown schromelijk overdreven eigenlijk als je wel gewoon naar de winkels kan, geen avondklok, naar de dierentuin/pretpark etc.
Ja toen ik die kop las, dacht ik ook dat het een megastrenge lockdown met alles dicht voor 2 weken zou worden. Dit zijn gewoon een paar hele kleine extra maatregelen.
Ben benieuwd of twee weken dan voldoende zou zijn qua effect…
Zelf hoor ik vooral dat er op scholen veel uitbraken zijn. Nu ben ik ivm oa het sociaal/emotionele gebeuren ècht niet voor nog een sluiting voor deze groep, maar vraag me af of een lockdown veel effect heeft als het dan alsnog via de leerlingen/scholieren/studenten verspreid wordt… Ze riepen lang dat kinderen niet of nauwelijks verspreiden maar er zijn basisschoolklassen (bron; Jeugdjournaal
) waar 2/3 van de klas besmet is. Ook in mijn directe omgeving zie ik dat kinderen anderen wel degelijk besmetten.
Maar na na de korte lockdown zouden mensen geen QR-code meer kunnen krijgen als ze getest zijn. ‘Nu is nog zo dat mensen bijvoorbeeld een café in kunnen als ze twee keer zijn gevaccineerd, als ze corona hebben gehad of als ze negatief zijn getest.’
Dus dat is wel een drastische verandering.
Verder maakt 't me gewoon boos dat de culturele sector weer de dupe is maar ok
Ik ervaring leert dat tijdelijk Corona beleid altijd verlengd wordt, zie avondklok
Ik snap dat echt niet. 2G systeem is naar mijn mening echt dwang om mensen te bewegen te laten vaccineren of te stimuleren dat ze naar gare besmettinngsfeestjes gaan voor een herstelbewijs. En hoewel een hoge vaccinatiegraad super belangrijk is zou ik het veel logischer vinden om dan gevaccineerden ook te laten testen ipv niemand meer te laten testen voor toegang
Beste vriendin heeft ook een positieve zelftest, gaat vandaag een GGD test doen. Ook gevaccineerd uiteraard. Gisteren ook al 3 zieke collega’s op 1 dag dus was heftig om alle afdelingen met z’n 2’en draaiende te houden. Heb echt het gevoel dat het virus heel erg aanwezig is, maar ja N=1 haha
Haha volgens mij heeft Nederland überhaupt nog nooit een lockdown gehad? Dus erger me sowieso aan de term ‘derde lockdown’
In Frankrijk of Spanje mocht men niet eens de straat op zonder bewijsje en mocht je maar 15 min per dag naar buiten ofzo. Hier mocht gewoon alles, alleen je moest op tijd weer binnen zijn.
Ik snap dat een 2G systeem werkt om de vaccinatiegraad enorm hoog te krijgen, maar ik ben tegen een vaccinatieplicht. Ik ben het totaal niet eens met dat de QR codes van nu mensen dwingen om zich te laten vaccineren, maar als je je ook niet meer mag laten testen laat je mensen geen andere keus dan prikken of corona krijgen.
Ik ben daar tegen, ondanks dat ik/de wetenschap vaccineren de juiste keuze vind en mensen die zich niet laten prikken egoïstisch.
Ik zou inzetten op goede communicatie ook geen overbodige luxe vinden denk ik zo. Zo veel mensen om mij heen die bij klachten niet naar de teststraat gaan want “Zelftest is negatief hoor!!!” en vervolgens wel naar allerlei plekken buiten de deur/etentjes/werk gaan (als ze al zelftesten, want sommige vinden dat dit ook niet hoeft na een vaccinatie). Dacht dat het vrij duidelijk is dat je geen zelftest hoort te doen bij klachten, maar niet dus. Al is dit natuurlijk een beetje wat jij bedoelt met inzetten op thuisblijven bij klachten.
Maar denk dat de teststraten ook niet echt best zijn op dit moment. Mijn vriend wilde gisterenochtend een afspraak voor de teststraat. Eerst beschikbare plek was 19 km verderop einde van de dag. Als hij dichterbij wilde (13 km was het meest dichtbij) kon dat pas vanmiddag om 13.00. Terwijl we nog geen eens in een gehucht oid leven, maar een groot dorp van 35.000 inwoners op 5 km af van een centrum van de stad met 75.000 inwoners. Ook niet echt aantrekkelijk om dan naar de teststraat te gaan als je moet fietsen en je heel beroerd voelt (al zou het dan natuurlijk gigantisch schelen als men wel binnen zou blijven met die klachten ook al is het volgens de zelftest geen corona).
Ik ben lekker aanwezig vandaag maar ik denk dat dit geen kennis-probleem is maar een attitude probleem. Blijf thuis bij klachten is toch vrij duidelijk, maar ik hoor (vooral online gelukkig) best veel mensen die vinden dat ze hun steentje hebben bijgedragen door te vaccineren en dat het nu klaar is. Dat wil zeggen: niet meer vaccineren (booster), niet meer testen bij klachten en ook niet thuisblijven bij klachten. En die het ook normaal vinden om met een snotneus naar de verjaardag van oma te gaan, even negerend dat je een hele ketting aan mensen die moeten testen/thuis moeten blijven in gang kan zetten.
Of nog erger: klootzakken die positief zijn getest maar wel vrolijk overal naartoe gaan want ze hebben toch een groen vinkje.
Conclusie: ik vind mensen, nog meer dan pre-corona, klootzakken 🥲
Ik hoor ook van veel mensen dat ze de booster niet willen. Ook van mensen die niet twijfelden voor de eerste prikken. Als die al geen booster willen… Zelf zie ik er echt zero problemen in want krijg ook elk jaar een griepprik dus snap niet waar mensen moeilijk over doen maargoed. Als je de eerste prik(ken) wel hebt gehad maar die uiteindelijk niet meer werken en je neemt geen booster, heeft het nog niet zoveel nut en komen we alleen maar meer in de ellende…
Ik hoor “veel mensen” zeggen…
Ik snap dit soort reacties nooit want je schiet er niets mee op en zorgt alleen maar voor onrust of desinformatie. Ik ken overigens zelf niemand die geen derde prik zou willen, maar goed.
Ik zou het echt onverstandig vinden als het 2g systeem wordt ingevoerd. Vooral omdat er nu zoveel onduidelijkheid is over de werkzaamheid van de vaccins op lange termijn (als in: hoe snel loopt de bescherming tegen besmettingen terug).Dan wordt er met dat systeem toch een enorme schijnveiligheid gecreëerd.
Ik zou zeggen een hele strenge lockdown (zo veel als kan en mag dicht), zo snel mogelijk boosterprikken en dan alles langzaam weer opengooien (met 3G systeem)