Het is nu toch nog een advies?
Geen idee, ik dacht gewoon hetzelfde als voorheen. Ik denk ook dat niemand ooit een boete heeft gekregen omdat 'ie geen afstand heeft gehouden
Ik weet nog dat er aan het begin van de pandemie mensen waren die gingen roepen als ik met mijn toenmalige vriend naast elkaar liep.
Kun je je nu niet meer voorstellen.
Denk dat we echt de kisten over straat moeten zien gaan willen mensen hun gedrag nog aanpassen, zoals in sommige andere landen wel het geval is geweest. De mens is er op gebouwd dat iedere situatie went. Corona is nu al zo ânormaalâ en onderdeel van het leven, niemand schrikt er meer van.
Als er dus weer een gedragsverandering moet plaatsvinden zou de situatie eigenlijk zichtbaar zorgelijk moeten worden, anders zie ik het niet gebeuren.
Ik ken wel mensen die boetes hebben gehad voor geen afstand houden in de eerste lockdown
Ik hoop het ook, mijn ouders zijn ook vroeg dit jaar gevaccineerd met astra ivm hun werk. Hoop dat die booster er snel komt.
Zo hier ook. Ik kwam via een andere kant, ga in de rij staan en toen vroeg een man of ik wel achteraan wilde sluiten. Loopt er verderop nog een hele rij!
Ik ben er ook helemaal moedeloos door en weet het ook niet meer. Voor meerdere regels is wat te zeggen, maar elke regel heeft uiteraard consequenties en uiteindelijk kom je volgens mij altijd uit op dat het allemaal niet te handhaven is / gehandhaafd wordt. Heb dus het gevoel dat dit halfbakken gedoe nog wel even aanhoudt. Ik weet ook niet wat je wel moet doen of wat wel werkt, maar ben echt overal voor in als we terug kunnen naar en leefbare situatie waarin mensen niet instorten door de werkdruk, zorg wel gewoon door kan gaan etc. Wishful thinking
Snel boostershot na Janssen-vaccin? Volgende week spoedadvies van Gezondheidsraad
Wellicht dus al boostershots van Janssen binnenkort, van alle leeftijden als ik het goed begrijp.
Laatst had ik hier ook al iets over getypt, maar of een maatregel wel of niet te handhaven is bepaalt niet of dat wel of geen goede regel is en of het effect heeft. Er zijn zo veel regels waar niet of nauwelijks op gehandhaafd wordt die heel goed nageleefd worden. Veel belangrijkere (algemene) voorspellers van wel/niet naleven van regels zijn bijvoorbeeld of men de regel begrijpt, proportioneel is, norm in de omgeving, het doel duidelijk is etc.
Daar heb je idd gelijk in. Alleen ben ik zelf het vertrouwen in de mensheid op het bv. naleven van regels wel een beetje verloren. Is niet echt op veel meer gebaseerd dan mân eigen (negatieve) gevoel dus misschien, en hopelijk, blijkt het allemaal wel mee te vallen
Dat dus. En wat is nog urgente zorg. Dat wordt ook steeds meer uitgedund. In ons ziekenhuis wordt gezegd dat wij de aankomende 5 jaar zoet zijn met het inhalen van het reguliere zorg. Ik heb liever dan strengere maatregelen of een lockdown totdat de boosters gegeven is.
Ik zie het in eerste instantie hetzelfde voor me als oktober, eventueel als februari (dus avondklok en winkels dicht). Scholen dicht hoop ik echt enorm dat het ons bespaart blijft.
Ik denk dat er idd meer ontmoetingen in privé zullen zijn dan er vorige lockdown waren, maar dat die mensen alsnog minder mensen zien verder en daardoor minderen anderen besmetten (om voor mezelf te spreken, ik word nooit uitgenodigd voor huisfeestjes en mijn kring is dus niet veel groter dan mijn familie en een stuk of 5 vriendinnen, terwijl ik nu natuurlijk gewoon uit kan gaan)
Enige is dat ik echt niet voor me zie hoe bedrijven zich erbij neer gaan leggen dat er weer thuis moet worden gewerkt, bij ons was de gemeente het strengste vorige keer en daar had ik afgelopen dinsdag een meeting met 12 mensen met semi afstand die prima online had gekund.
Ik vind dit nu eens een goede bijdrage aan de discussie over coronapaspoorten:
Alles onder controle â De Groene Amsterdammer
Korte samenvatting: westerse regeringen vertrouwen teveel op QR-codes als uitweg, daarbij het feit negerend dat de pandemie in armere landen gewoon doorwoedt zonder voldoende vaccins. Een QR-systeem maakt de wereld niet veiliger maar wel ongelijker.
Dus de sekswerkers moeten dan tijd doorbrengen met iemand die nog maar net gevaccineerd (en dus nog niet beschermd) is. Dus zichzelf blootstellen aan extra risico en sneue kerels bevestiging geven dat zij entitled zijn om âeen vrouw naar keuzeâ te krijgen voor het doen van the bare minimum. Nee oke, top.
@11PM
Een strenge lockdown, dan denk ik aan:
Niet essentiële winkels dicht
Contact beroepen dicht
Scholen dicht
Kdv dicht
Avond klok na 8u ofzo
WERK THUIS
Draag overal en nergens een mondkapje
Horeca dicht
Nou. Zoals het ongeveer vorig jaar december was haha! Bijna een jaar terug dus.
(Maar dit is dus mijn definitie van een strenge lockdown, niet wat ik als oplossing of beste Ofzo zie haha)
Ik denk dat er strengere maatregelen nodig zijn om dezelfde effecten te krijgen als vorig jaar bij minder strenge maatregelen. Puur omdat mensen zich er minder aan houden.
Ja ik vind het echt heel goor en triest. Kan me ook niet voorstellen dat vrouwen daarop zitten te wachten.
Maar het is het werk van die vrouwen hé. Het lijkt mij dat ze gezamenlijk tot dit idee zijn gekomen met een doel (meer klandizie ofzo?) en dus ook allemaal het best vinden om de bijbehorende werkzaamheden uit te voeren. Als ze daar niet op zitten te wachten zouden ze het toch aangegeven hebben?
Ik hoop het. Maar laten we niet doen alsof elke vrouw vrijwillig vol plezier werkt in een bordeel. Er zijn vrouwen die dat vrijwillig doen en het leuk vinden, zeker, maar er zijn ook vrouwen die gedwongen worden of zich gedwongen voelen omdat ze geen andere manier zien om geld te verdienen.
Al weet ik niet exact hoe dit in Oostenrijk zit, maar het is niet zo dat alle vrouwen dit vol plezier doen en ook enorm veel inspraak hebben op alles in alle gevallen. Weet niet hoe dat bij dit specifieke bordeel zit.