Caronatopic #12

Pfoe dit lijkt mij echt vreselijk als we weer die kant op gaan. Ook als er een beperking op bezoek thuis komt zou ik dat echt jammer vinden.

Denk dat 1,5m wel echt goed zal zijn om dit te handhaven. Maar ik vind ook dat er meer inzicht moet komen in de besmettingen en op basis daarvan moeten er dan maatregelen komen.
Want ja de toename in besmettingen nou voornamelijk door gevaccineerde of ongevaccineerden? Ja krijg je we een tweedeling maar anders is het toch dweilen met de kraan open?

Ja hier is jullie reporter uit Limburg. Ja echt chaos bij ons, grootste probleem in het ziekenhuis is echt de uitstroom, liggen zo veel mensen opgenomen die wachten op een verpleeghuisplek of op thuiszorg om met ontslag te kunnen. Hierdoor worden operaties etc. weer uitgesteld.

En thuiszorg moet het ziekenhuis voorrang geven aan hulpvragen, dus als wij voor iemand de thuiszorg uit willen breiden of willen starten dan is het gewoon al vier weken: nee, kan niet.

Zelfs mensen die al jaren in zorg zijn en terminaal raken daar kan de thuiszorg dan niet extra binnenlopen, zelfs niet als de prognose maar een paar dagen is. Echt schrijnend.

En alle overbelaste zorgcompartimenten wijzen naar ons (huisartsen) als de oplossing, maar dat kan natuurlijk niet.

En het erge is dat je er gewoon aan went? Je zoekt maar een manier om er mee om te gaan, je wordt steeds creatiever, maar ik maak me grote zorgen om mijn personeel ook…

20 likes

In andere sectoren zijn er ook zat mensen die zich gedwongen voelen daar te werken omdat ze niets anders kunnen doen, kan zo 3 leerkrachten opnoemen waarbij dst van toepassing is. Maar daar valt ook niemand over toch? Het is gewoon werk. Net zoals of ze veel inspraak hebben, ja ik bracht het punt zelf in omdat in mijn ideale beeld iedereen dat heeft, maar precies wat je zegt dat is in genoeg sectoren niet zo. Waarom valt dit dan zoveel meer op en is het opeens goor, triest en iets waar de medewerkers niet op zitten te wachten.

Hoe de situatie mbt sekswerk in Oostenrijk is weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat een bordeel dat zoveel aandacht naar zich toeroept met deze actie extreem fout in elkaar zit, puur omdat je dan toch liever op de achtergrond blijft.

3 likes

Oohja ik had nog een reden dat ik denk dat het niet gaat werken. Volgens mij is de overheid echt klaar met het geven van corona steun.

1 like

Ja het is gewoon werk. Maar ik gok dat tegen je wil in seks hebben met anderen toch wel wat schadelijker voor iemand is dan ongewild in de supermarkt werken bijvoorbeeld. Denk ik.

En tijdens seksen krijg je toch ook wel wat gemakkelijker covid dan in de supermarkt.

3 likes

Ik heb dus zoiets van het is gewoon werk, werk is niet altijd voor iedereen leuk. Zolang je niet letterlijk gedwongen wordt het werk uit te voeren, is het gewoon dat, een baan die je rekeningen betaalt. Ik heb het idee dat jij sekswerkers zit te dehumaniseren en dat vind ik onnodig.

Edit : volgens mij krijgt een kleuterleerkracht makkelijker covid dan bv een sekswerker, gezien het aantal contacten veel hoger ligt bij die leerkracht.

1 like

Niet mijn bedoeling. Kan me gewoon niet voorstellen dat mensen daar op zitten te wachten, eerlijk gezegd, maar mocht dat wel zo zijn ook goed, ik kan het me alleen niet voorstellen 🥲.

2 likes

Vreselijk! Maar je zet wel de vinger op de zere plek.

Het gaat in het nieuws bijna alleen maar om de IC en het IC personeel, terwijl verhoudingsgewijs er meer Corona patiënten op de verpleegafdelingen liggen. Daar hoor je naar mijn idee te weinig over. Juist die patiënten zitten op de wachtkamer wachtend voor thuiszorg of een tijdelijk plekje.

Oh great, m’n vriend is positief. Ben echt bang dat ie het van mij heeft en ik vrijwel asymptomatisch ben, heb in de verte wel iets van snot. Ga zo testen op een prio-plek. :four_leaf_clover:

11 likes

Oh wat balen zeg! Hoop dat je niet besmet bent.

M’n zelftest doet niets, maar die van hem maandagochtend ook nog niet en de PCR van gisterochtend dus wel positief, en nu zelftest ook knalpositief.

Toch raar dat ik nu eigenlijk mag gaan werken, maar heb vrij vandaag.

3 likes

Als je het artikel leest vind ik de maatregelen helemaal niet zo lockdown-achtig: evenementen schrappen, bioscopen en theaters dicht. En horeca eerder dicht, groepsgrootte aanpassen.

Niet dat ik gelijk wil dat alle winkels en horeca weer dichtgaan maar vind de naam lockdown schromelijk overdreven eigenlijk als je wel gewoon naar de winkels kan, geen avondklok, naar de dierentuin/pretpark etc.

23 likes

Ja toen ik die kop las, dacht ik ook dat het een megastrenge lockdown met alles dicht voor 2 weken zou worden. Dit zijn gewoon een paar hele kleine extra maatregelen.

8 likes

Ben benieuwd of twee weken dan voldoende zou zijn qua effect…

Zelf hoor ik vooral dat er op scholen veel uitbraken zijn. Nu ben ik ivm oa het sociaal/emotionele gebeuren ècht niet voor nog een sluiting voor deze groep, maar vraag me af of een lockdown veel effect heeft als het dan alsnog via de leerlingen/scholieren/studenten verspreid wordt… Ze riepen lang dat kinderen niet of nauwelijks verspreiden maar er zijn basisschoolklassen (bron; Jeugdjournaal :crazy_face:) waar 2/3 van de klas besmet is. Ook in mijn directe omgeving zie ik dat kinderen anderen wel degelijk besmetten.

1 like

Maar na na de korte lockdown zouden mensen geen QR-code meer kunnen krijgen als ze getest zijn. ‘Nu is nog zo dat mensen bijvoorbeeld een café in kunnen als ze twee keer zijn gevaccineerd, als ze corona hebben gehad of als ze negatief zijn getest.’

Dus dat is wel een drastische verandering.

Verder maakt 't me gewoon boos dat de culturele sector weer de dupe is maar ok

5 likes

Ik ervaring leert dat tijdelijk Corona beleid altijd verlengd wordt, zie avondklok

3 likes

Ik snap dat echt niet. 2G systeem is naar mijn mening echt dwang om mensen te bewegen te laten vaccineren of te stimuleren dat ze naar gare besmettinngsfeestjes gaan voor een herstelbewijs. En hoewel een hoge vaccinatiegraad super belangrijk is zou ik het veel logischer vinden om dan gevaccineerden ook te laten testen ipv niemand meer te laten testen voor toegang

12 likes

Beste vriendin heeft ook een positieve zelftest, gaat vandaag een GGD test doen. Ook gevaccineerd uiteraard. Gisteren ook al 3 zieke collega’s op 1 dag dus was heftig om alle afdelingen met z’n 2’en draaiende te houden. Heb echt het gevoel dat het virus heel erg aanwezig is, maar ja N=1 haha

1 like

Haha volgens mij heeft Nederland überhaupt nog nooit een lockdown gehad? Dus erger me sowieso aan de term ‘derde lockdown’

In Frankrijk of Spanje mocht men niet eens de straat op zonder bewijsje en mocht je maar 15 min per dag naar buiten ofzo. Hier mocht gewoon alles, alleen je moest op tijd weer binnen zijn.

8 likes