- ‘Ik wil de code voor het spike-eiwit niet in mijn lichaam gespoten krijgen’, maar ze wil wel dat iedereen covid op de natuurlijke wijze oploopt (denk je dat het coronavirus dan z’n spike-eiwit in de gang laat staan?).
- ‘Het spike-eiwit is het pathogene eiwit’, pathogeen betekent dat het je ziek kan maken. Dit eiwit alleen maakt je niet ziek, dan zouden alle gevaccineerden binnen enkele dagen symptomatisch zijn geworden, dat is niet gebeurd.
- ‘Ik wil niet dat het in mijn lichaam gaat circuleren en ellende veroorzaakt’, nogmaals, als je covid oploopt via je neus blijft dat spike-eiwit niet op miraculeuze wijze buiten.
- ‘Gevaccineerden kunnen nog steeds besmet raken en ziekte doorgeven’, is waar, maar de kans wordt vele malen kleiner, een veiligheidsgordel in de auto maakt de kans op overlijden bij een crash niet 0, maar wel veel kleiner, daarom dragen we ze allemaal.
- ‘Groepsimmuniteit is niet mogelijk’, is gewoon onwaar, als de vaccinatiegraad (of het percentage mensen met antistoffen na doorgemaakte ziekte) hoog genoeg is, kan het virus niet rondgaan (zie bijvoorbeeld Portugal), dat is de definitie van groepsimmuniteit.
- ‘Blabla over social credit’, drogreden, het één volgt niet uit het ander, je zou ook kunnen zeggen ‘strikt genomen is de introductie van de AH bonuskaart het begin van een social credit-controlesysteem’, slaat even goed precies nergens op.
- ‘Korte termijn bijwerkingen zijn soms ernstig’, klopt, ze zijn echter wel gigantisch zeldzaam (in tegenstelling tot de complicaties van covid, die komen veel vaker voor).
- ‘Bijwerkingen op lange termijn onbekend’, klopt strikt genomen ook (hoewel de eerste vaccins nu 1.5 jaar geleden gezet zijn, dus er is al redelijk wat termijn verstreken), maar strikt genomen kun je ook nog niets zeggen over de bijwerkingen van de nieuwe KFC-smaak van Lay’s, we kunnen echter wel op basis van eerdere langdurige ervaringen met zeer soortgelijke producten (Lay’s naturel bijvoorbeeld) zeggen dat de kans dat er ernstige bijwerkingen optreden heel erg klein is.
- ‘Meer begrip voor mensen die hun eigen afweging maken’, er is alle begrip, maar niet voor mensen die keuzes maken op basis van foutieve informatie.
Wederom knap staaltje mixen van een ruime hoeveelheid onzin en drogredenaties met net genoeg feiten om geloofwaardig te lijken en mensen om de tuin te leiden.