Caronatopic #12

• ‘Ik wil de code voor het spike-eiwit niet in mijn lichaam gespoten krijgen’, maar ze wil wel dat iedereen covid op de natuurlijke wijze oploopt (denk je dat het coronavirus dan z’n spike-eiwit in de gang laat staan?).
  • ‘Het spike-eiwit is het pathogene eiwit’, pathogeen betekent dat het je ziek kan maken. Dit eiwit alleen maakt je niet ziek, dan zouden alle gevaccineerden binnen enkele dagen symptomatisch zijn geworden, dat is niet gebeurd.
  • ‘Ik wil niet dat het in mijn lichaam gaat circuleren en ellende veroorzaakt’, nogmaals, als je covid oploopt via je neus blijft dat spike-eiwit niet op miraculeuze wijze buiten.
  • ‘Gevaccineerden kunnen nog steeds besmet raken en ziekte doorgeven’, is waar, maar de kans wordt vele malen kleiner, een veiligheidsgordel in de auto maakt de kans op overlijden bij een crash niet 0, maar wel veel kleiner, daarom dragen we ze allemaal.
  • ‘Groepsimmuniteit is niet mogelijk’, is gewoon onwaar, als de vaccinatiegraad (of het percentage mensen met antistoffen na doorgemaakte ziekte) hoog genoeg is, kan het virus niet rondgaan (zie bijvoorbeeld Portugal), dat is de definitie van groepsimmuniteit.
  • ‘Blabla over social credit’, drogreden, het één volgt niet uit het ander, je zou ook kunnen zeggen ‘strikt genomen is de introductie van de AH bonuskaart het begin van een social credit-controlesysteem’, slaat even goed precies nergens op.
  • ‘Korte termijn bijwerkingen zijn soms ernstig’, klopt, ze zijn echter wel gigantisch zeldzaam (in tegenstelling tot de complicaties van covid, die komen veel vaker voor).
  • ‘Bijwerkingen op lange termijn onbekend’, klopt strikt genomen ook (hoewel de eerste vaccins nu 1.5 jaar geleden gezet zijn, dus er is al redelijk wat termijn verstreken), maar strikt genomen kun je ook nog niets zeggen over de bijwerkingen van de nieuwe KFC-smaak van Lay’s, we kunnen echter wel op basis van eerdere langdurige ervaringen met zeer soortgelijke producten (Lay’s naturel bijvoorbeeld) zeggen dat de kans dat er ernstige bijwerkingen optreden heel erg klein is.
  • ‘Meer begrip voor mensen die hun eigen afweging maken’, er is alle begrip, maar niet voor mensen die keuzes maken op basis van foutieve informatie.

Wederom knap staaltje mixen van een ruime hoeveelheid onzin en drogredenaties met net genoeg feiten om geloofwaardig te lijken en mensen om de tuin te leiden.

85 likes

Ik stel voor dat we die nieuwe kerncentrale in Breda plaatsen

9 likes

Vind dat zo naar en rot voor die mensen :frowning: Zo hard hun best gedaan … Ook enorm jammer voor jou.

1 like

Ik had nog 2 anti-vaxxers in ons gezin die hem toch zijn gaan halen blijkt nu. Denk dat de druk toch te groot geworden is. Nu is iedereen gevaccineerd! :raised_hands: Ik was ergens bang voor hun bijwerkingen omdat ze zich echt gek lieten maken en ik niet verantwoordelijk wilde zijn voor die druk uitoefenen en dat er dan iets mis blijkt. Was ook huiverig omdat één veel allergieën heeft, zul je net zien dat net die een zeldzame bijwerking krijgt, maar op hoofdpijn na niks aan de hand geweest. :tada:

Nog genoeg wappies over in de familie waar ik vanwege een groepsapp nog steeds op dagelijkse basis mee discussieer en betrouwbare artikelen en media mee deel. Hopelijk gaan die ook overstag dit jaar.

36 likes

Ach, ik vind dit zo zielig voor je vrienden. En zo zijn er natuurlijk zoveel van deze verhalen :cry: Zitten zij toevallig in de hoofdstad? Dan ga ik een keertje langs.

2 likes

Ik vind dit zo verdrietig. Dit hopeloze beleid brengt mensen echt in de problemen :triumph::disappointed:

5 likes

Is er in andere landen eigenlijk ook zo’n focus op de ongevaccineerden? Want ik weet nog toen we net gingen startten met vaccineren dat er al heel veel aandacht voor die groep was in de media, waarop die ziekenhuisdirecteur Marcel Levi toen zei, focus op de mensen die wel willen. Wat toen in Engeland deden. Dus ik ben benieuwd of dit echt een Nederlands ding is

1 like

@Madelief @Floepsie @grace @Merel heeel erg bedankt voor jullie goed verwoorde en heldere reacties! Hier kan ik zeker wel wat mee. Ik ga jullie antwoorden meenemen naar ons volgende gesprek! Dankjullie!

4 likes

Ik heb net een testafspraak gemaakt maar geen bevestiging gekregen. Als ik mn testuitslagen check staat er wel dat mn testafspraak vandaag is. Iemand dat ooit eerder gehad? Ik heb geen zin om daar voor niks heen te rijden:/.

1 like

Heb ik ook wel eens gehad, het kan soms even duren voor je de bevestiging krijgt. Maar als jij kunt laten zien dat je een afspraak hebt opstaan vandaag lijkt het me geen probleem!

2 likes

Ik doe nu iedere keer als ik moet werken een zelftest, gewoon uit voorzorg (ik werk onregelmatig dus niet dagen achter elkaar). Heb geen klachten maar het is ook niet dat ik me super veilig voel in de winkel op het moment. Zou wensen dat m’n collega’s dat ook doen maar ja, we hebben ook wat ongevaccineerden dus die gaan dat never doen.

1 like

Ik kan hem helaas niet lezen, ook niet privé :disappointed:

1 like

Ik had vandaag hetzelfde. Kreeg na ruim een half uur de bevestiging via sms en mail. Denk dat het allemaal wat langer duurt i.v.m. drukte.

1 like

Ik heb een tijdje niet in dit topic gekeken, dus excuus als het al 200x is gevraagd, maar is er ergens een lijstje met betrouwbare artikelen en dergelijke? Ik kan wel wat munitie gebruiken.

Ik heb nog nooit ook maar één mail gehad over een afspraak of een uitslag, meestal wel eens sms gekregen, maar ook niet altijd. Maar als je het online kan zien dan komt het gewoon goed.

3 likes

Denken vast is niet ons probleem :shushing_face:

Ik kreeg de bevestiging vorige keer ook pas na een uur toen ik toevallig net klaar stond om getest te worden. Zij hebben het als het goed is gewoon in het systeem staan, dus je kunt gewoon heen!

2 likes

Hmm denk wel dat we op gegeven moment naar een vrij normaal leven kunnen, mits er zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Het gaat nu toch goed in Portugal met hun superhoge vaccinatiegraad. Het zal wel iets slechter worden als de toerisme weer vol opengaat, maar misschien moeten ze dan een testbeleid blijven hanteren zodat het onder controle blijft. Waren de Nederlanders maar niet een stug volk … we houden met z’n alleen deze golven in stand ( vind ik).

13 likes

Haha en dan op het nieuws; breaking news Oprah heeft de Griekse variant naar Nederland gebracht :joy:

2 likes

Ik hoop dat je je af en toe realiseert hoe ontzet waardevol jouw bijdrages hier zijn!

Ik ben zo blij dat ik af en toe weer een kijkje neem hier en daardoor jouw posts kan lezen. Door jouw uitleg lijkt het alsof het écht allemaal ooit nog eens goed zou kunnen komen, alsof alle vaccinaties tot nu toe echt niet voor niets waren en gewoon, alsof corona geen enorm mysterie is maar een probleem wat we kunnen oplossen.

Dankjewel dat je er zoveel tijd en energie steekt. :heart:

Edit: dit geldt ook voor @Ovenschaal , in mijn hoofd waren jullie 1 persoon :see_no_evil:

28 likes