Caronatopic #12

Of een van de andere 100 verkoudheidsvirussen… alle virussen van de bovenste luchtwegen kunnen reuk verlies geven. Zou na 12x testen vanuit gaan dat je echt geen Corona op dat moment hebt.

3 likes

Ik ben geen arts maar mijn man had een negatieve zelftest en 3 weken lang Corona gerelateerde klachten. Ggd test ook negatief maar toch bleef hij nog flink ziek. Was gewoon een heftige griep terwijl hij normaal eens per 2/3 jaar een keer ziek wordt en dan is het na max 2 dagen voorbij.

2 likes

Thanks, dat wist ik niet. Ik weet vet weinig van ziek zijn en virussen en alles omdat ik er dus nooit mee te maken heb (gehad). Gelukkig dus :upside_down_face:

En misschien ook omdat mensen zo snel strooien met het woord griep. Heb vaak genoeg collega’s gehad die een of twee dagen thuis bleven en vervolgens fit op het werk kwamen en zeiden ‘ah nee gewoon een griepje’ haha, of gewoon vrienden / familie die op een verjaardag zaten en verkondigden dat ze last hadden van een griepje.
Nou als dat de griep is, is dit hem in het kwadraat.

Als de uitslag negatief is geloof ik het hoor.
De 1e test had ik alleen nog amper klachten en de rest zijn ‘preventieve’ zelftests die ik sowieso om de dag doe / moet doen voor werk. Waarvan ze zeggen dat negatieve bij klachten niet betrouwbaar zijn. Dus vandaar dat ik toch nog een keer ben gaan testen vandaag.

1 like

Griep duurt gemiddeld dag of 10-14 met heftige koorts. Alle mensen die zeggen dat ze na 2 dg beter zijn hebben GEEN griep maar een verkoudheid.

26 likes

Ja voor mij ook niet want ben geprikt en doe nooit wat :joy:. Maar vind t gewoon onrustig ofzo.

Vicevoorzitter van Koninklijke Horeca NL op het Vlaams nieuws: hij gaat sowieso niet sluiten om 20u en op de vraag of hij dan geen begrip heeft voor deze noodtoestand, antwoordt hij dat hij het geen noodtoestand vindt omdat HET (aka corona) al 2 jaar aan de gang is. :woozy_face:
Ook een beetje hetzelfde argument gebruiken als Tim Hofman: hij is jaloers op onze Belgische IC-capaciteit terwijl NL, volgens hem, bij 300 volle bedden al paniekerig doet en dat voor zo’n groot land. Waarmee hij impliceert dat er gewoon te weinig bedden zijn.

Ik weet niet waarom maar ik vind sowieso die voorzitters van de horecaverenigingen, ook de Belgische, altijd zo’n vervelende toon aanslaan. Ja, de horeca is er supererg aan toe maar er zijn ook andere sectoren zoals bv de cultuursector die in de klappen delen.

6 likes

Als je nou huisgenoten had met wél corona, dan zou ik nog wel mee willen in het verhaal dat het wél corona is, want over het algemeen is er maar één virus in huis, maar dan zul je vandaag ook wel positief testen. Eén keer een vals-negatieve PCR en vaker vals-negatieve zelftesten kunnen wel, maar met zoveel klachten ga je echt wel een keer positief testen.

Het kan zeker griep zijn of een bacteriële longontsteking? Zou zeker even overleggen met je huisartsenpraktijk of je op controle kunt komen, even longen luisteren en ontstekingswaarde prikken.

Ik heb in 2016 nog een keer griep gehad en was toen ook echt heel ziek, kon me zelfs amper herinneren hoe ik van werk thuis was gekomen en in bed was beland, auto stond ook scheef geparkeerd en m’n jas lag op de trap en ik lag met kleren aan in bed een koortsdroom te hebben toen m’n vriend thuis kwam, haha best wel heftig dus.

5 likes

Zou trouwens echt chill zijn als de GGD’s nu ook gelijk op influenza en RS zouden testen, dat je wanneer je negatief test voor covid je mogelijk wel weet wat je wel hebt, zou voor ons als HA ook wel chill zijn.

33 likes

Vriendinnen willen nu volgende week naar België gaan voor een feestje “want het mag daar”. Heb gezegd dat ik me daar niet prettig bij voel en dus niet mee ga maar ik voel me alsnog lullig. Mehhh ik heb echt geen zin meer in deze dingen.

2 likes

Ik heb geen huisgenoten 🥲 only me myself en I maar dat weet je volgens mij haha

Thanks voor je reactie, ga maandag sowieso bellen ja! Wacht wel even de test van vandaag af.

Ik herken wat je zegt, ik ben ook een paar dingen vergeten en lijkt wel alsof ik buiten mezelf getreden ben :sweat_smile: gisternacht had ik dus overgegeven door het hoesten en toen lag ik in bed en moest ik steeds kokhalzen en ik dacht serieus als ik nu in bed overgeef sta ik niet eens op haha (ben ook weer bang voor komende nacht)

2 likes

Haha ja ik was laatst verkouden en gewoon wel goed ziek ervan maar voelde me zo’n aansteller dat ik me ziek meldde met een “verkoudheid”. Maarja ik weiger het een griepje te noemen want dat is het gewoon niet

Ik ben wel gevaccineerd en mijn man helaas niet, nu probeer ik hem al maanden over te halen, maar het lukt niet. Nu liet hij me net dit artikel lezen en nu wil ik dat weerleggen, maar ik weet niet hoe want ik heb er ook geen verstand van. Kan iemand van jullie misschien helpen? Ik hoop zo dat ik zijn zorgen en angsten weg kan nemen over het vaccin, maar als hij steeds dit soort dingen leest wordt het lastig

IMG-20211113-WA0004

2 likes

M’n vriend is z’n baan kwijt, helaas :pensive: Was ook wel een gok om in deze tijd de overstap te maken naar de horeca maargoed, wel echt rot.

11 likes

Haha sorry niet leuk voor jou en @grace maar ik voel me dus nu ook zo #dramaqueen dus ben blij dat dat ‘normaal’ is met griep (als ik dat heb)
Jullie leven nog dus dat is goed nieuws :joy:

Ik vind dit een mooie column over 2G, ook precies hoe ik erin sta. Hoop dat het te lezen is, voor wie wil, in privemodus. Is btw geen column over dat 2G niet zou moeten kunnen maar vooral over struisvogelgedrag van de overheid

9 likes

Volgens haar moet iedereen het virus op de natuurlijke manier krijgen zodat het dan vanzelf uitroeit?

Ik zat even op haar Twitter te kijken (echt why?)

Maar mensen kunnen vaker Corona krijgen en juist als ongevaccineerde kom je er helemaal niet per se goed vanaf. Ze zegt in het artikel dat door de vaccinatie je dit en dit kan krijgen en soms zelfs doodgaat!! Nou weet je waar mensen dus ook aan doodgaan? Tip: vaker zelfs en al ga je niet dood dan kan je nog lang andere klachten krijgen.

1 like

Haha nee ik weet dat je alleen woont, daarmee wilde ik zeggen: ik heb wel eens gevallen zoals jij gehad die dan wel een man en kind met covid hadden, zelf klachten, maar 2x negatieve PCR, ja dan zei ik: ga er maar gewoon vanuit dat je hetzelfde hebt als de rest van het gezin.

2 likes

De concertzaal waar ik over 2 weken een optreden zou hebben gaat dicht. Ze zijn van maart tot sept dicht gegaan, hebben verbouwd om het meer toegankelijker te maken in Corona tijd. Shows die vorig jaar waren gecanceld waren opnieuw gepland, en nu moet alles weer worden geannuleerd of worden verschoven. Onze eigen show was uitverkocht :sob:. Ze hadden daar extra personeel ingehuurd om de QR codes te controleren en heel erg netjes alles gedaan in tegenstelling of andere horeca ondernemers. . Zo ontzettend zuur voor ze, zo hard gewerkt en weer de Sjaak. Ze gaan er daar ook vanuit dat het allemaal nog veel langer dan 3 weken gaat duren. En zeggen ook zelf: deze maatregelen zullen het niet oplossen, gooi dan alles gewoon weer 3 weken op slot. Ik vind die zaken die wel overheidssteun kregen en dan hard roepen dat ze nu niet gaan sluiten zo egoïstisch.

3 likes

Dit stuk komt uit een wappie krant (http://deanderekrant.nl/)

Zo ben ik wel teruggevlogen van tenerife naar dusseldorf in juli. Wel getest ook geen QR.

1 like