Caronatopic #12

Ik heb een tijdje niet in dit topic gekeken, dus excuus als het al 200x is gevraagd, maar is er ergens een lijstje met betrouwbare artikelen en dergelijke? Ik kan wel wat munitie gebruiken.

Ik heb nog nooit ook maar ƩƩn mail gehad over een afspraak of een uitslag, meestal wel eens sms gekregen, maar ook niet altijd. Maar als je het online kan zien dan komt het gewoon goed.

3 likes

Denken vast is niet ons probleem :shushing_face:

Ik kreeg de bevestiging vorige keer ook pas na een uur toen ik toevallig net klaar stond om getest te worden. Zij hebben het als het goed is gewoon in het systeem staan, dus je kunt gewoon heen!

2 likes

Hmm denk wel dat we op gegeven moment naar een vrij normaal leven kunnen, mits er zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Het gaat nu toch goed in Portugal met hun superhoge vaccinatiegraad. Het zal wel iets slechter worden als de toerisme weer vol opengaat, maar misschien moeten ze dan een testbeleid blijven hanteren zodat het onder controle blijft. Waren de Nederlanders maar niet een stug volk … we houden met z’n alleen deze golven in stand ( vind ik).

13 likes

Haha en dan op het nieuws; breaking news Oprah heeft de Griekse variant naar Nederland gebracht :joy:

2 likes

Ik hoop dat je je af en toe realiseert hoe ontzet waardevol jouw bijdrages hier zijn!

Ik ben zo blij dat ik af en toe weer een kijkje neem hier en daardoor jouw posts kan lezen. Door jouw uitleg lijkt het alsof het Ʃcht allemaal ooit nog eens goed zou kunnen komen, alsof alle vaccinaties tot nu toe echt niet voor niets waren en gewoon, alsof corona geen enorm mysterie is maar een probleem wat we kunnen oplossen.

Dankjewel dat je er zoveel tijd en energie steekt. :heart:

Edit: dit geldt ook voor @Ovenschaal , in mijn hoofd waren jullie 1 persoon :see_no_evil:

28 likes

De afspraakbevestiging komt meestal binnen een uur via sms en mail. Momenteel is het erg druk, maar hoewel ze er naar vragen om mee te nemen, kun je ook zonder gaan. (Mits je het adres hebt natuurlijk )

1 like

Bij het lezen van dit soort berichten word ik somber en schiet ik in mijn hoofd direct in een bepaald soort modus van ik-wil-weg-uit-het-onderwijs-terug-naar-mijn-oude-sector-en-wonen-in-een-dorp-en-nauwelijks-meer-interactie-met anderen.

5 likes

Ik word er echt een beetje verdrietig van hoeveel corona teweeg brengt in sociaal opzicht. Ik had deze op Facebook gedeeld: Login • Instagram
En krijg zoveel nare reacties van mensen waar ik echt beter van had verwacht. Zo ontzettend teleurstellend.

Er zitten dus ook mensen tussen die me een boos bericht sturen, en me dan blokkeren zodat ik niet kan reageren. Gruwelijk pissig word ik daar van, heb dan ook de ballen om de discussie aan te gaan.

3 likes

Altijd als ik hier dit soort dingen lees maak ik screenshots, voor het geval dat ik in discussie raak met mensen die anti-vaxx of ~kritisch zijn. En dan gebeurt dat, en dan kom ik totaal niet uit m’n woorden. Zo kut.

1 like

Dat heb ik ook altijd, heb ook een mapje vol screenshots van mensen die het wel goed uit kunnen leggen

2 likes

Ik andere landen speelt dit ook wel. In Oostenrijk bijv hebben ze al 2G, in Duitsland wordt daarover gesproken en ik zag net dit voorbij komen.

Lockdown in Oostenrijk: ongevaccineerden mogen de deur niet uit - Lockdown in Oostenrijk: ongevaccineerden mogen de deur niet uit | NOS

3 likes

Wauw, ik kreeg zelfs een berichtje van iemand die de vergelijking met het syndroom van mijn oudste zoon durft te maken omdat ik ā€˜als geen ander zou moeten weten hoe belangrijk het is om naar je gevoel te luisteren’. Fucking speechless ben ik. Ik weet juist als geen ander hoe belangrijk de wetenschap is anders had ik die hele diagnose nooit zo snel gekregen. Bovendien weet ik helemaal niet in welk opzicht hij een verhoogde kwetsbaarheid heeft dus juist des te meer reden om pro vaccinatie te zijn. Zulke mensen wens je toch bijna een enkeltje IC toe.

11 likes

Voor huisgenoten is het aangepast, denk voor andere nauwe contacten dan niet.

1 like

Volgens mij alleen als je klachten hebt? Ik heb maandag ook nauw contact gehad met een besmet persoon, alleen degenen die klachten hadden moesten testen en thuis blijven (ik had alsnog 6 snotneuzen in mijn klas want blijkbaar is begrijpend lezen een uitdaging voor ouders). Ik hoefde niet te testen, maar dat was nog volgens de ā€œoudeā€ regels. Inmiddels zou dat wel moeten geloof ik.

1 like

De nieuwe regels zijn al wel bekendgemaakt vanuit het kabinet. Maar nog niet uitgewerkt door het rivm/lci, de organen die echt de richtlijnen ontwikkelen en waar de GGD mee werkt. Zoals gewoonlijk roept het kabinet al dingen, zonder dit vooraf te communiceren met de daadwerkelijke uitvoerders.

1 like

Volgens mij zou hij volgens de nieuwe regels ook niet in quarantaine hoeven (als hij immuun is). Dat gaat volgens mij alleen over in quarantaine moeten als een van je huisgenoten positief getest is.

1 like

Vanochtend nog super optimistisch naar de GGD voor weer een test vanwege m’n besmette vriend, maar sinds een uur koortsig en rillerig… :disappointed: Dusss zal wel 1 + 1 = 2 zijn natuurlijk. Gvd.

7 likes

Hier

Als je dat invult hoeft hij niet in quarantaine

2 likes