Caronatopic #12

Het is toch geen plichtttttttt, en dat wordt het ook niet. Als je vriend zich test, kan 'ie alsnog gewoon uiteten.

20 likes

Maar is dit niet iets voor “the time being” tot de graad hoog genoeg is? We doen dit toch ook niet voor andere besmettelijke ziektes die bijv in het RVP zitten :slight_smile:
Daarvan is de vaccinatiegraad ongeveer 90% toch.

Maar je vormt gewoon een risico. Dat is dan toch geen benadeling maar logische consequentie?

13 likes

Je kan ook lekker thuis blijven als je bang bent om Corona op te lopen.

3 likes

:thinking:

3 likes

De ober heeft geen keus hè?

18 likes

Maar een duidelijk minder risico. Gaan we deze discussie echt hebben?

7 likes

Moet je als medewerker dan niet met zo goed of elke 48u testen of gevaccineerd zijn :face_with_monocle:?
(Gedachtenspinsel haha)

Als je je gordel omdoet kan je ook nog steeds dood gaan in een auto-ongeluk, de kans is alleen veel kleiner.

18 likes

De ober heeft misschien wel geen respons op vaccinatie doordat dat gewoon soms gebeurt of doordat hij medicatie slikt en de ober gaat dan dood op de IC omdat hij niet kon kiezen thuis te blijven en de gasten mochten kiezen om besmettelijk de straat op te gaan.

8 likes

Jaa ik bedoel ook niet dat hij door z’n vaccinatie beschermd is dat het verder niet uit maakt. Maar gewoon als je zo iets in voert of je dan al medewerker dat ook moet doen, of alleen als bezoeker.
Dan krijg je natuurlijk ook weer de discussie of je werkgever dat van je mag vragen / weten etc

Je mag het van medewerkers niet eisen of vragen, maar volgens mij zijn er allerlei bonden bezig om dat te veranderen.

1 like

Klopt dat je als je gevaccineerd bent een duidelijk minder risico loopt om Corona te krijgen en anderen te besmetten maar het is natuurlijk wel vreemd dat als je gevaccineerd bent en toch positief test dat je dan nog steeds gebruik mag maken van je QR-code. Dat klopt wat mij betreft niet.

Daarom vind ik het wel dubbel dat niet-gevaccineerde moeten testen en bij een positieve test niet naar binnen mogen.

5 likes

Nou impopulaire mening ik ben dus echt volledig voor vaccinatieplicht voor iedereen die geen medische omstandigheden heeft die vaccinatie onmogelijk dan wel onwenselijk maken. Als je mee wil doen aan de maatschappij neem je ook je verantwoordelijkheid maar.

56 likes

Ja same, als je een egoïstische lul bent dan deal maar met de consequenties

6 likes

? Je moet toch gewoon in quarantaine als je positief test ook al ben je gevaccineerd?

1 like

Sowieso vind ik het bullshit dat je dan zogenaamd niet meer kan deelnemen aan de maatschappij. Dat kan wel. Als je je laat testen.

13 likes

Ja ook eens hoor maarja “dat is overdreven extra moeite” ofzo

1 like

Klopt officieel wel maar je QR code blijft gewoon geldig dus ik vrees dat er dan weinig mensen daadwerkelijk in quarantaine zullen gaan.

Als het niet gratis meer is dan is het niet vrijblijvend en dus extra moeite natuurlijk.

1 like