Caronatopic #12

Oh ik wist niet dat dat kon! Gelukkig, mijn grootouders zijn ook gevaccineerd maar hebben geen smartphone (überhaupt geen computer :grinning_face_with_smiling_eyes:). Kunnen ze toch nog eens uit lunchen.

2 likes

Hahaha ik lig hier hijgende stikgeluiden in bed te maken om m’n lach in te houden omdat m’n vriend naast me nog slaapt, hahaha FUCK!

4 likes

Ze weten het ook niet helemaal precies, maar het vermoeden is dat het idd iets van hulpstoffen of vulmiddelen zijn. Voor de zekerheid krijgt ze nu dus maar niks meer.

1 like

Altijd? Nee

Dit was echt de perfecte toilet-read. Zo hard gelachen

2 likes

Ja dat is nu gelukkig, helaaas hele tijd ook niet zo geweest.

Ik kan het ineens niet meer terugvinden hoe die boom ging… Twijfel nu wel een beetje.

1 like

Ja maar dat gold alleen als je dan afstand kon houden van de persoon die in quarantaine gaat. Dus als Pietje van 5.5 dan alles zelfstandig kan 5 (of voorheen 10) dagen lang. Maar omdat Pietje vaak nog geholpen wordt met aankleden en naar bed brengen en in bad gaan, en niet 10 dagen geïsoleerd op 1.5m van z’n ouders kan leven, moest dan iedereen.
Volgens mij was het zo…

1 like

Maar jouw ene kind is in aanraking geweest met iemand met corona, dus die moet in quarantaine.
Jouw andere kind en jij zijn niet in aanraking geweest met dat betreffende kind, dus hoef je ook nier in quarantaine. Pas als jouw ene kind corona heeft, dan zijn jullie in contact geweest met iemand met corona en dan moeten jullie ook in quarantaine (behalve als je bent gevaccineerd). Zo is het altijd geweest toch?

De regels op scholen zijn juist scherper geworden, vorig jaar was 1 coronabesmetting in een klas nog geen ‘probleem’, dan mocht iedereen gewoon komen. Pas bij 3 besmettingen in 1 klas, ging de klas ‘dicht’. Dit is later teruggedraaid en moest bij 1 besmetting de hele groep in quarantaine.

5 likes

Oh thanks voor je reactie! Ik ga het doorgeven!

Ze zag haar bingoavond al in het water vallen :joy: maar dat komt helemaal goed dan!

Ja dat kan ik me voorstellen inderdaad.
Ja dat is lastig te bepalen, bij ons op school werd daar door directie en ggd goed naar gekeken of het langer dan 15 minuten was volgens mij. Wij hebben ook een tijd geen groepen mogen mengen, om zo min mogelijk contacten te hebben. Weet van een school in een ander dorp dat ze daar wel de hele onderbouw naar huis hebben gestuurd, omdat zij niet met zekerheid konden zeggen hoe lang er contact is geweest.
Maar het soms wel een beetje krom ja.

Hopelijk test je kindje negatief dinsdag en kan hij/zij volgende week weer lekker naar school!

1 like

Huh dus je laat je niet vaccineren als soort van klacht tegen de overheid? Nou poe, je hebt ze te pakken hoor.

2 likes

Ze heeft zich toch gevaccineerd?

2 likes

Je QR code blijft zichtbaar die bevat namelijk de info dat je gevaccineerd bent (groen scherm), maar bij een positieve uitslag bevat die ook die info (rood scherm). Dus ik wens iedereen succes om dan binnen te komen maar als die gescand wordt dan blijkt gewoon dat je niet naar binnen mag.

1 like

Oeps, ik verwar je met de andere forummer die eerst zei dat ze gevaccineerd was en waarbij later bleek dat dat toch niet zo was. Sorry!

1 like

Ik ga zooo slecht op ‘artiesten’ (of andere mensen) die nu het hardst roepen hoe oneerlijk het is dat festivals niet door gaan, maar F1 wel, terwijl ze zich 1,5 jaar niet aan de maatregelen hebben gehouden, ze ‘niet meer mee deden’ en denken dat het vaccin een chip bevat. Ja, het is ook oneerlijk en ik vind dit ook echt belachelijk beleid. Maar joee als jij en je vriendjes zich gewoon aan de maatregelen hadden gehouden, je liet vaccineren en ‘gewoon mee hadden gedaan’ dan was er wellicht al veel meer mogelijk.

Ik kan er gewoon echt niet bij dat mensen denken dat er echt een chip in het vaccin zit oid of dat dit allemaal is bedacht door één hoger persoon. Echt, gooi jezelf weg. (Ik heb deze mensen ook in mijn close omgeving en merk gewoon dat hun gedrag ook echt invloed heeft op de manier waarop ik ze zie als persoon).

7 likes

Tim Douwsma zeker haha?

1 like

Jaa op dit moment onder andere hij! Ik had hem vorig jaar al snel overal op ontvolgt maar hij blijft maar tevoorschijn komen.

1 like

Nope, was dat maar zo

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gevaccineerde-die-positief-test-houdt-zijn-groene-vinkje~bd4e2438/

Ja maar ik mag toch hopen dat gevaccineerden die positief testen dan ook wel zo verstandig zijn om thuis te blijven, vooral met klachten.

Ja tuurlijk dat hoop ik ook, maar het is natuurlijk bizar dat er zo een fout in het systeem zit en dat de overheid dat maar voor lief neemt.

1 like