T is natuurlijk al duizend keer gezegd dat het beleid kant noch wal slaat, maar hier nog een voorbeeld (en een beetje frustratie van mijn kant XD). Komend weekend doe ik mee aan aan grote sportwedstrijd, over een lange afstand en alle mensen die meedoen zijn goed getraind en ook gezond (want; anders is het fysiek gezien niet mogelijk om zoiets te doen). Er mag geen publiek aanwezig zijn, geen horeca (het is buiten), en alle atleten, juryleden en vrijwilligers moeten TWEE keer getest worden deze week (1x een PCR test paar dagen van tevoren en 1x de ochtend van tevoren een sneltest, ongeacht vaccinatiestatus (ik ben volledig gevaccineerd maar maakt dus niks uit)). Ik en de andere atleten zijn daar natuurlijk helemaal oké mee, blij dat het uberhaupt mag… Zonder ruim 8000 euro (ken de organisatie) aan extra maatregelen (extra verkeersregelaars, extra hekken, testen, mondkapjes noem het maar op) (en dus verlies voor de organisatie) mag het niet doorgaan. Zo’n kleinere organisatie voelt dat echt wel, zo’n bedrag… Ben benieuwd hoeveel winst er is gemaakt op zoiets als afgelopen weekend. Dat 1 lijn trekken in dingen hier in Nederland kunnen ze geloof ik niet zo goed. Of nouja; helemaal niet.