Caronatopic #12

Nouuuuu daar zou ik niet zomaar van uit gaan helaas :persevere:

2 likes

Ik zag woensdag een chick met al een paar dagen keelpijn en hoesten, nog niet getest, moest per se die dag nog gezien worden, want de volgende ochtend vloog ze naar Kreta ofzo.

Ik zeg ja ehhh jij moet je zsm laten testen, wil je morgen op vakantie gaan. Zegt ze: ja weet ik, maar ik ben gister pas thuis gekomen van een weekend weg (deze beargumentatie snapte ik ook niet) en ik ben 2x gevaccineerd en dan mag je gewoon vliegen.

:cold_face:

Ik zei: lijkt me niet echt een strak plan om met mogelijk covid een hele vliegtuigcabine te besmetten en bij aankomst in je quarantaine-hotel te gaan zitten, of hoe zag je dit voor je?!

Nou ze ging zo wel een thuistest doen. Kwam ook vrolijk zonder mondkapje op naar binnen bij ons, tering wat zijn mensen toch achterlijk he.

4 likes

Maar het klopt wel wat ze zegt. Er is nu 0.0 druk om je nog te laten testen als je ergens last van hebt, behalve je eigen moraal

Ik hoop dat haar moraal en een chagrijnige huisarts haar toch de GGD hebben doen bellen, maar ik ben er bang voor.

7 likes

Israël blijft toch echt de koploper met vaccineren.

Denk je dit echt? Ik betwijfel of dit wel zo is. Als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden hadden we COVID ook niet helemaal kunnen uitroeien. Dan waren we alsnog, net zoals nu, overgelaten aan het vaccinatietempo en had er nu niet meer gekund.

Ik denk dat het wel veel besmettingen had gescheeld, ja. En dat we nu en in de toekomst ook zouden zien dat er minder mensen op de IC zouden belanden, gezien dit voor een groot % ongevaccineerde mensen zijn. Ik geloof niet dat Corona nu al weg zou zijn, daar heb je de hele wereld voor nodig en ik twijfel of dat uberhaupt kan. Maar ik geloof zeker; hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe beter we het onder controle hebben.

Ik vraag me vooral af in hoeverre het echt verschil had gemaakt als het in de rest van de wereld nog wel aanwezig blijft en muteert. Nieuw-Zeeland kan een strenge lockdown afroepen en dat werkt omdat zij vervolgens heel streng kunnen controleren wie het land binnenkomt, maar wij kunnen zoiets al niet?

(Ik ben absoluut pro-maatregelen, don’t get me wrong, vraag het me even af)

Ja tuurlijk had het houden aan de maatregelen gescheeld in besmettingen. Maar je houden aan de maatregelen had dus niet gescheeld in hoe snel we terug naar normaal kunnen. Want dat hangt dus af van de vaccinatiegraad.

Op mijn werk vertelde een collega heel blij dat haar dochter op vakantie was geweest, daar een coronatest had gedaan die positief was. Maar gelukkig was ze gevaccineerd en kon ze gewoon terug naar huis vliegen ipv in zo’n quarantainehotel!!1!!! Een andere collega zei daarop ‘gelukkig!’ Waarop ik zei dat ik het niet zo gelukkig vond dat iemand heel bewust met corona het vliegtuig in stapt en toen kreeg ik nog verbaasde blikken ook. Conclusie: mensen zijn fucking egoïstisch en ik denk dat nu heel veel mensen gewoon schijt hebben met hun vaccinatiebewijs in de hand

10 likes

Soms zou ik het nog niet zo’n gek idee vinden als mensen die zich niet willen laten inenten en dan niet om medische redenen dan maandelijks maar een hoge extra toeslag moeten betalen m.b.t. hun zorgverzekering.

11 likes

Haha ja en Maxima en Amalia dan ook zo lekker onopvallend hun mondkapje weer over hun neus schuiven als ze in beeld zijn :joy: Alexander niet, die boeit het volgens mij allemaal geen hol. Ik heb wel eens gedacht dat het best zou kunnen dat hij niet in Corona gelooft
 Later werd hem een vraag gesteld en hij ging nog net niet op de lip van de interviewer staan die daar maar een beetje stond met z’n lange microfoon die hij nu gewoon rechtop kon houden ipv ver voor zich uit haha.

1 like

Prind Bernard had hem echt praktisch op zijn kin hangen voor mijn gevoel. Ze nemen het niet zo nauw daar, maar what else is new.

2 likes

Ik was vandaag voor het eerst sinds anderhalf jaar weer naar voetbal. Echt geweldig natuurlijk want had het echt onwijs gemist. Maar de qr code werd niet in combinatie met id gecontroleerd? Ik dacht dat dat zo moest? Voor de ingang werd de qr code gescand en als die ok was mocht je doorlopen naar een gedeelte waar je toegangskaartkaart(ik heb seizoenskaart) gecontroleerd werd. Maar ik heb nergens een id hoeven laten zien?

Ik ben ook laatst voor het eerst weer naar het stadion geweest, maar moest bij een soort centrale barriĂšre de qr laten scannen en daarbij identificatiecontrole. En dan verderop bij de reguliere ingang kaart scannen bij het poortje zoals normaal. Ook meerdere mensen gezien die weg werden gestuurd omdat ze het niet in orde hadden.
Wel vervelend dat ze het daar niet deden, ik vond het wel een veilig gevoel dat iedereen goed gecheckt was.

@Wonderland bij ‘mijn’ stadion dus wel gewoon, ik heb daarvoor misschien 1.5 minuut in de rij gestaan, en vervolgens voor het draaipoortje (waar ik normaal dan 3 minuten in de rij sta) niet meer, dus netto was ik sneller binnen.

3 likes

In het buitenland (Frankrijk althans) gebeurde het scannen ook nooit in combinatie met id kaart. Wist niet eens dat dat moest haha, had nooit m’n paspoort mee als ik boodschappen ging doen :see_no_evil:.
Klinkt wel logisch van wel eigenlijk, Maar niet over nagedacht :sweat_smile:

Laten we het dan ook direct invoeren voor mensen die alcohol drinken, fastfood eten, niet sporten, roken, wel eens drugs gebruiken of een een stressvolle baan hebben Zijn ook allemaal gezondheidszorgrisico’s, Wil je in zo’n samenleving leven?

9 likes

Bij “mijn” club werd dit wel gecontroleerd. De rijen waren super lang maar het ging heel vlot. Je kwam eerst bij de beveiliging en die controleerde je qr code in combi met je identiteitsbewijs en daarna mocht je door naar de draaihekken voor je seizoenkaart check. De jongen voor mij had geen qr code maar alleen zijn briefje met de stempels er op en hij kwam echt niet binnen.

3 likes

Dat is niet helemaal waar wat je nu zegt. Mensen die overgewicht hebben vormen geen direct gevaar voor mijn gezondheid. Mensen die roken wel, maar daarom is roken ook verboden inmiddels op heel veel openbare plekken.
Als je het zo bekijkt zou het niet zo gek zijn als er echt langdurende restricties komen tegen mensen die zich bewust niet laten vaccineren.

2 likes

Maar de discussie ging niet over een verbod of risico voor andere mensen, maar extra toeslag op een verzekering.

3 likes