Caronatopic #12

Jullie kunnen ook gewoon buiten zitten? Denk dat we ook overgaan naar een maatschappij waar er ook in de winter buiten gegeten wordt met terrasverwarmers. Of die mensen kunnen zich laten testen voor die dag en dan ook binnen zitten. Er zijn alternatieven eh. Het is niet dat je niet meer buiten moogt.

7 likes

Het is nog niet bekend of de coronapas ook op het terras verplicht gaat zijn in NL of dat die uitgezonderd worden. Neemt niet weg dat er genoeg alternatieven zijn natuurlijk

2 likes

We gaan waarschijnlijk naar een boerderij waar we binnen en buiten kunnen zitten en we laten barbecue catering komen. Het ziet er superleuk uit en iedereen is er enthousiast over. Er zijn enkele collega’s die principiĂ«le bezwaren hebben tegen testen/vaccineren/toegangsbewijs (eigenlijk alles dus😂) en enkele collega’s die zwanger zijn en niet willen vaccineren, dus dit is een prima alternatieve optie.

Edit: En we denken vooraf in de middag een Solex tour te maken, dan gaan we bij een collega langs en drinken we thee bij haar in de tuin. Er kan dus nog steeds best veel.

Bbq catering is nog steeds horeca. Dus je verplaatst dan je uitgaven.
Neemt niet weg dat het lastiger is e.d.

2 likes

En @Peyton, thanks voor jullie reacties. Ik wil niet te krampachtig doen, mensen nog wel gewoon normaal, eerlijk en open blijven behandelen. Maar zo’n WWII opmerking vind ik echt zo ongepast en schandelijk. Ik denk dat ik het antwoord op m’n eigen vraag ook wel weet, dat ik hier niet meer terug moet komen

4 likes

Nou, het is de plaatselijke slager die z’n eigen barbecues en vlees etc meeneemt

Zin in! Eindelijk weer barren, concertje en misschien een normale popronde

2 likes

Ik vraag me dus af of ergens word bijgehouden waar je QR code word gescand? De roverheid hoeft niet te weten waar ik allemaal eet natuurlijk :face_with_monocle::face_with_monocle:

4 likes

Ik ben serieus benieuwd of mijn zwager en schoonzus hun prik nu gaan halen. Ze zijn de enige die niet gevaccineerd zijn van de fam “omdat het vaccin er wel heel snel was”.

2 likes

Maar het verschil is dat er nu nog afstand gehouden moet worden in bijvoorbeeld een museum (of dat ook echt gedaan wordt buiten beschouwing gelaten) en dat er maar een max aantal mensen tegelijk in mag. Dat helpt natuurlijk wel tegen het voorkomen van een eventuele uitbraak. Straks mag iedereen en z’n moeder er weer tegelijk in, en is de kans op een uitbraak groter en daarom is dan de qr check. Dus ze ruilen 1,5 en bezoekersaantallenbeperking voor de qr code.

3 likes

Een negatieve test is maar 24 uur geldig helaas.

De restaurants waren al open, maar moeten gaan controleren op vaccinatiebewijs of negatieve test. De clubs ook maar moeten sluiten om middernacht.

1 like

Ik denk dat er in de praktijk niks gaat veranderen, alleen dat die 1,5 meter wegvalt. Ik moet in Rotterdam nog de zaak tegen komen die daar echt serieus mee omgaat, dus ik verwacht ook met dit een lakse houding. Heel benieuwd!

Ik denk dat het ook niet meehelpt dat er in NL altijd gezegd werd dat er geen vaccinatieplicht kwam en ‘nee ook geen indirecte plicht’, en dat dit natuurlijk daar wel een beetje naar ruikt. Feitelijk gezien is het niet zo want je hebt nog een andere optie: testen (of thuisblijven). Maar het voelt voor veel mensen toch als een indirecte verplichting. Zeker nu het idd zo laat pas komt.

7 likes

Ja maar niet alleen in Rotterdam volgens mij, overal gaat het naar mijn idee zo. In het begin zullen ze wel controleren misschien, maar met dat personeelstekort denk ik dat het snel zal afzwakken.

1 like

Ja helemaal eens! Door andere communicatie had zo veel anders kunnen gaan. Maarjaaaa beste stuurman aan wal enzo, het is ook een kut baan om dit allemaal te moeten beslissen :wink:

1 like

Ik zie trouwens wel net deze cijfers voorbij komen over het effect van de coronapas in Frankrijk op de vaccinatiegraad :scream: wel echt een mega groot verschil. Ben heel benieuwd of er hier in Nederland nog veel mensen overstag zullen gaan dan

5 likes

Ik heb zo het gevoel dat de groep die niet overstag gaat vooral zichzelf gruwelijk in de weg zit. Het is geen zwakte om te zeggen: oke ik ga nu alsnog. Ga gewoon.

30 likes

Hoeven de mensen die niet gevaccineerd zijn ook geen 1.5 afstand meer te houden?
En maken jullie zelf in je privé omgeving onderscheid in wie je weer gaat knuffelen of ernaast zitten oid (iig geen afstand) op basis van of ze wel of niet gevaccineerd zijn?
Ik vind t allemaal maar lastig. Ik zou op verjaardagen liever de mensen die niet gevaccineerd zijn ook niet zoenen of knuffelen maar dan zou je het eerst moeten vragen. En sowieso aan iedereen of ze er wel of niet oké mee zijn.

Ook straks met kraambezoek, de mensen die niet gevaccineerd zijn, mogen die mijn baby wel vasthouden of alleen met mondkapje en handen wassen, en kun je dat van ze vragen of ben je dan ook weer aan het ‘discrimineren’. Ik weet t nog niet.

Straks zul je ook verkeerde cijfers zien denk ik. Als de niet gevaccineerden een test moeten doen voor toegang en dus sowieso geen corona hebben. Dan heb je als gevaccineerde dus relatief meer kans om het over te dragen? Voor mijn gevoel allemaal omgekeerde wereld ofzo.

Ik zoen of knuffel al 1,5 jaar niemand behalve m’n partner en kind. Dat zal zo wel blijven. Geen zin daarin.

Kraambezoek ga ik dit keer niet doen, behalve familie. Diegene die niet gevaccineerd zijn, zijn niet welkom. Bv 2 schoonbroers icl hun gezin. Want zij hebben kids in de basisschoolleeftijd en daar circuleert nou eenmaal Corona. Ik neem geen risico met m’n baby.

12 likes