Hoeft je nou geen coronapas te laten zien in de sportschool? In een spinningles besmet je elkaar toch veel sneller dan als je stil zit in bios/theater/horeca?
Sporschool is wel wat essentieler dan een restaurant voor de gezondheid van een individu. Lijkt me dat ze dat nog iets minder snel op die plekken zullen toepassen.
Ik snap horeca tot 00:00 echt niet als je ook zegt ja je mag weer hossen in het stadion ?
Ik verbaas mij er over dat bijna de helft voor een vaccinatiepas voor werk is. Dan wordt het dus wel echt een indirecte vaccinatieplicht en gaat het argument ârestaurants zijn alleen maar een luxeâ niet meer op.
Er zijn toch heel veel banen waarbij je niet kan thuiswerken
Heerlijk ook dat Kevin uit Purmerend denkt dat hij een onwijs statement maakt door de Pathé te boycotten. God geef mij het zelfvertrouwen van een antivaxxer
Ik dacht altijd dat het vanuit de corona check app niet te zien was of je was gevaccineerd of was getest. Maar via de internationale kun je wel zien waarmee je vaccineren bent.
Alleen bij de Nederlandse niet.
(Te vinden bij de qr code en dan rechtsboven op de I klikken)
Nou dan is de keus dus makkelijk gemaakt vaccineren
De testen blijven gratis? Wat idioot zeg. De gevaccineerden betalen dus mee aan de testen van Wappies. Waanzin.
Tja het alternatief is dat er betaald moet worden voor de testen en dan is de kans natuurlijk kleiner dat mensen een test gaan doen. Ik denk dat dat een groter risico is. Helemaal als je bedenkt hoe veel mensen zelf een diagnose stellen: ânee, is geen Corona hoor, ik heb gewoon een loopneusââŠâŠ
Dus ik denk dat het goed is dat de drempel om te testen zo laag mogelijk blijft. Daar is uiteindelijk iedereen bij gebaat.
Maar die hebben toch de 25e dan gewoon politie op de stoep staan met de boodschap je hebt maar mee te doen of je kan de tent sluiten?
Hoeveel geld is er eigenlijk naar de zorg gegaan in 2021? Op de eenmalige bonus voor medewerkers na? Weet niet zo goed of en waar ik dat kan vinden.
Ben daar wel benieuwd naar, vooral als ze nu extra geld gaan pompen in beveiliging door handhaving/boaâs. Mag hopen dat ze meer investeren in goede zorg dan in beveiliging.
Prima toch, zo wordt het steeds makkelijker om wappies te ontwijken
Straks kunnen alle normaloâs nergens meer heen??? Omdat elke organisatie zoân sticker op de ramen plakt
Wow dat zoân grote keten zich zo uitspreekt verrast me wel
âIedereenâ welkom. Niet âalleen ongevaccineerden welkomâ.
Andersom hebben de âwappiesâ toch ook meebetaald aan onze vaccins?
âBehalve mensen in een risicogroep en met een kwetsbaar immuunsysteemâ