Caronatopic #12

De testen blijven gratis? Wat idioot zeg. De gevaccineerden betalen dus mee aan de testen van Wappies. Waanzin.

7 likes

Tja het alternatief is dat er betaald moet worden voor de testen en dan is de kans natuurlijk kleiner dat mensen een test gaan doen. Ik denk dat dat een groter risico is. Helemaal als je bedenkt hoe veel mensen zelf een diagnose stellen: ‘nee, is geen Corona hoor, ik heb gewoon een loopneus’……

Dus ik denk dat het goed is dat de drempel om te testen zo laag mogelijk blijft. Daar is uiteindelijk iedereen bij gebaat.

5 likes

Maar die hebben toch de 25e dan gewoon politie op de stoep staan met de boodschap je hebt maar mee te doen of je kan de tent sluiten?

1 like

:expressionless:

Hoeveel geld is er eigenlijk naar de zorg gegaan in 2021? Op de eenmalige bonus voor medewerkers na? Weet niet zo goed of en waar ik dat kan vinden.
Ben daar wel benieuwd naar, vooral als ze nu extra geld gaan pompen in beveiliging door handhaving/boa’s. Mag hopen dat ze meer investeren in goede zorg dan in beveiliging.

4 likes

Prima toch, zo wordt het steeds makkelijker om wappies te ontwijken :stuck_out_tongue:

3 likes

2 likes

Straks kunnen alle normalo’s nergens meer heen??? :eek: Omdat elke organisatie zo’n sticker op de ramen plakt

23 likes

Wow dat zo’n grote keten zich zo uitspreekt verrast me wel

11 likes

‘Iedereen’ welkom. Niet ‘alleen ongevaccineerden welkom’.

Andersom hebben de ‘wappies’ toch ook meebetaald aan onze vaccins?

2 likes

‘Behalve mensen in een risicogroep en met een kwetsbaar immuunsysteem’

8 likes

Wat zijn veel mensen toch lekker :sparkles:creabea hier in dit land hè met al die zogenaamde oplossingen

1 like

Haha maar ik ga geen restaurant supporten dat zulke achterlijke keuzes maakt

26 likes

Zo lees ik het ook, maar kan me voorstellen dat bijv mensen uit een risicogroep dit soort tenten juist gaan vermijden

1 like

Maar even voor mijn beeldvorming… het grootste deel van NL is toch gevaccineerd? Het is toch iets in de 80 procent gevaccineerden? Waarom doet de horeca dan zo… moeilijk? Dan kan er (even naar beneden afgerond) 20% alleen komen als ze zich laten testen. Ga je daar echt zo boos om doen, als je gewoon 80% van het land (overdreven, maar je snapt wat ik bedoel) kan ontvangen…?

3 likes

Ik zie hier in de buurt ook allerlei restaurants ook zo’n statement maken.
Dat betekent dus dat iedereen daar zonder 1,5 meter bij elkaar zit, en dat je dus niet weet of die persoon gevaccineerd of negatief getest is…
Dan sla ik die toko toch echt over hoor…

3 likes

Snap wat je bedoelt, maar in een supermarkt,bus,trein, sportschool, school, kantoor, wachtruimte van een ziekenhuis, het gemeentehuis… daar weet je ook niet of iemand gevaccineerd/getest is? Voor besmetting maakt het toch niet uit waar je je bevindt. Horeca of ov of kantoor.

4 likes

Dus die zou je eventueel bewust kunnen mijden als je dat wil. Met de nieuwe regels zou je er in de horeca en cultuursector vanuit moeten kunnen gaan dat dat niet nodig is. Als bedrijven daar dan schijt aan hebben dan levert dat voor wel degelijk extra gevaar op terwijl je je veilig waant.

4 likes

Daarom is het fijn dat zoiets als naar een restaurant gaan wel ‘veilig’ kan. Ik vind het gewoon te idioot voor woorden dat restaurants zich dan zo gaan verzetten tegen de overheid. Zo achteloos en asociaal.

En volgens mij begint 't gewoon bij 1 restaurant en dan nemen al die Thierry schapen het over van ‘oh ja wel een goed idee eigenlijk’ en zo heb je straks allemaal restaurants waar ze schijt hebben aan de regels vd overheid.

3 likes