Wat zijn veel mensen toch lekker creabea hier in dit land hè met al die zogenaamde oplossingen
Haha maar ik ga geen restaurant supporten dat zulke achterlijke keuzes maakt
Zo lees ik het ook, maar kan me voorstellen dat bijv mensen uit een risicogroep dit soort tenten juist gaan vermijden
Maar even voor mijn beeldvorming… het grootste deel van NL is toch gevaccineerd? Het is toch iets in de 80 procent gevaccineerden? Waarom doet de horeca dan zo… moeilijk? Dan kan er (even naar beneden afgerond) 20% alleen komen als ze zich laten testen. Ga je daar echt zo boos om doen, als je gewoon 80% van het land (overdreven, maar je snapt wat ik bedoel) kan ontvangen…?
Ik zie hier in de buurt ook allerlei restaurants ook zo’n statement maken.
Dat betekent dus dat iedereen daar zonder 1,5 meter bij elkaar zit, en dat je dus niet weet of die persoon gevaccineerd of negatief getest is…
Dan sla ik die toko toch echt over hoor…
Snap wat je bedoelt, maar in een supermarkt,bus,trein, sportschool, school, kantoor, wachtruimte van een ziekenhuis, het gemeentehuis… daar weet je ook niet of iemand gevaccineerd/getest is? Voor besmetting maakt het toch niet uit waar je je bevindt. Horeca of ov of kantoor.
Dus die zou je eventueel bewust kunnen mijden als je dat wil. Met de nieuwe regels zou je er in de horeca en cultuursector vanuit moeten kunnen gaan dat dat niet nodig is. Als bedrijven daar dan schijt aan hebben dan levert dat voor wel degelijk extra gevaar op terwijl je je veilig waant.
Daarom is het fijn dat zoiets als naar een restaurant gaan wel ‘veilig’ kan. Ik vind het gewoon te idioot voor woorden dat restaurants zich dan zo gaan verzetten tegen de overheid. Zo achteloos en asociaal.
En volgens mij begint 't gewoon bij 1 restaurant en dan nemen al die Thierry schapen het over van ‘oh ja wel een goed idee eigenlijk’ en zo heb je straks allemaal restaurants waar ze schijt hebben aan de regels vd overheid.
Bagels & beans is toch vies en overpriced
Ja ik vind dit ook echt een beetje gênant ofzo, wat zegt dit over zo’n keten? Vind dat trouwens ook van al die mensen die reageren, ik ken praktisch echt alleen maar gevaccineerden, dus kan er echt nier zo bij.
Overigens lees ik van de anti-vaxxers nu alleen nog maar het argument: ‘gevaccineerden kunnen het virus ook overbrengen’.
Wat ik echt zo bespottelijk vindt want als we nu zouden zeggen dat zij zich ook moeten laten testen zijn de niet-gevaccineerden er echt níks mee opgeschoten. Come on mensen, neem gewoon die prik
Ik vind er niks mis mee dat bedrijven zich uitspreken. Je vaccineren blijft een keuze, ik vind het kwalijk dat de overheid je gaat ‘dwingen’ door te zeggen oke prima maar dan mag je niet meer uit eten en naar de bios. Ik ben gevaccineerd en risicogroep, het doet mij niks als er een ongevaccineerd iemand in hetzelfde restaurant zit?
Of mis ik nou een enorm punt?
Denk dat het al fout gaat dat mensen denken dat ze niks meer mogen. Het kan nog wel, als je je test.
Dank voor de nuance! Ik bedoelde ook zeker niet dat de horeca moeilijk doet, slecht verwoord van mij. Ze hebben het niet makkelijk gehad, weet ik.
Waarom kan horeca niet gewoon de keuze krijgen? Of 1.5 meter aanhouden en iedereen is welkom, of de 1.5 meter loslaten en meer mensen (gevaccineerd of getest) kunnen verwelkomen maar dan wel politieagentje moeten spelen.
Maar je mag gewoon uit eten als je niet gevaccineerd bent, alleen dan moet je ff een test doen voor je naar binnen mag. Net zoals wij allemaal het afgelopen half jaar hebben gedaan. Lijkt me een kleine moeite om de gezondheid van de mensen om je heen (en het personeel van de horecazaak die geen keus heeft!) te beschermen.
Ja same, en als ik dan al die reacties online lees dan denk ik ook, wie zijn deze mensen?? Leef echt in een andere wereld ofzo
Dat slaat toch nergens op, dan weet je nooit waar je wel of niet heen kan. Dan kan je het net zo goed helemaal niet doen.
Hoeveel mensen ken jij die niet gevaccineerd zijn? En met kennen bedoel ik niet mensen die je 1 of 2 keer gesproken hebt maar kennissen/vrienden/familie etc?
- 0
- 1/2
- 3/4
- 5/6
- 7/8
- 9/10
- 11/12
- 13/14
- 15/16
- 17/18
- 19/20
- 21+
0 stemmers
Hoezo weet je dan niet waar je wel of niet heen kan? Horeca hebben vaak een website, social media, ze plaatsen het daar, je zoekt het even op en je weet het.
Testen om uit eten te gaan? Ik heb dat het afgelopen jaar 0 keer gedaan? Moest dat? ik ben 1x naar een testenvoortoegang concertje geweest maar meer niet