Caronatopic #12

Ja, ik dacht net ook om hetzelfde te doen en ook ergens uit principe maar ik ken mezelf, ik ga bezwijken onder de sociale druk en het toch afdoen als andere mensen kijken. :grimacing:

1 like

Ik word echt een beetje moedeloos van alle weldenkende mensen om mij heen waarbij nu ineens sinds het besluit over het toegangsbewijs ā€˜de ogen zijn geopend’ en die allemaal ongefundeerde bagger de wereld in slingeren. En als je er dan een feit dat hun bewering compleet ontkracht tegenover zet is het ā€˜ja het gaat mij niet om de cijfers maar om de bewustwording’.

Goed bezig hoor, lekker ingraven in je wereld vol zelfbedachte feiten en gecopypaste bullshit

3 likes

Heel eerlijk: ik was gisteravond ā€œuitā€ en er werd nergens 1,5m afstand gehouden. Ik was in 2 kroegen / uitgaansgelegenheden en bij beiden stond de ruimte helemaal vol met tafeltjes die veel te dicht bij elkaar stonden. Nu wordt er uiteraard nog 0,0 gecheckt dus eigenlijk is er helemaal geen verschil met volgende week en alle horecagelegenheden die zeggen niet te gaan controleren.

1 like

In coronatijd heb ik al zo vaak gehad dat ik dacht is dit nou keelpijn of niet :roll_eyes:. Heb nu al een paar dagen na veel praten dat het als een soort keelpijn voelt en de ochtend erna is het zo goed als weg. Dus voor de zekerheid toch maar een test gepland voor vanochtend. Ga maandag naar Terschelling dus hoop dat de uitslag er op tijd is :crossed_fingers:.

2 likes

Ik vind dit soort lijsten heel handig, want dan weet ik waar ik niet naartoe moet! Moet zeggen dat ik het van de gemeentes ook wel heel dom vind dat ze zeggen dat ze toch niet gaan handhaven. Joee, dat is toch een uitnodiging voor ondernemers om schijt te hebben? Dat het in de praktijk niet heel veel zal zijn ivm personeelstekort etc oke maar om dit van te voren ook zo aan te kondigen…

Gisteren was het hier in de binnenstad ook echt heel druk. Tussen tafeltjes zat er echt niet voldoende afstand en mensen zaten vrijwel bij elkaar op schoot. Gelukkig een plek kunnen vinden waarbij er wel voldoende afstand was want buiten Corona zit ik ook niet graag bij een vreemde op schoot eigenlijk :’).

4 likes

Dat hoop ik echt voor de horecamensen, het is zwaar genoeg geweest voor ze!

2 likes

Is ook handig voor eventuele handhaving… Kunnen ze zo het lijstje afwerken.

2 likes

Ik hoop dat ze heel streng gaan handhaven. 1 waarschuwing en anders tent sluiten.

2 likes

Ik vind dit echt zo vreemd. Het is niet alsof er een optie is gegeven van hey je mag het vragen maar het hoeft ook niet. Ik las ook dat ze in Amsterdam er niet eens op gaan handhaven. Dan wordt het net zo een schijnveiligheid als laat je gegevens achter op het terras.

Ik hou dus de facebook bij van het horeca bedrijf van mijn ouders, maar die krijgen berichten wat wij gaan doen vanaf 26 sept. Hebben er bewust niets groots op gezet omdat je daar alleen maar slecht mee doet en reacties uitlokt, ik vind het dom van de ondernemers om er jezelf zo van af te zetten. Ze hebben het ook echt zwaar gehad hoor, maar je zal het er maar even mee moeten doen. Steun is goed geweest tov andere beroepen/bedrijven in een crisis (veehouderij bij een ziekte bijv, dan is de steun 0 en heb je ook 0 inkomsten en alleen maar verliezen). Hebben gelukkig ook Ɣl hun personeel nog op de loonlijst staan door deze volledig te hebben doorbetaald in tijden van sluiting.

Ik sta zelf achter het besluit, gelukkig ook heel mijn omgeving. Ik hoop dat het een veilige plek blijft voor iedereen, ook de mensen die nu niet durven maar daardoor wel weer gaan. En wat mij betreft mogen ze ook heel streng gaan handhaven en de toko’s sluiten die dit bewust niet controleren.
Wat ik wel een ā€œbetereā€ oplossing had gevonden dat je misschien als ondernemer de keuze mocht hebben, óf 1,5 meter afstand en dan vaste zit plekken, óf corona pas. Dan kon je desnoods dagen organiseren voor de mensen die anti pas zijn en dagen voor iedereen die anders niet graag zouden komen.

Overigens hou ik zelf die sites in de gaten om te kijken of ā€œmijnā€ favo tentjes er niet tussen komen staan omdat ik zulke imo domme dingen niet wil ondersteunen, tot nu toe gelukkig niet haha. Zelf in mijn woonplaats 0 meldingen! Dat mag zo wel blijven!

10 likes

Persoonlijk kan mij die pas echt niks boeien, ik vind al dat geroeptoeter van tegenstanders irritanter. Maar ja, vast makkelijk praten omdat ik wel gevaccineerd ben dus ik binnen 2 tellen die app gedownload heb als ik hem ooit nodig ga hebben. :see_no_evil: Als ik niet gevaccineerd zou zijn dan zou ik het ook niet leuk vinden om voor ieder dingetje te moeten testen, voor een etentje zou ik het ook niet waard vinden. Jammer dan, komt wel weer over een paar maanden!

Maar als ik een horeca baas was dan had ik het ook wel shit gevonden. Dat je dan met al je personeel steeds dat gezeik van die tegenstanders moet aanhoren die toch willen komen. En dat je dan echt voor politieagent moet gaan spelen. In zo’n geval zou ik dus wel denken; ik doe niet mee :joy: Tenzij de gemeente een beveiliger of handhaver regelt om het klusje op te knappen. Maar ik zou het personeel er niet mee willen opzadelen.

Lastige discussie!

8 likes

Klopt idd! Het zou prima zijn opzich de regels, als de mensen die in discussie gaan gewoon weg blijven en hun verlies nemen. Dat controleren is opzich zo gedaan, alleen de eeuwige discussie…

Je bedoelt die van de NOS? Sinds vorige week is er geen coronaliveblog meer in het weekend. En nee dat was niet aangekondigd.

1 like

Ik ben heel benieuwd naar zo’n lijst voor het 010, enig idee waar ik die kan vinden? Wil die toko’s graag boycotten

3 likes

Ik ken iemand die zich niet laat testen omdat ze ā€˜op haar eigen immuunsysteem vertrouwd’. Zij werkte een hele lange tijd in de gezondheidszorg

Ik hoop echt dat al deze mensen de volgende keer dat ze echt wat hebben ook lekker thuis blijven :expressionless:

1 like

Niet als ze zich gewoon aan de regels houden.

Ligt mss aan mij, maar ik zou blij zijn dan de tent open zou mogen blijven. Dan maar een controle. En op het terras hoeft het niet eens. Ik vind dat de horeca zich opstelt als een slachtoffer. Zoiets als ondernemersrisico hoor je niemand over. Ze hebben ook jaaaaren kunnen cashen. Hoor je ook niemand over.

5 likes

Ik kom uit een ondernemersfamilie. Ondernemen betekent dat je risico loopt. Je kan veel verdienen maar ook veel verliezen wat inkomsten betreft. Een goede onderneming calculeert dan in. En nu, roeien met de riemen die je hebt en kijken in mogelijkheden ipv beperkingen en klagen over hoe zwaar alles is geweest. Dat was en is het namelijk voor iedereen

5 likes

Is misschien wel zo vanuit het perspectief van de baas, maar als ik als 22-jarige voor een kutloontje mijn boterham in de bediening probeer te verdienen, en ik krijg er zo’n waslijst met extra verantwoordelijkheden bij, zou ik dat niet heel chill vinden…

15 likes