Caronatopic #12

Onder de studenten? Of ook onder het personeel?

War ik lastig vind aan deze mensen is dat het wereld alleen om hun draait. Nooit zou je hun horen zeggen “ja ik doe het ook voor de medemens”. Er is 0.0 solidariteit.

5 likes

Ik word gewoon bijna agressief van die non-argumenten, mijn brein kan dit gewoon niet bevatten hoor wát een enorm egoïsme. Zelfs als je mega prikangst hebt denk ik ja, kan wel begrijpen dat het echt heeeel eng is maar neem iemand mee wiens hand je fijn kan knijpen, zet je tanden stevig op elkaar, en sta die doodsangst even 3 seconden uit, daarna is het voorbij. Ik haat achtbanen echt enorm intens maar als het nodig was voor de volksgezondheid zou ik zo over de kop gaan.

10 likes

Net van die peuterpubers die Nee zeggen zonder dat ze zelf eigenlijk weten waarom.

2 likes

Ik heb dus enorme prikangst en ik ben met mijn vriend gegaan. Trouwens ik moet zeggen het was echt een van de veiligste plekken om heen te gaan. Ze zijn daar gewoon super goed op ingericht en weten wat ze moeten doen in die situatie. Dus ik vind dat ook zo een argument om niets.

5 likes

Ik erger mij kapot om het feit dat de discussie meteen zo vijandig is. Sommige ongevaccineerden plaatsen zich echt boven iedereen en dan zijn ze zo badinerend in hun antwoorden. Maar goed mijn fout was sowieso comments lezen onder de post van een restaurant die niet mee doet, want vrijheid blabla.

1 like

Goed van je!

2 likes

Allebei.

Ja weet je dit was eng, maar ik vind corona ook eng dus dan maar liever angstig de prikken halen.

2 likes

Mijn dochter van 9 heeft long Covid. Ze gaat nu een revalidatietraject in omdat ze met cognitieve problemen en extreme vermoeidheid worstelt…
Ze is volledig gezond, gezond gewicht, sportief etc. Dan gaat die vlieger ook niet echt op hè….dat alleen bepaalde mensen long Covid krijgen…

Hopelijk gaat het met jouw gezondheid ook snel een stuk beter…

25 likes

Wat lief, dankjewel!

2 likes

Ik vraag me af of de invoering van de coronapas effect gaat hebben op de prijzen in de sectoren waar het voor gaat gelden. Er worden toch een kleine 2 miljoen consumenten uit de markt gehaald. Natuurlijk gaat een deel alsnog de prik halen, maar er is ook best weerstand onder gevaccineerden. Ik vraag me af of hier rekening mee gehouden is.

Ze worden niet uit de markt gehaald, ze kunnen gewoon een test doen en dan nog steeds alles doen wat ze willen. Waarom doet iedereen steeds maar alsof die mensen worden buiten gesloten van alles terwijl dat helemaal niet aan de orde is :thinking:

38 likes

Ja dat is zo, je kunt testen maar ze zullen toch veel minder geld besteden in die sectoren en alternatieven zoeken ben ik bang.

1 like

Maar het gaat er toch om dat ánderen niet gaan testen? Als ik niet gevaccineerd zou zijn zou ik niet heen willen omdat er van alles door elkaar loopt nu de horeca niet controleert. Die mensen loopt de horeca mis.

Maar dan schuift het geld toch naar een andere activiteit/sector. Bv ze kunnen niet naar het restaurant dan zullen de ongevaccineerde waarschijnlijk meer etentjes thuis geven (meer geld naar de supermarkt). Of is dat te eenvoudig gedacht haha.

1 like

Ja zulke dingen ga je vast heel veel zien, maar dan lopen die sectoren toch geld mis terwijl ze al in zwaar weer zaten. En de supermarkten hadden al die tijd al enorm veel winst gemaakt.

2 likes

Denk dat je gelijk hebt. Denk niet dat die mensen al het geld gaan oppotten.

2 likes

Ik denk dat een heel grote middenmoot hun uitgaven niet verandert, ongeacht maatregelen.
Dan is er een kleine groep aan het ene uiterste dat niet meer ‘mag’ en dus minder geld gaat uitgeven in bijv. restaurants (of alleen in restaurants die roepen zich nadrukkelijk niet aan de regels te houden).
Aan het andere uiterste is een kleine groep die door de nieuwe maatregelen juist misschien wel weer vertrouwen krijgt om naar een restaurant te gaan (en die dan waarschijnlijk alleen restaurants opzoekt die nadrukkelijk roepen zich wel aan de regels te houden).
Netto verwacht ik dat het allemaal wel meevalt qua verschillen.

9 likes

Ja dus! Behalve in Brussel en Wallonië.
Gelukkig dat ze het in zorginstellingen en openbaar vervoer wel nog houden, al vind ik het in winkels soms wel tricky. Mensen begrijpen daar soms echt het concept personal space niet.

1 like