Ik hou dus de facebook bij van het horeca bedrijf van mijn ouders, maar die krijgen berichten wat wij gaan doen vanaf 26 sept. Hebben er bewust niets groots op gezet omdat je daar alleen maar slecht mee doet en reacties uitlokt, ik vind het dom van de ondernemers om er jezelf zo van af te zetten. Ze hebben het ook echt zwaar gehad hoor, maar je zal het er maar even mee moeten doen. Steun is goed geweest tov andere beroepen/bedrijven in een crisis (veehouderij bij een ziekte bijv, dan is de steun 0 en heb je ook 0 inkomsten en alleen maar verliezen). Hebben gelukkig ook ál hun personeel nog op de loonlijst staan door deze volledig te hebben doorbetaald in tijden van sluiting.
Ik sta zelf achter het besluit, gelukkig ook heel mijn omgeving. Ik hoop dat het een veilige plek blijft voor iedereen, ook de mensen die nu niet durven maar daardoor wel weer gaan. En wat mij betreft mogen ze ook heel streng gaan handhaven en de toko’s sluiten die dit bewust niet controleren.
Wat ik wel een “betere” oplossing had gevonden dat je misschien als ondernemer de keuze mocht hebben, óf 1,5 meter afstand en dan vaste zit plekken, óf corona pas. Dan kon je desnoods dagen organiseren voor de mensen die anti pas zijn en dagen voor iedereen die anders niet graag zouden komen.
Overigens hou ik zelf die sites in de gaten om te kijken of “mijn” favo tentjes er niet tussen komen staan omdat ik zulke imo domme dingen niet wil ondersteunen, tot nu toe gelukkig niet haha. Zelf in mijn woonplaats 0 meldingen! Dat mag zo wel blijven!