Caronatopic #12

Oh joh hier weer een nieuw dieptepunt bereikt, buurvrouw kwam even kijken hoe ik mijn woning ingericht heb aangezien ik er net woon. Ze twijfelde of ze haar appartement te koop ging zetten. “Ja maar ik werk als ZZP’er in de zorg en ik laat me niet vaccineren dus ik weet niet of ik straks nog een baan heb met die vaccinatie verplichting” Hahaha ik had echt m’n hoofd willen filmen toen ze dat zei, ik was met stomheid geslagen dat ze dat écht zei. Ik ben behoorlijk uitgesproken over vaccineren dus moest mezelf echt inhouden om niet de discussie aan te gaan. Heb haar snel m’n woning uit gebonjourd :wave:t4:

4 likes

Huh, waarom is het voorstel dat die lage schalen maar 1 procent omhoog gaan en die schalen erboven 3,5%

Oostenrijk heeft de regels voor wintersport ook bekend gemaakt. Gevaccineerd, getest of genezen (3G) voor horeca en skiliften. In gesloten liften ook FFP2 maskers. Dat laatste is wel lastig met een helm maar verder vind ik het helemaal prima. Las ook allemaal reacties op Facebook van mensen die dan niet gaan, dikke prima! Denk ook dat de andere landen met dezelfde maatregelen zullen komen. voelt toch redelijk veilig zo, ben ook heel blij dat het straks weer kan en mag!

5 likes

Ik vind het ook nog echt wel redelijke regels. En als mensen hierdoor niet gaan hebben ze alleen zichzelf ermee toch?

1 like

Hm ik vind dit best vrij. Ik ben benieuwd waar dan de mensen die niet meer willen gaan op afhaken?
Hadden zij gedacht dat ze zonder enig bewijs er heen konden gaan?

Kan er ook vanaf hangen hoe toegankelijk het is?
Ik was vorige week in Duitsland op een vakantiepark en daar was een gratis test mogelijkheid, en dan ook nog de lolliepop-test. Dan zou iedere 24 uur testen best een optie kunnen zijn.

1 like

Nee dat is denk ik nog niet bekend, maar zal niet langer dan 2 dagen zijn lijkt me? Zoiets was het vorig jaar in Zwitserland ook dacht ik.
Verder ben ik ook benieuwd hoe ze dit gaan handhaven maar dat zullen we nog even af moeten wachten. Ik ga er vanuit dat Oostenrijk wel geleerd heeft van het debacle aan het begin vd pandemie…

1 like

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het complottheorieën topic

Ben ik de enige die niet snapt hoe het aantal corona gevallen aan t dalen zijn terwijl scholen nu een aantal weken open zijn? Ben er blij mee hoor maar gaat een beetje tegen mn gevoel in. Is t dan net dat beetje meer mensen die geprikt zijn? Lijkt mij niet toch.

Misschien testen mensen minder?

Vorige week niet. Toen was er een afname van gevallen 11% en een toename qua tests van 9%.

1 like

Is de vaccinatiegraad dan niet hoger geworden?

1 like

Onderwijs was toch nooit de locatie waarin heel veel besmettingen plaatsvonden? Bij mbo en hoger onderwijs zal daarnaast een grote groep gevaccineerd zijn denk ik en volgens mij doen ook best veel nog aan hybride onderwijs.

Denk niet dat 300.000 prikken op de 23 miljoen die gezet zijn niet zoveel uitmaakt dat t opeens gaat dalen. Zeker niet als je een verspreidende factor hebt die weer is begonnen(scholen). Maar wie weet is t wel zo hoor. Geen idee. Voor mijn gevoel klopt t niet, maar wie ben ik :joy:

Er wordt niet minder getest hoor (bron @TijnBroekman). We zijn gewoon aan het dalen! Fijn toch :partying_face: Percentage positief is ook flink gedaald

9 likes

Binnenkort wordt het gratis testen hier afgeschaft, aangezien iedereen zich inmiddels heeft kunnen laten vaccineren.

2 likes

Wow dat is echt bizar. Mensen zijn echt gek geworden :scream:

Ik zie ook dat vanaf november reizen naar de VS weer mogelijk is :raised_hands:t5::partying_face: hopelijk kan ik begin volgend jaar weer gaan :crossed_fingers:t5::crossed_fingers:t5::crossed_fingers:t5:

3 likes

Een studente van 20 die gewoon haar werk deed… wat verschrikkelijk :sob:

Zag net dit

1 like

Wat vreselijk dat bericht uit Duitsland…

Ik voel me niet zo fit dus heb maar weer een coronatest gepland (zelftest was negatief en ben volledig gevaccineerd). Dacht echt dat ik hier vanaf was, zo’n gedoe de hele tijd.