Caronatopic #12

Is de vaccinatiegraad dan niet hoger geworden?

1 like

Onderwijs was toch nooit de locatie waarin heel veel besmettingen plaatsvonden? Bij mbo en hoger onderwijs zal daarnaast een grote groep gevaccineerd zijn denk ik en volgens mij doen ook best veel nog aan hybride onderwijs.

Denk niet dat 300.000 prikken op de 23 miljoen die gezet zijn niet zoveel uitmaakt dat t opeens gaat dalen. Zeker niet als je een verspreidende factor hebt die weer is begonnen(scholen). Maar wie weet is t wel zo hoor. Geen idee. Voor mijn gevoel klopt t niet, maar wie ben ik :joy:

Er wordt niet minder getest hoor (bron @TijnBroekman). We zijn gewoon aan het dalen! Fijn toch :partying_face: Percentage positief is ook flink gedaald

9 likes

Binnenkort wordt het gratis testen hier afgeschaft, aangezien iedereen zich inmiddels heeft kunnen laten vaccineren.

2 likes

Wow dat is echt bizar. Mensen zijn echt gek geworden :scream:

Ik zie ook dat vanaf november reizen naar de VS weer mogelijk is :raised_hands:t5::partying_face: hopelijk kan ik begin volgend jaar weer gaan :crossed_fingers:t5::crossed_fingers:t5::crossed_fingers:t5:

3 likes

Een studente van 20 die gewoon haar werk deed
 wat verschrikkelijk :sob:

Zag net dit

1 like

Mijn sportschool heeft net een mail rondgestuurd dat ze vanaf zaterdag teruggaan naar normaal. Dus zonder 1,5 meter afstand en veel meer mensen per groepsles en overal in het algemeen meer drukte. En zonder corona toegangspas oid. Dit was te verwachten natuurlijk maar vind ik eigenlijk best wel heel ruk.

Mondkapjesweigeraar schiet medewerker Duits tankstation dood. In een tankstation in de Duitse plaats Trier, in Rijnland-Palts, heeft een 49-jarige man zaterdag een medewerker doodgeschoten omdat hij hem wees op de mondkapjesplicht.

Haha had jouw werkgever er niet al die tijd schijt aan of was dat iemand anders?

Ik mocht niet thuiswerken de afgelopen anderhalf jaar. Kan ook niet wachten tot ze gaan beginnen over een vaccinatieplicht, dan ga ik ook zo hard lachen.

1 like

Akelig wel, ik moest met de bus en reis normaal niet rond deze tijd maar is ook een bus die van een school richting een middelgrote stad rijd en het was zo druk in de bus dat iedereen naast iemand moest zitten en ook heel het gangpad vol stond. M’n hoofd dacht echt van :slightly_frowning_face:

1 like

Ulg ja hoor wie heeft als een van de eerste dr vaccin gehad maar werkt dr qr code niet. Jeeej echt leuk. Super irri dat ik nu overal achter aan moet pff.

En collega wees me op deze zaak, ik vond m wel interessant! Arbeidsovereenkomst was beëindigd omdat werknemer zich meerdere malen op LinkedIn had uitgelaten als wappie. Rechter heeft dat toegestaan. De uitspraak staat ook onderaan het artikel (voor de liefhebbers)

8 likes

Terecht ontslag vind ik. Zeker van een stafmedewerker kennismanagement bij een zorginstelling mag in mijn optiek een zorgvuldige afweging worden verwacht in posts op LinkedIn over medische zaken.

Ook een medewerker die pro vaccineren is en mensen die zich niet laten vaccineren op LinkedIn (oorlogs)misdadigers noemt, die niet vaccineren als genocide bestempelt en vergelijkingen trekt met de Tweede Wereldoorlog/jodenvervolging zou een dergelijke uitspraak tegen zich kunnen krijgen. Waar zit je met je hoofd als je dit soort dingen zegt :roll_eyes:

6 likes

Doet me aan deze denken;

Ja deze had ik al eerder voorbij zien komen inderdaad, interessant! Zorgvuldige en genuanceerde afwegingen met een terechte conclusie. :+1:

1 like

Waarom zeker voor een medewerker van kennismanagement? Die heeft verder niets met zorg (leveren) te maken, maar met het begeleiden en archiveren/vernietigen van de informatiestromen.
Vind het relevanter dat die persoon bij een zorginstelling werkt. Of bedoelde je dat ook?

Oh oeps, ik dacht dat dat zag op kennis over zorg :see_no_evil:

1 like

Ja, het is ook eigenlijk wel een rare benaming. :joy: