Caronatopic #12

Mijn sportschool heeft net een mail rondgestuurd dat ze vanaf zaterdag teruggaan naar normaal. Dus zonder 1,5 meter afstand en veel meer mensen per groepsles en overal in het algemeen meer drukte. En zonder corona toegangspas oid. Dit was te verwachten natuurlijk maar vind ik eigenlijk best wel heel ruk.

Mondkapjesweigeraar schiet medewerker Duits tankstation dood. In een tankstation in de Duitse plaats Trier, in Rijnland-Palts, heeft een 49-jarige man zaterdag een medewerker doodgeschoten omdat hij hem wees op de mondkapjesplicht.

Haha had jouw werkgever er niet al die tijd schijt aan of was dat iemand anders?

Ik mocht niet thuiswerken de afgelopen anderhalf jaar. Kan ook niet wachten tot ze gaan beginnen over een vaccinatieplicht, dan ga ik ook zo hard lachen.

1 like

Akelig wel, ik moest met de bus en reis normaal niet rond deze tijd maar is ook een bus die van een school richting een middelgrote stad rijd en het was zo druk in de bus dat iedereen naast iemand moest zitten en ook heel het gangpad vol stond. M’n hoofd dacht echt van :slightly_frowning_face:

1 like

Ulg ja hoor wie heeft als een van de eerste dr vaccin gehad maar werkt dr qr code niet. Jeeej echt leuk. Super irri dat ik nu overal achter aan moet pff.

En collega wees me op deze zaak, ik vond m wel interessant! Arbeidsovereenkomst was beëindigd omdat werknemer zich meerdere malen op LinkedIn had uitgelaten als wappie. Rechter heeft dat toegestaan. De uitspraak staat ook onderaan het artikel (voor de liefhebbers)

8 likes

Terecht ontslag vind ik. Zeker van een stafmedewerker kennismanagement bij een zorginstelling mag in mijn optiek een zorgvuldige afweging worden verwacht in posts op LinkedIn over medische zaken.

Ook een medewerker die pro vaccineren is en mensen die zich niet laten vaccineren op LinkedIn (oorlogs)misdadigers noemt, die niet vaccineren als genocide bestempelt en vergelijkingen trekt met de Tweede Wereldoorlog/jodenvervolging zou een dergelijke uitspraak tegen zich kunnen krijgen. Waar zit je met je hoofd als je dit soort dingen zegt :roll_eyes:

6 likes

Doet me aan deze denken;

Ja deze had ik al eerder voorbij zien komen inderdaad, interessant! Zorgvuldige en genuanceerde afwegingen met een terechte conclusie. :+1:

1 like

Waarom zeker voor een medewerker van kennismanagement? Die heeft verder niets met zorg (leveren) te maken, maar met het begeleiden en archiveren/vernietigen van de informatiestromen.
Vind het relevanter dat die persoon bij een zorginstelling werkt. Of bedoelde je dat ook?

Oh oeps, ik dacht dat dat zag op kennis over zorg :see_no_evil:

1 like

Ja, het is ook eigenlijk wel een rare benaming. :joy:

Mooi dit: 12-jarige wil vaccin, mag niet van papa. Kind stapt naar de rechter en krijgt gelijk.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNNE:2021:4096

71 likes

Euh mijn werk wilt dat we vanaf volgende week weer 50% op kantoor komen.
Terwijl het advies is werk thuis als het kan.

Pff mijn werk stimuleert thuiswerken niet, maar we moeten wel mondkapjes blijven dragen na 25 september. Dat is echt zo dubbel, iedereen al maanden verwachten maar ivm preventie wel mondkapjesplicht erin houden.

Tja, ik snap ergens ook wel dat mensen zwichten. Wie wil er niet ook weer zsm normaal leven na anderhalf jaar coronamaatregelen? Je bedenkingen over privacy/gezondheid kunnen je dan in een moeilijke spagaat brengen waarin je voor je gevoel een keuze hebt tussen twee kwaden. Principes zijn dan ook niet alles als je dat afweegt tegen je levensvreugde/mentale gezondheid op de lange termijn.

Groetjes van iemand met (nog wel) principes die ook vanaf 25 september graag afstand houdt en dat nu overal rondvertelt in de hoop dat anderen dat respecteren, die verjaardagen en etentjes afzegt, pro testen voor toegang is voor iedereen en nog mondkapjes draagt in de supermarkt. Zei ik al dat principes best lastig zijn?

3 likes

Mijn situatie en zijn situatie zijn inderdaad niet te vergelijken. Door mijn situatie begrijp ik echter wel super goed dat mensen bij het eerste beetje tegenslag zwichten en hun principes laten varen in een samenleving die weer (bijna) volledig wordt losgelaten.

Ik ben daardoor allergisch geworden voor opmerkingen als “Echt mooi die flinterdunne principes.” Want nu kunnen we allemaal leuk lachen om die vage persoon die ineens zijn principes laat varen, maar diezelfde opmerkingen krijg ik in mijn omgeving wanneer ik zou besluiten mijn principes te laten varen. Daarom lach ik nu niet mee en oordeel ik niet.

Misschien is dat voor jou anders, jij kent deze persoon immers uitgebreider dan alleen op basis van het verhaal hier op het forum.

4 likes

Ik snap de stelligheid gewoon niet, waarom het ene moment roepen “ga ik nooit doen!” en een paar weken later “oh toch wel”. Voortschrijdend inzicht is normaal, erg menselijk, maar ik begrijp die stellige schreeuwerige principes gewoon niet, als ze blijkbaar bijna nergens op gestoeld zijn. Wie probeer je te overtuigen denk ik dan, blijkbaar vooral jezelf.

4 likes

Ik vind je verjaardag niet kunnen vieren in een restaurant niet echt vallen onder ‘het eerste beetje tegenslag’.

1 like

@Krabsalade @Masterchef Dan lachen jullie toch wel mee? Ik vind dat je daarmee mensen onnodig naar beneden haalt en dat we minder stellig mogen zijn in onze oordelen naar anderen (die stelligheid snap ik niet).

Maar ik heb gezegd wat ik daarover te zeggen had, dus ik laat het daar verder ook bij.

1 like