Het lijkt me te vallen met mijn oma en haar Corona klachten, nog een paar dagen isolatie. Tot nu toe vind ze dat nog het zwaarste. Duimen dat ze er goed bovenop komt
Echt bizar hoe sommige mensen in een soort drammende kleuters veranderen. In de tijd dat ze dat allemaal had gedaan had die vrouw al 6x bij een supermarkt of thuis wat te drinken gehad.
Mijn vriend was dit weekend in Oostenrijk en daar werd gewoon iedereen overal gecontroleerd. Zonder gezeik of gedoe.
Echt waarom zijn Nederlanders zo moeilijk?!
Was de afgelopen week op doorreis van Duitsland waar ik woon en gevaccineerd ben( waar we al een tijdje QR scannen doen) naar Frankrijk en naar Nederland met een groep mensen die allemaal een andere app gebruiken. Kan bevestigen dat GreenPass(Oostenrijk) Corona-Warn en CovPass (Duitsland) en TousAntiCovid(Frankrijk) het in alle 3 landen deed zonder enige probleem. Had voor de zekerheid mijn geprinte qr bij me maar was niet nodig.
In het zkh het zelfde geval. Ik kon vandaag in het zkh een papieren vaccinatie bewijs halen en heb daarna meteen een QR code kunnen aanmaken miss ook bij de HA?
Same! Vanmiddag op het terras daar zelfs nog een ramdom politiecontrole meegemaakt en dat was geen probleem omdat het personeel iedereen allamg had gechecked. Wel een bijzonder contrast met die berichten over Nederland.
waku waku staat te kaku
Maar dat die andere klant dat dan ook doet, drinken halen!
En dan dit soort berichten echt ik kan niet meer.
De vergelijkingen met de oorlog⊠echt fuck off. Verdiep je in de geschiedenis, bezoek een concentratiekamp, praat met iemand die die tijden (en het kamp) heeft overleefd (mijn stiefoma bijv) en dan piep je wel anders. Wat een achterlijk persoon.
Ja sorry dit zit me diep.
Zouden ze bij allemaal moeten doen.
Er staat wel: op dit moment is waku waku nog open. Hoe zou dat werken? Gemeente kan wel zeggen mag niet maar ze kunnen toch niet de deuren en ramen dichttimmeren ofzo?
Gaat met dwangsommen denk ik? Heb het verder niet gelezen maar dan krijgen ze vermoedelijk een dwangsom als boete als ze alsnog open gaan (en dat kan oplopen per keer)
Volg de Nederlandse situatie natuurlijk van de zijlijn maar voor mijn gevoel is er minder gezeur omdat bijvoorbeeld Duitsland en ook Oostenrijk de horeca+winkels alleen open ging met testen/genezen/gevaccineerd verklaring en dit al vanaf mid Mei/begin Juni de realiteit is. Ben nu even een paar dagen in Nederland maar verbaas me echt over alle nieuwsberichten, talksshows en reacties overal. De Duitse regels zijn wat aangepast tijdens de zomer maar vaak mocht de test niet ouder zijn dan 24 uur. Ergens binnen gaan eten was dus gewoon de hele zomer testen voor mij omdat ik pas mid Juni aan de beurt was voor vaccinatie + 6 weken voor de tweede + 2 weken voor verplichte wachtperiode.
Maar ik denk vooral omdat wij niet die âvrijheidâ kregen die Nederlanders kregen dat er minder gezeik lijkt te zijn, we zijn nog steeds aan het afbouwen. Misschien als je eerst die vrijheid had en dan âterugâ moet dat er meer gezeur komt. We hebben nog steeds mondkapjesplicht in winkels en al 9 maanden alleen maar medische maskers waarvan 7 maanden de FFP2 maskers.
Duitsland is absoluut niet perfect en er klagen hier ook mensen, maar denk dat deze langzame afbouw aanpak wel beter is.
Qua testen is het echt 100x beter. De afgelopen 6 maanden mochten we wekelijks 1 gratis test doen en had ik binnen 15 minuten tot 1 uur de uitslag. Nu gaat die gratis test er uit om ook een beetje druk te zetten op vaccineren maar zelfs nu het aantal centra wat minder is kan ik nog steeds op 1100 plekken testen deze week en zelfs nog 12 in heel Berlijn op dit tijdstip 22:15
Goed, gedaan met mijn lofzang over Duitsland terug naar mensen die de coronapas vergelijken met NSBers en de oorlog
Ik lees hieronder ook dat we allemaal gehypnotiseerd zijn tijdens de persconferenties. Ja, dat zal het zijn
Ahh dit was mijn werk een tijdje terug, 8 u per dag deze mensen maar het kan nog 100 x erger âmeissie wat is mijn digiet wachtwoord??â En dan had ik maar 3 min per telefoontje om alles te regelen.
Achteraf mis ik die burgers wel
@mikselke je oma kan ook âgesproken berichtâ aanvinken, dan komt de code op een huistelefoon binnnen
Hahaha ja dit wordt sowieso de volgende struggle! Ja, we mogen weer met zân allen op één kamer, maar wie wint de strijd om de ventilatie?
Bij ons worden er nog meetingen gedaan vanwege de ventilatie. Collegaâs hebben al aangegeven dat ze dat eerst willen afwachten voordat we weer massaal naar kantoor gaan.
Wat een larikoekoek.
Ik ben in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Italië geweest afgelopen tijd. Frankrijk streng met qr, Duitsland ook, Oostenrijk toevallig kwam ik daar terecht in een soort vrijheidscamping waar ze helemaal niks meer deden aan regels? Was super verbaasd. Italië op terrassen geen qr, en heb ook meerdere malen gezien dat mensen zonder qr binnen mochten zitten in restaurants. Wel alle landen mondkapjes. Nu hier in NL zeiken mensen al over mondkapje in een zorginstelling?? Ugh
Gelukkig liet mân dochter zich testen! Vooral toen de mevrouw zei dat ze een cadeautje kreeg. Was een knuffel van een nijlpaard. Ze was ook best geduldig met haar.
Nu hopen op een negatieve uitslag. Ook voor onszelf. Ik was voor het eerst getest en vond het echt meevallen.
edit:
Allemaal negatief getest!