Caronatopic #12

De vergelijkingen met de oorlog… echt fuck off. Verdiep je in de geschiedenis, bezoek een concentratiekamp, praat met iemand die die tijden (en het kamp) heeft overleefd (mijn stiefoma bijv) en dan piep je wel anders. Wat een achterlijk persoon.

Ja sorry dit zit me diep.

19 likes

Zouden ze bij allemaal moeten doen.
Er staat wel: op dit moment is waku waku nog open. Hoe zou dat werken? Gemeente kan wel zeggen mag niet maar ze kunnen toch niet de deuren en ramen dichttimmeren ofzo?

Gaat met dwangsommen denk ik? Heb het verder niet gelezen maar dan krijgen ze vermoedelijk een dwangsom als boete als ze alsnog open gaan (en dat kan oplopen per keer)

Volg de Nederlandse situatie natuurlijk van de zijlijn maar voor mijn gevoel is er minder gezeur omdat bijvoorbeeld Duitsland en ook Oostenrijk de horeca+winkels alleen open ging met testen/genezen/gevaccineerd verklaring en dit al vanaf mid Mei/begin Juni de realiteit is. Ben nu even een paar dagen in Nederland maar verbaas me echt over alle nieuwsberichten, talksshows en reacties overal. De Duitse regels zijn wat aangepast tijdens de zomer maar vaak mocht de test niet ouder zijn dan 24 uur. Ergens binnen gaan eten was dus gewoon de hele zomer testen voor mij omdat ik pas mid Juni aan de beurt was voor vaccinatie + 6 weken voor de tweede + 2 weken voor verplichte wachtperiode.

Maar ik denk vooral omdat wij niet die ‘vrijheid’ kregen die Nederlanders kregen dat er minder gezeik lijkt te zijn, we zijn nog steeds aan het afbouwen. Misschien als je eerst die vrijheid had en dan ‘terug’ moet dat er meer gezeur komt. We hebben nog steeds mondkapjesplicht in winkels en al 9 maanden alleen maar medische maskers waarvan 7 maanden de FFP2 maskers.
Duitsland is absoluut niet perfect en er klagen hier ook mensen, maar denk dat deze langzame afbouw aanpak wel beter is.

Qua testen is het echt 100x beter. De afgelopen 6 maanden mochten we wekelijks 1 gratis test doen en had ik binnen 15 minuten tot 1 uur de uitslag. Nu gaat die gratis test er uit om ook een beetje druk te zetten op vaccineren maar zelfs nu het aantal centra wat minder is kan ik nog steeds op 1100 plekken testen deze week en zelfs nog 12 in heel Berlijn op dit tijdstip 22:15
Goed, gedaan met mijn lofzang over Duitsland terug naar mensen die de coronapas vergelijken met NSBers en de oorlog :roll_eyes:

Gewoon letterlijk voor de deur van de Duitse Bijenkorf testen

21 likes

Ik lees hieronder ook dat we allemaal gehypnotiseerd zijn tijdens de persconferenties. Ja, dat zal het zijn

Ahh dit was mijn werk een tijdje terug, 8 u per dag deze mensen maar het kan nog 100 x erger “meissie wat is mijn digiet wachtwoord??” En dan had ik maar 3 min per telefoontje om alles te regelen.
Achteraf mis ik die burgers wel :joy:

@mikselke je oma kan ook “gesproken bericht” aanvinken, dan komt de code op een huistelefoon binnnen

1 like

Hahaha ja dit wordt sowieso de volgende struggle! Ja, we mogen weer met z’n allen op één kamer, maar wie wint de strijd om de ventilatie?

Bij ons worden er nog meetingen gedaan vanwege de ventilatie. Collega’s hebben al aangegeven dat ze dat eerst willen afwachten voordat we weer massaal naar kantoor gaan.

1 like

image

Wat een larikoekoek.

6 likes

Ik ben in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Italië geweest afgelopen tijd. Frankrijk streng met qr, Duitsland ook, Oostenrijk toevallig kwam ik daar terecht in een soort vrijheidscamping waar ze helemaal niks meer deden aan regels? Was super verbaasd. Italië op terrassen geen qr, en heb ook meerdere malen gezien dat mensen zonder qr binnen mochten zitten in restaurants. Wel alle landen mondkapjes. Nu hier in NL zeiken mensen al over mondkapje in een zorginstelling?? Ugh

Gelukkig liet m’n dochter zich testen! Vooral toen de mevrouw zei dat ze een cadeautje kreeg. Was een knuffel van een nijlpaard. Ze was ook best geduldig met haar.
Nu hopen op een negatieve uitslag. Ook voor onszelf. Ik was voor het eerst getest en vond het echt meevallen.

edit:
Allemaal negatief getest!

23 likes

Ik hoop dat ik hier geen negatieve reacties op krijg en wil ook echt benadrukken dat ik geen corona wappie ben.

Maar ik durf dus geen vaccinatie te nemen. En niet omdat ik bang ben omdat ~wappieredenen 5g bill gates blabla~ maar ik durf het gewoon niet? Ik ben sowieso met alles in mijn leven al een megatwijfelkont en nu zit ik al maanden te twijfelen over wat ik moet doen. Maar ik ben gewoon heel erg bang? En ook wel een beetje beïnvloedbaar want wat-als al slaat dat natuurlijk helemaal nergens op.

Dus ik zoek eigenlijk naar een beetje een digitale schop onder mijn kont? De meter slaat uit naar wel prikken maar dan ga ik weer na denken en word ik weer bang.

Reden waarom ik bang ben: wil ik ooit nog een kindje en zo ja wat zijn dan de effecten erop. Dus niet zozeer voor mijzelf maar meer de toekomst.

5 likes

Nee precies niet voor de prik maar de gevolgen inderdaad, mooi verwoord. Ik ga de posts van @Ovenschaal opzoeken, bedankt voor de tip!

En ik vind het inderdaad echt mega spannend en dan zit je soms op facebook groepen en dat lees je al die wappieberichten en als twijfelkont ga ik dan toch weer twijfelen. Ook al weet ik van de verhalen diep van binnen ook wel dat een hoop gewoon bullshit is. Maar dan wordt er dus toch weer een zaadje geplant.

Dankjewel trouwens voor je lieve reactie. Ik was toch een beetje bang dat ik negatieve veeg uit de pan reacties zou krijgen.

3 likes

Heel goed dat je het overweegt en zo open deze vragen durft/wilt stellen.
Ik weet niet wat voor jou een langertermijn effect is. Maar in Israel zijn ze al bijna 1 jaar geleden begonnen met vaccineren en daar zijn nog geen massa’s mensen omgevallen (als ik het even plat mag beschrijven). Daarnaast zijn er ook voor deze tijd testen geweest op iets kleinere groepen mensen, ook daar zijn er geen gegevens van het feit dat massa’s mensen overlijden oid.

Daarnaast is er natuurlijk al heel veel ervaring met het vaccineren van volwassenen/kinderen, denk aan het rijksvaccinatie programma in Nederland. Deze mensen zijn nog vruchtbaar en kunnen zich voortplanten.

1 like

Ik vond dit filmpje heel informatief over vaccin en vruchtbaarheid, ook ooit hier gevonden, gaat ook echt in op de werking van het vaccin in relatie tot het lichaam - dus niet alleen ‘het is zo’, maar met uitleg hoe en wat:

Het laatste deel is inmiddels wel verouderd, dat gaat over vaccin nemen als je zwanger bént, maar daar zijn nu meer inzichten over.

2 likes

@tuula ja de lange termijn effecten wat nog onduidelijk is en de effecten die je soms leest. Maarja dan denk ik iedereen kan wel vanalles wat posten en de negatieve schreeuwers schreeuwen natuurlijk veel harder. En wie weet wat waar is.

Maar omdat ik dan al ga twijfelen en in de omgeving al een paar anti-prik mensen heb word ik daar dan toch weer in meegezogen in mijn angst. En als je dan op FB leest dat de oom van de tante van de buurvrouw ~ziek~ van de vaccinatie is geworden of dood ga dan weet ik rationeel ook wel dat het gelul kan zijn maar toch wordt mijn angst hiermee gevoed.

@Hazel dankjewel hier ga ik ook naar kijken!

1 like

Ik ben niet zozeer bang voor de eventuele gevolgen van de prik (ziek zijn, koorts oid) maar meer de langetermijn effecten.
Dus als ik zwanger wordt wat voor invloed heeft het dan op mijn kindje. En wat voor invloed heeft het op lange termijn op mij, kan ik er iets ‘‘raars’’ van krijgen.

Als je onvruchtbaar zou worden van het vaccin, dan zou je ook onvruchtbaar moeten worden van corona. Want eigenlijk is het vaccin een beetje corona, wat je krijgt om geheugen cellen aan te maken voor een eventuele besmetting. Je lijf weet al wat ze moet en kan het opruimen voor je er ziek van wordt/besmettelijk bent.

Super goed dat je om informatie komt vragen en serieus je vragen komt stellen (en reageert haha dat is niet altijd zo hier…).
Mijn advies is in ieder geval als stap 1 om alle Facebook groepen waarin zulke berichten worden verspreid te ontvolgen :wink:.

9 likes

Als je nu een vaccinatie neemt, is dat stofje over een paar weken alweer uit je lichaam. Je hoeft dus niet bang te zijn dat het invloed heeft op de lange termijn, want die vaccinatie is dan allang weer je lichaam uit.

Wat misschien goed om te weten is, is dat als je zwanger bent en dan Corona krijgt, jij en je kindje wél risico lopen omdat dat best gevaarlijk kan zijn. Als je je daar zorgen om maakt dan zou ik dat dus juist zien als reden om wel die vaccinatie te nemen, dat is veiliger voor zowel jij als je kindje!

4 likes

Gelukkig. Deze persoon was zich er bewust van dat ze corona had op het moment dat ze naar jouw oma ging?

1 like