Caronatopic #12

Ze heeft wel een Digid alleen het had iets met de verificatiewijze te maken. Ze hebben nu iets gedaan en moeten nu een brief krijgen deze week XD. Maar omdat ze ‘nee’ hebben geantwoord op delen met RIVM denk ik dat alle moeite straks voor nop is geweest.

Kan de huisarts het niet opnieuw doorgeven? Mijn tante en vader (met verschillende huisartsen) hadden dezelfde situatie. Na belletje hebben de huisartsen het opnieuw ingevoerd en de QR code was binnen een paar uur beschikbaar.

Pff m’n dochter werd 7 dagen geleden met de auto opgehaald door een man om naar dagopvang te gaan, en nou blijkt hij corona te hebben en nu moet mijn kind ineens in quarantaine terwijl ze vorige week al elke dag naar school is geweest, dus lekker nutteloos nog die paar dagen quarantaine. En die man heeft dus geen vaccinatie gehad he…. Ik ben bang dat we de komende tijd steeds vaker dit soort situaties gaan krijgen doordat ongevaccineerden nu de hele tijd besmet gaan raken en wij mogen weer oplossingen zoeken met werk en opvang.

Oh, wat balen zeg. Altijd jammer als je in contact bent geweest met iemand met corona. En vooral ook nog als ze niet gevaccineerd zijn.

Als je dochter zich kan laten testen, dan hoeft ze helemaal niet meer in quarantaine. Dat scheelt misschien wat tijd qua werk en opvang.

1 like

Shit wat eng :grimacing:

20 likes

Ik mijn vader inderdaad ook. Die kwam half in paniek m’n huis binnen stormen; “Hoe moet ik nou di QR code regelen? Ik snap er niks van? Wat is m’n appel stoor wachtwoord? Heb ik dat? Moet ik dan met mijn digi ID dat doen? Dat wachtwoord werkt niet?!” Het is ingewikkelder dan je denkt :see_no_evil:

1 like

Gisteren gewerkt (bios), ook met testen voor toegang / Corona scanner. Normaal hebben we als theater rond de 1800-2000 bezoekers op een zondag, gisteren rond de 1200. Voelde als een normale doordeweekse dag.

Kun je nagaan hoeveel mensen in de hoofdstad zich niet willen laten testen / of laten vaccineren.

Wel hele lieve bezoekers en geen gezeur gehad. Maar voelde heel gek zo.

2 likes

Applausje voor Monique van Loon:

Dit is een selectie uit haar stories waarin ze ook aangeeft allemaal vervelende reacties te krijgen.

33 likes

Typisch ook weer dat Tien van Wil zich ook weer als wappie in de discussie moet mengen. Ja meid, ga lekker met alle ongevaccineerden iets organiseren. Een enkeltje naar een onbewoond eiland bijvoorbeeld.

8 likes

Hahaha…gelukkig eentje die toch liever geld verdient

7 likes

Ik zou me hier als BNer nooit over uitlaten, wat ik ook vind. Ik snap niet zo goed dat juist zij hun statement willen maken?
Je kunt t nooit goed doen voor de ene of andere ‘helft van de groep’ dus waarom zou je je naam hieraan willen verbinden? Je krijgt er sowieso gezeik mee en verliest denk ik ook volgers of fans door je zo uit te laten. Vind het als artiest ook niet professioneel ofzo?

1 like

Of misschien ook dat mensen het niet fijn vinden dat er weer iemand naast hen gaat zitten? Dat is in ieder geval de reden dat mijn vriend nu niet meer wil gaan.

3 likes

Ik heb een ex collega die een wappie is. Wil zich dus ook niet laten vaccineren. Ik zag haar vorige week en ik vertelde dat ik mee ga doen aan een geneesmiddelen onderzoek. Nu was ze super geïnteresseerd, en appte ze me van de week dat ze zich heeft ingeschreven. En ze vroeg me over de bijwerkingen etc. Dus ik zei: er zijn altijd risico’s, denk dat het Corona vaccin veiliger is. Helaas reageerde de daar niet op. Maar ik snap echt niet hoe haar hoofd werkt. Niet het vaccin willen maar wel mee willen doen aan een trial.

20 likes

Of die niet in een volle zaal willen zitten zonder stoelen ertussen. Of gevaccineerd hun code niet willen laten scannen. Zitten nog wat meer opties tussen het uitblijven van bezoekers natuurlijk.

2 likes

Ik heb morgenmiddag een werkbijeenkomst van 2,5 uur in een krap zaaltje - waarvan wel de ramen open kunnen. En ik vind het dus eigenlijk best raar (of best wel weer wennen) dat dat nu weer kan zonder enige vorm van controle. Mijn werkgever draagt uit dat het nog altijd verstandig is om afstand te houden en dat je mensen die dat willen doen moet respecteren, maar in de praktijk gaat afstand houden zo niet lukken natuurlijk, en ik heb geen idee of die collega’s gevaccineerd zijn. We worden allemaal geacht twee keer per week een zelftest te doen maar ik denk eerlijk gezegd dat vrijwel niemand dat doet.

Edit: aan de andere kant is dit natuurlijk gewoon weer een stap richting het oude normaal, maar het is zo onwennig allemaal (als je anderhalf jaar thuisgewerkt hebt).

Wat een hypocriet teringwijf 🥲 als ze geld kreeg om het vaccin te nemen deed ze dat vast ook

5 likes

Dit, en het was een supermooie dag/avond qua weer.

1 like

@Daria @Anna88 Weet niet precies hoe andere theaters het doen, maar bij de gele haan zit er alsnog 1 stoel tussen om de stap wat te verzachten.

Daarnaast heb ik vorige week van de meeste vaste bezoekers gehoord dat ze niet gevaccineerd zijn en weigeren om mee te doen aan deze ‘dictatuur.’

Ook een vrouw (abonnee) die trots vertelde dat ze in de ouderenzorg werkte, niet gevaccineerd, en dat ze nog steeds niet ziek is geworden ergo: Corona is onzin. Vroeg ook of ik gevaccineerd was en of ik me nog wel oké voelde na de prik :joy:

3 likes

Ja ik heb nu maar een afspraak gemaakt voor ons drie morgen, want hopelijk is morgen of woensdag de uitslag er en kan ze donderdag weer naar school. Als ze getest kán worden, is een kind met beperkingen ook nog. Ging net wel speels met een wattenstaafje bij haar proberen en ze deed iig dr mond open en mocht een stukje in haar neus maar ik ga natuurlijk niet echt diep. Ben benieuwd hoe ze het doet.

2 likes

Recensie Ikea-restaurant

Controle :star: :star: :star: :star: :star: (alleen gevaccineerde bitches)
Ambiance :star: :star: :star: :star: (Geen gillende kindjes)
Eten :star: :star: (Net zo kut als altijd)

24 likes