Caronatopic #12

Als je onvruchtbaar zou worden van het vaccin, dan zou je ook onvruchtbaar moeten worden van corona. Want eigenlijk is het vaccin een beetje corona, wat je krijgt om geheugen cellen aan te maken voor een eventuele besmetting. Je lijf weet al wat ze moet en kan het opruimen voor je er ziek van wordt/besmettelijk bent.

Super goed dat je om informatie komt vragen en serieus je vragen komt stellen (en reageert haha dat is niet altijd zo hier…).
Mijn advies is in ieder geval als stap 1 om alle Facebook groepen waarin zulke berichten worden verspreid te ontvolgen :wink:.

9 likes

Als je nu een vaccinatie neemt, is dat stofje over een paar weken alweer uit je lichaam. Je hoeft dus niet bang te zijn dat het invloed heeft op de lange termijn, want die vaccinatie is dan allang weer je lichaam uit.

Wat misschien goed om te weten is, is dat als je zwanger bent en dan Corona krijgt, jij en je kindje wél risico lopen omdat dat best gevaarlijk kan zijn. Als je je daar zorgen om maakt dan zou ik dat dus juist zien als reden om wel die vaccinatie te nemen, dat is veiliger voor zowel jij als je kindje!

4 likes

Gelukkig. Deze persoon was zich er bewust van dat ze corona had op het moment dat ze naar jouw oma ging?

1 like

Een van de koks van mijn favoriete restaurant repost dit net op zijn insta met de tekst 'strijder :pray:t4:'erbij. Meteen maar ontvolgd, ben benieuwd wat de eigenaren hiervan vinden, ik hoop zo dat zij wel om een QR-code vragen.

Ik weet niet of dit iets toe voegt maar heb er ook lang over getwijfeld (als zwangere). Nu met alle nieuwe wetenschap heb ik me toch laten vaccineren. Echt enorm blij mee want merk dat ik nu juist minder angstig ben overal voor, ik me ‘sterker voel’ (weerbaarder) voor corona.

Daarnaast was ik benieuwd naar de bijwerkingen bij vaccinatie tijdens een zwangerschap omdat je afweersysteem wat anders is. Maar ik heb 0 bijwerkingen of effecten gemerkt na beiden vaccins. Mijn super gezonde en sportieve vriend was een paar dagen wat meer moe, maar ik heb er gewoon niks van gemerkt, niet eens moe of spierpijn ofzo.
De geruststelling die ik nu heb is mij erg veel waard, en ik kan ook met een wat fijner gevoel mensen op kraamvisite ontvangen straks, omdat mijn kindje via mij, de antistoffen ook binnengekregen heeft(niet het vaccin). Ik heb haar dus indirect ook juist beschermt met mijn keuze.

7 likes

Dankjewel voor de duidelijke reactie.
Mijn buurman werkt bij de ambulance en is ook anti en vind het onzin als je gezond ben. Ik denk dat daardoor ook veel twijfel vandaan komt.

3 likes

Dit zie je wel vaker, dat mensen verwijzen naar een kennis die in de zorg werkt en tegen vaccineren is. Wat je niet moet vergeten is dat de zorg een heel andere beroepsgroep is dan de bio-farmaceutische industrie of immunologie. Ik weet zeker dat je buurman ontzettend goed is in ambulante zorg verlenen, maar dat is een totaal andere tak die weinig te maken heeft met de ontwikkeling en werking van vaccinaties. Ik zou persoonlijk liever advies aannemen van iemand uit die industrie (en toevallig hebben we er eentje op het forum rondwandelen!), dan van een zorgmedewerker.

17 likes

@Dombo Klopt ook helemaal hoor! Het is meer voor mij dat de twijfel nog meer wordt gevoed door iemand die in de professionele zorg werkt en dus beter zou moeten weten.

En ik ben ook echt pro-vaccinaties, mocht ik kinderen krijgen dan zou ik ze ook laten vaccineren en die bullshit zoals autisme door vaccinaties geloof ik ook geen reet van. De hele corona vaccinatie is gewoon nieuw en als je dan zoveel dingen leest want iedereen vind er iets van dan is het voor een twijfelkont zoals ik gewoon moeilijk.
Ik heb al moeite met beslissen wat ik op brood doe of welke kleur ik de muur schilder. En met dit soort dingen blijf ik er dan maanden over dubben.

En nogmaals heel erg bedankt aan iedereen die de moeite neemt om het mij uit te leggen!

1 like

Twitterdraadje over de mensen die bij het restaurant voor de deur stonden…

Ben benieuwd wat de eigenaren daarvan vinden.

1 like

Zover ik weet niet, maar ze weet wel heel goed dat mijn oma long patiënt is en vorige maand nog aan het zuurstof heeft geleden. Dan zou ik als niet-gevaccineerde nog voorzichtiger zijn, denk ik…

1 like

Dat is echt egoïsme ten top

2 likes

Lekker zij aan zij met de neonazi’s, ik hoop dat iedereen dit restaurant boycot als ze dat nog niet deden. Ga wel ergens anders vegan burgers eten hoor, bah bah.

8 likes

Ja precies! Ik ga echt niet persé elke horecagelegenheid boycotten die niet streng controleert, maar deze gekken gun ik echt niks meer.

Ik ben door een angststoornis ook heel erg angstig en ik heb er maanden tegenop gezien. Voor mij was het wel vanaf dag 1 duidelijk dat ik het vaccin wilde dus dat maakt wel wat verschil, maar de drempel was alsnog heel hoog. Nu ik de vaccinaties allebei heb gehad merk ik dat het zoveel rust heeft gebracht, ik sta er eigenlijk totaal niet meer bij stil dat ik gevaccineerd ben of wat de effecten daarvan zijn. Mijn vermoeden is dat als je het eenmaal achter de rug hebt het niet meer zo’n rol speelt in je leven, die zorgen gaan dan ook weer liggen denk ik

5 likes

Lief dankjewel voor je reactie! En ja ik heb gewoon heel erg moeite om de keuze te maken of hét ding te doen. Ik heb ook een jaar getwijfeld over een ingreep voor mijn tanden. Ik was zo enorm bang. Maar toen het klaar was zat ik een half uur na de operatie weer te eten. En achteraf denk ik dan altijd ‘‘was dit het nou’’.

Dus dat is het ook gewoon een beetje bij mij. Bij het nemen van keuzes ga ik alles afwegen en blijf ik er maar over nadenken waardoor ik moeite heb om knopen door te hakken.

1 like

Meestal heb je bij zulke dingen achteraf het gevoel van had ik dat maar eerder gedaan, of was dit het nou waar ik me zo druk over heb gemaakt?
Andersom hoor ik echt nooit.

Denk dat het je juist rust geeft door het wel te doen, en er niet meer over te blijven dubben/dingen opzoeken/uitstellen etc.

2 likes

Allemaal mensen die ik volg liken en delen ineens allemaal posts van dat waku restaurant. En ze gaan ook doneren. Whyyyy. Ik wil ze ontvolgen maar ik volg ze met een reden waardoor ik ze toch niet wil ontvolgen. :sweat_smile:

1 like

Ja dat heb ik altijd haha. Ik zit mijzelf altijd gewoon zo gek te maken door twijfels.

Is toch absurd weer dit……

Helpt het jou in zo’n geval misschien dat je de afweging eigenlijk niet zelf hoeft te maken? Als je naast elkaar zet wie ‘ja’ zegt - overheden over de hele wereld, wetenschappers, artsen, experts en wie ‘nee’ zegt - die ene oom op Facebook, Douwe Bob, wordt de keuze eigenlijk al gemaakt.

Dit klinkt misschien lulliger dan ik het bedoel als ik het terug lees, maar zo bedoel ik het echt niet. Als je deze twee rationeel naast elkaar zet, zou dat misschien de keuze voor je kunnen maken?

8 likes