Caronatopic #12

Mijn favoriete koffietent/ontbijtplek (zit naast Waku) liket ook hun post. Viel me al op dat we niet gecheckt werden maar mag toch hopen dat zij geen wappies zijn :’( ach ja mijn favo barista was ook al weg, dus zo erg is het niet.

Ik heb laatst nog bij Waku Waku gegeten en het is wel echt de beste vegan fast-food tent in Utrecht. Kan er geen Vegan Junkfood Bar voor in de plaats komen?

Er is ook gewoon al serieus €65.000 opgehaald met die crowdfunding. Mijn god, echt teleurstellend hoeveel mensen hiervoor geld doneren :face_vomiting::sob:

1 like

Laatst liep iemand met zo’n gigantische davidster rond in de dierentuin, met een blik erbij van ‘durf eens wat te zeggen’. Echt, heb alleen maar medelijden met zulke lui.

Ik vind het wel best heftig dat de sloten eruit geboord zijn. Ik zou eerst waarschuwingen en boetes verwachten, dit is wel drastisch?

In de comments zie je het ook terug hoeveel mensen ze strijders vinden.

3 likes

Ze hadden zaterdag toch al een waarschuwing gehad ofzo? Dit kwam geloof ik niet geheel onverwachts. Sowieso bleken ze continue al te roepen dat ze niet gingen controleren dus in zo’n geval vind ik een waarschuwing sowieso veeeel te mild.

1 like

Ze hadden ook eerst een waarschuwing gehad en ik las in een artikel dat er ook een gesprek was geweest tussen gemeente en eigenaar en dat eigenaar toen dreigend/intimiderend zou zijn overgekomen. Volgens mij stond dat op nu.nl dusja dit komt niet helemaal uit de lucht vallen.

@Popsicle helpt het voor jou misschien ook om je te laten vaccineren (als je eraan toe bent) op een inlooplocatie? Kan me voorstellen dat als je een afspraak maakt voor bijv over 2wk, dat je dan nog 2 weken aan het twijfelen bent. En met een inlooplocatie ben je eerder op het punt dat je denkt ‘goed dat ik het gedaan heb’

2 likes

Een vriend van mij was ook ineens helemaal bang gemaakt dat het vaccin invloed zou hebben op zijn vruchtbaarheid, want dat had hij ergens gelezen en van andere bange mensen gehoord en toen ging ik googelen wat hij in vredesnaam bedoelde en zag ik er inderdaad RTL-nieuws-niveau bronnen die met net iets te weinig nuance dingen schreven over “kwaliteit van sperma slechter door Covid???” maar als ik als leek het enigszins goed begrijp heeft je gezondheid sowieso al impact op de kwaliteit van je zaad en als je gewoon verkouden bent of griep hebt, koorts hebt, etc. dan kán dat ook inhouden dat de kans van je zaad om eicellen te bevruchten net een beetje kleiner is op of na dat moment. En dat herstelt zich gewoon altijd weer nadat je beter bent. Zo ook met Covid, laat staan met het covidvaccin. Daar is dus helemaal niks raars aan. En íedereens vader is echt wel eens verkouden geweest voor je geboorte. De vriend van mij was in elk geval wel gerustgesteld door mijn bronnen dus ik hoop dat die klopten :stuck_out_tongue: Ik ga ervan uit iig lol :stuck_out_tongue:

2 likes

@Popsicle Kijk Interview: Vaccineren tegen corona bij zwangerschap en kinderwens | Publicatie | Rijksoverheid.nl
Dit is iemand die écht wel weet waar hij het over heeft. Angst is niet altijd rationeel, maar probeer je te omringen met gefundeerde informatie en neem iemand mee ter gezelschap <3 je kan het!

2 likes

Al mijn andere vegan(friendly) plekken hebben de post geliked :cry: ben benieuwd of die ook niet controleren en binnenkort dicht moeten

1 like

Edit:Hier stond iets wat nergens op sloeg.

Ben er gewoon klaar mee die mensen met rare denkwijzes.

Wappie Waku eruit, Oproer erin, klaar!

5 likes

De band van Douwe Bob stapt op omdat hij zijn tour geannuleerd heeft. :joy: Blijft ontzettend sneu voor de bandleden, maar vind het wel super dat ze zo een statement maken!

46 likes

Ik wil hier ook even reageren en benadrukken dat ik me best wel schaam. Mijn ouders willen allebei niet gevaccineerd worden. Ik ben nu ook weer in discussie met mijn moeder. Is er misschien ergens een post die ik terug kan vinden die ik haar kan laten lezen? Ze vraagt zich letterlijk af waarom het noodzakelijk is om iedereen te laten vaccineren als 98% (?) niet dood gaat aan Corona? Ze vindt het niet in verhouding staan want er gaan ook mensen dood aan de griep. Waarom moeten kinderen zich laten vaccineren als ze er niet zo ziek van worden? Met mijn uitleg neemt ze geen genoegen, het lijkt wel alsof ze het niet wil aannemen wat ik zeg. Super frustrerend. Ze sluit nu net ook weer af met “Nee, ik doe het niet!” Het voelde als een drempel om dit hier te posten omdat ik me er echt wel voor schaam.

2 likes

Jij bent niet verantwoordelijk voor de gedachten en daden van anderen hè. Ook niet als het je moeder is! Knap dat je tegen haar in probeert te gaan. Lijkt me erg lastig. Ik heb ook dit soort mensen in m’n omgeving en ik probeer het niet eens meer. Knuffel :heart:.

——————————-

Gaat over dat vegan restaurant in Utrecht. Door die sukkels die daar nu de hele straat bezet houden, kunnen anderen niet open. Echt gooi jezelf weg.

3 likes

:woozy_face::woozy_face::woozy_face:

2 likes

Steeds meer influencers die dat waku waku verhaal delen. Inmiddels al bijna 1,5 ton opgehaald in een dag. ‘steun waku waku’ :cry:.
Steun liever de zorg, die andere restaurants die daar nu last van hebben, en de 3e wereldlanden die nog geen vaccins hebben! Mafkezen.
En nu moet ik denk ik even stoppen met lezen en wat mensen gaan blokkeren.

10 likes

Weten jullie waarom Waku Waku nu als voorbeeld wordt gesteld door de gemeente? Er zijn/waren toch veel meer horeca gelegenheden die niet zouden controleren? Waarom gaat het los bij Waku Waku?

2 likes

Isa Kriens is dikke vriendjes met de eigenaren, dus die insta-wappies en hun aanhang hebben die qr-haat gekanaliseerd en zich verenigd bij dat restaurant.

3 likes

Ik bedoelde eigenlijk meer waarom de gemeente dit restaurant zo “hard” aanpakt, als er ook andere restaurants zijn die niet controleren