Goh, kan dit niet echt verassend noemen
Nou ik heb ook eindelijk mijn GGD-test-ontgroening gehad hoor vanmorgen. Hoop dat ik snel de uitslag heb en het een “gewone” verkoudheid was, zo voelt het wel en m’n zelftest was negatief dus hoop het maar!
Ja vind dit ook zo zonde, je wilt gewoon zo graag dat iedereen hier hetzelfde in staat, prikken voor jezelf en de ander en zoveel mogelijk besmettingen tegenhouden.
Snap dat je ergens anders bent gaan zitten…
En, was het negatief? Ik mag morgen, ook voor het eerst. Ook hier gevaccineerd en negatieve zelftest, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Hier gooi je toch ook je eigen glazen in. Straks is het gevolg dat alles weer dicht moet omdat de regels toch niet opgevolgd worden.
Haha, gelukkig is het goed gekomen. In welk land heb je tijdens de coronapandemie gezeten?
Ja was negatief gelukkig!
Helpt de griepprik tegen verkoudheid, nee toch?
Ik heb de prik al gehad, maar bij mijn vorige ha moest ik de uitnodiging vaak nog krijgen rond deze tijd. Staat er niks op de website van je ha?
Nee, het verkleint alleen de kans op griep door specifieke influenza virusvarianten. (Jammer he? Anders zou ik het ook wel willen Heb vorige week de hele week lopen snotteren.)
Hier zijn de uitnodigingen 2 weken geleden verstuurd. Ik kreeg er geen een, voorheen wel. Er was iets fout gegaan dus eventueel gewoon even bellen?
M’n ouders hebben vorige week al de griepprik gehad. Ik krijg hem deze week.
Ik vind dit zo sneu. Is je operatie al eerder uitgesteld door corona en wordt het nu weer uitgesteld door corona. Ik vind het zo erg dat zoveel mensen zich niet laten vaccineren.
Fuck dit is echt waar ik zo bang voor ben dat bij mezelf gaat gebeuren… ik kan wel janken hierom en dat ga ik zo doen ook denk ik wacht al zo lang op m’n reconstructie operatie, door corona moest ik dus al langer wachten, maar nu ligt er een voorlopige datum eind november. Maar ja dit soort berichten zijn niet echt hoopvol. Als het uitgesteld wordt dan word ik echt helemaal gek van teleurstelling denk ik. Serieus mensen hoe moeilijk is het nou om die verdomde vaccinatie te halen en andere mensen daarmee dus te helpen. Volgens mij wordt maar wat vaak vergeten dat er dus veel meer mensen hiervan de dupe zijn en het echt niet alleen maar gaat om ‘maar ik / jongeren worden er toch niet ziek van’. Ik word onderhand ziek van verdriet ja als ik weer langer moet gaan wachten… maar oké, probeer maar positief te blijven en duimen dat het doorgaat
Net een GGD test laten doen, een jaar lang geen klachten gehad en mega voorzichtig om zwangerschap, nu kan ik ieder moment bevallen en BOEM mega neus en keelpijn. Voel me zo beroerd en benauwd ook met die dikke buik erbij.
Vriendin van me was verkouden afgelopen weekend bij gezamelijk etentje en ‘negatief getest met zelftest’ nadat ik het vroeg, ik zei nog ik houd afstand van jou want kan wel negatief zijn ik wil niet verkouden die bevalling in. Ze is trouwens ook nog met haar verkoudheid ongetest in een ziekenhuis geweest.
En ja hoor… Weet natuurlijk niet of het van haar komt maar sommigen gaan er zo makkelijk mee om ze zegt: ja het hangt in de lucht dus als je buiten komt heb je het zo te pakken.
Het heerst nu wel maar ik zie zo weinig mensen in mijn verlof, het voelt niet eerlijk dat t zo tegen zit, beetje zielige post van mezelf maar bleh. Hopelijk snel beter en negatieve uitslag (2 vaccins gehad gelukkig).
Ik vind dat, want ingeënt, toch wel een ding. Ik ben ook ingeënt en toch behoorlijk ziek. Het zal nu stukken minder gevaarlijk zijn, meer dit gun ik ook echt niemand.
Heel eerlijk: ik ben er ook zo een. Mega verkouden maar wel met een groep op vakantie. Wat maakt het voor verschil met 2 jaar geleden of ik niets doe tot ik negatief getest ben? Mijn vriend en ik hebben besloten niet meer te testen na 2 vaccinaties
Ik laat me wel testen, maar bij negatief doe ik wel alles weer… ik ben nu al 4wkn verkouden (2x getest). Weet ban mezelf dat ik dit ook nog wel even blijf en periodes van keelpijn heb in de herfst en winter… en ik wil toch echt graag blijven sporten deze maanden .
We hoeven voor een verkoudheid niet binnen te blijven toch…?
Maar dat is toch gewoon niet hoe het nu werkt? Bij klachten moet je testen, ongeacht je vaccinaties. Vet irritant, maar wel het goede om te doen (voor jezelf en zeker voor anderen).
Het verschil is dat we 2jr geleden niet dit virus hadden rondzweven waar veel mensen aan zijn overleden.
Dat je nu gevaccineerd bent wil niet zeggen dat je het niet kan krijgen + overdragen.
Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden om bepaalde redenen.