Caronatopic #12

Ja dit. Lijkt me trouwens ook wel belangrijk voor de statistieken en cijfers om juist te gaan testen.

Omdat je corona kan krijgen, en zo anderen kan besmetten die (ondanks vaccinatie) wel in het ziekenhuizen belanden.

6 likes

& @FrozenFlame
Ja maar in het oorspronkelijke bericht ging het over na testen (negatief) maar wel verkouden ergens heen gaan. Dat dat niet oké is.

Ik reageerde ook niet op jou.
@SemM geeft aan na de vaccinaties besloten te hebben niet meer te testen bij klachten.
Als je klachten hebt, je laat je testen en die test is negatief vind ik het een heel ander verhaal.

1 like

Haha ja ik reageerde achteraf misschien meer op @Harrrie dan @SemM :sweat_smile:

2 likes

Weten je vakantiegenoten dat ook?

3 likes

Dat ik verkouden ben? Ja haha dat is overduidelijk

Ja en dat je ongetest bent. Je weet niet eens of je verkouden bent toch. Ik zou not amused zijn als ik jouw reisgenoot was. Ik snap niet dat jij het verschil met twee jaar geleden niet snapt.

29 likes

Ik heb het niet zodanig gezegd maar we zijn allemaal snotterig. Niet per se zo verkouden als ik.

Wat mij betreft is het enige verschil de naam van het virus. Als je gevaccineerd bent zijn de risico’s net zo groot als bij andere virussen. Als je niet gevaccineerd bent om welke reden dan ook dan zul je die zorg bij jezelf neer moeten leggen.
Wij hebben ook een (stief)dochtertje dat naar de opvang gaat en om de haverklap verkouden is. Zij en haar klasgenoten worden zelden tot nooit getest, ik zie niet in waarom dat voor mij anders zou zijn. Wij wonen in hetzelfde huis

Waarom niet?

1 like

Dat is voor jou misschien het enige verschil ja. Voor andere mensen niet. Maar vertel ze dat vooral als ze aan de zuurstof op de IC liggen :+1: Of na een jaar nog met long covid rondlopen en niet meer kunnen werken en hun oude leven kunnen leiden.

3 likes

Maar dat is toch de eeuwige discussie met alle ziekten? Als je wacht op een donornier en je zit met mij en mijn verkoudheid in 1 ruimte dan kan diegene ook op de ic komen. Welk virus ik dan ook heb

Ik had er sowieso altijd al een hekel aan wanneer collegas snotverkouden kwamen werken en geen afstand hielden wanneer ik erom vroeg.(als ik verkouden ben wordt ik 9 van de 10 keer doodziek met hoge koorts). Vond het echt fijn dan men thuis moest blijven bij klachten. Nu gebeurt dat dus niet meer terwijl er op een andere locatie collega’s corona hebben(en doordat er daar meerdere zieken zijn moet er van ons personeel werken).
Ik heb ook veel collega’s met kinderen(want ja die nemen alles mee naar huis van de opvamg) die nu weer hoestend en proestend komen werken en opeens zo vlak naast mij staan.
Heb hierdoor 3 weken geleden dus weer met 39 graden koorts op bed gelegen(gelukkig geen corona)

3 likes

Dit is een pandemie, dat is toch echt een andere situatie. Bovendien is corona een stuk dodelijker dan een verkoudheid, dus je vergelijking gaat sowieso mank.

7 likes

Ik heb sinds gisteravond keelpijn en hoewel mijn eerste gedachte was dat ik vast een of ander verkoudheidsvirus heb (want dat heerst idd overal, ben uit geweest en bij een hardloopevenement geweest), toch maar een afspraak gemaakt om te testen. Want t kan net zo goed natuurlijk wel corona zijn ook al ben ik gevaccineerd.

Wel gek trouwens dat ik nu voor t eerst weer zulke klachten heb sinds maart 2020. Zo lang niet ziek(ig) geweest

4 likes

Ja er zijn natuurlijk gradaties in hoe verkouden je bent, maar ik zie dit ook niet helemaal voor me… ben in de herfst 80% van de tijd iig verkouden wat betreft snotteren/verstopte neus etc. Idem mijn kinderen, die het op hun beurt weer doorgeven aan ons… met deze winter extra inhaalslag van alle virussen.

Ik vind dit echt een ingewikkeld ding, want als alle mensen die verkouden zijn thuisblijven dan is een deel (sowieso veel jonge ouders) echt vaak afwezig. Voor een dag dat je ook thuis kan werken geen punt, maar als je stelselmatig thuis moet blijven terwijl je op je werk verwacht wordt voor bv een presentatie, een dienst, etc. wat niet zomaar op te lossen is, of steeds belangrijke/sociale events die je levensvreugde verhogen moet missen lijkt me dat echt wel een gemis. Ik zou geloof ik niet voor zijn.

De grens ligt voor mij bij dermate verkouden zijn dat je echt niet meer fit genoeg bent om je werk/die andere activiteiten uit te voeren. Of bij heel overmatig hoesten bv

3 likes

Het is nog wel een verschil of iemand een negatieve zelftest heeft bij klachten of een negatieve GGD-test. Als iemand klachten heeft en alleen een negatieve zelftest hoef ik die echt niet in mijn omgeving te hebben. Überhaupt wil ik geen mensen met klachten in mijn omgeving, maar al helemaal niet als ze niet negatief via de GGD (of ziekenhuis, huisarts, etc) getest zijn.

2 likes

Oh ik dacht even dat het over thuiswerken ging. Ja in de zorg kun je inderdaad niet anders, maar dan zou ik je sociale contacten wel beperken als je verkouden bent. Juist omdat de zorg het nu al zo zwaar heeft

1 like

@11PM Ik vind het het best irritant als men dat doet omdat je zo anderen weer besmet, die zich dan weer moeten laten testen en in de tussentijd dus binnen moeten blijven. Ik snap dat echt niet iedereen non stop thuis kan blijven bij een verkoudheidje (en vooral in de zorg natuurlijk, of andere banen waarin thuiswerken niet standaard kan), maar als je thuis kan werken vind ik wel dat je hier rekening mee kan houden. Ik had eigenlijk echt gehoopt dat dit iets was wat we er in zouden houdan na corona, mede omdat sommige mensen er alsnog flink ziek van kunnen worden ook al is het dan geen corona.

Mijn grootste irritatie ligt verder ook bij collega’s die ongetest, maar verkouden nu op kantoor zijn. Terwijl wij niet op kantoor hoeven te zijn, 100% van ons werk thuis kunnen doen, en er voor ons geen eisen zullen zijn in de toekomst wat betreft op kantoor werken (ja hooguit eens per 2 weken je hoofd laten zien voor sociale meetings, maar daarna mag je gewoon weer naar huis als je dat wilt/om files te voorkomen). Ja dan vind ik wel dat je met een verkoudheidje best thuis mag blijven om anderen niet te besmetten, ook al heb je geen corona.

2 likes

Misschien spreken juist forummers wel vanuit een bevoorrechte positie dat ze vaak thuis kunnen werken en geen kinderen hebben. Met daarbij misschien een heel klein beetje de realiteit van een normaal draaiende economie uit het oog verloren?

3 likes