Caronatopic #12

O wat attent dat jij onze economie draaiende houdt, dat is inderdaad een gift voor je medemens :pray:

31 likes

Maar ongetest en wel verkouden op vakantie gaan heeft toch niks te maken met kinderen hebben of thuis kunnen werken?

27 likes

Je houdt de economie juist precies niet draaiende als je ongetest met verkoudsheidsklachten overal heen gaat.

17 likes

Altijd ook deze cliché verdediging om te tonen waarom je met corona niet in quarantaine zou moeten. Alsof je bij gelijk wat voor een andere ziekte beter niet in één ruimte gaat zitten met iemand die fysiek zo kwetsbaar is. Alsof dat er nu naast griep en zo nu niet nog een extra virus is bijgekomen wat de kans op sterven voor dit soort mensen nog groter maakt. Alsof corona niet nog risicovoller is aangezien het nieuw voor een lichaam is. Alsof dat niet ook om mensen gaat die evenveel waard zijn als jij en dezelfde wens tot een waardevol leven hebben. Alsof…

Wat moet het leven toch leuk zijn als je beeld van de werkelijkheid zo oversimplistisch is. Misschien heb je de capaciteit niet om het te begrijpen maar dan nog moet je maar gewoon uitvoeren want jij bent als mens niet meer waard dan gelijk welk ander mens.
[/quote]

Totdat jijzelf ineens oeps toch long covid krijgt, of op de ic als een vis op het droge naar adem ligt te happen, of het loodje legt.
Want dat zijn ook nog smaakjes op het menu, als de andere argumenten je niet aanspreken.

1 like

Oke maar waaaarom denken jullie dan dat zoveel mensen (lees: niet alleen de “asociale” jongeren) dit zo doen?

Omdat de meeste mensen asociale jongeren of ouderen zijn

20 likes

Omdat mensen egoïstisch zijn

18 likes

Al jullie collega’s?

Nou bij mij op werk kom je er verkouden ongetest echt niet in hoor :")

2 likes

Ja dat kan ik andersom ook zeggen. Jullie blijven allemaal thuis, werken niet in een vitaal beroep en hebben geen kinderen die te eten hoeven te krijgen. Wat heerlijk! :pray:t2:

1 like

of jij

1 like

Wat een zwaar achterlijke reactie. Je had het nu over VAKANTIE. Ik wil hier aan de ene kant heel veel woorden aan vuil maken, maar alles is al gezegd. Jij draagt gewoon bij aan een probleem, erken dat gewoon?

16 likes

Dat heeft allemaal geen snars te maken met je even laten testen. En je probeert er nu een mooi verhaal van te maken maar je bent notabene op een groepsvakantie. Dat heeft niks te maken met nobele taken als het voeden van je kinderen of een vitaal beroep hebben. Je bent je eigen verhaal echt ernstig aan het verdraaien.

Genoeg mensen met vitale beroepen en kinderen die zich toch even laten testen hoor.

23 likes

Nee niet alleen nu over vakantie, als ik moest werken had ik dat ook gedaan. Net als alle collega’s waar in dit topic over geklaagd wordt.

1 like

Ik gun het Nederlandse volk 6 maanden quarantainehotel.

6 likes

Dan zijn je collega’s ook aso :tipping_hand_woman:

Niet mijn collega’s?

1 like

@SemM zou je met Ebola naar kantoor gaan?

1 like

Hoe is dit relevant, het ging toch over jou?

2 likes

Hebben sommige mensen afgelopen bijna 2 jaar onder een steen geleefd

2 likes